Alla inlägg under juli 2011

Av Frida - 4 juli 2011 22:18

Hai.


Den här dagen började med att jag vaknade klockan åtta. Jag som skulle sova länge. Aja, låg i alla fall i sängen och halvslumrade lite till kolcan tio. Då steg jag upp och åt jättegoda mackor till frukost. Sedan blev det kortspel med pappa. 1-1. Oavgjort alltså. När jag och pappa spelar kort kör vi alltid tre tior. Den som blir bäst av tre där vinner rond ett och får ett poäng. Sen är det tre vänd åttor och den som vinenr flest där vinner rond två. Idag vann vi alltså varsin rond så det blev 1-1. Efter det tyckte pappa att jag skulle följa med honom till Avesta så då gjorde jag det. Plötsligt satt vi där och provkörde en bil fast det inte alls var så det var tänkt. Haha. Blev i alla fall inte det pappa hade tänkte sig där. 


Sen stack jag till biblioteket. Har äntligen lite nytt att läsa. Tre böcker blev det och det kommer att gå undan att läsa dem nu när det är sommarlov. Hihi. Förresten blir det lite mer bok snack nu om en bok jag läst ut för ett tag sedan. Karriär och köksbesvär av Sophie Kinsella. Den här boken handlar om Samantha som håller på att bli delägare i en advokatbyrå. En dag begår hon ett misstag och flyr från jobbet. Det resulterar i att hon plötsligt tackat ja till ett jobb som hushållerska. Samantha som inte vet någonting om att laga mat och inte har en aning om hur man använder tvättmaskinen.  

Jag tycker att den här boken var ritkigt rolig! Visst, det känns kanske en aning överdrivet ibland men det gör inget för det är bara kul. Japp, denna bok fick mig att skratta högt flera gånger och det är inte ofta jag gör det. Man kan inte heller låta bli att tycka lite synd om Samantha ibland. Jag kommer helt klart att läsa fler böcker av den här författaren och en varmed bland de tre böckerna jag lånade idag.

Slutsats: Läs den här boken om du vill läsa en rolig, lättsam bok man inte behöver koncentrera sig så mycket på att förstå!

Betyg: 4.5


Nu till dagens höjdpunkt, Rasmus födelsedag! Har varit hos honom och ätit. Åt tacotallrik som var jättegod och marängsvillesviss till efterrätt. Har ingen aning om hur man stavar det ordet. Haha. Det var i alla fall väldigt kul och trevligt hos honom. Skrattade massor och någon sa uttrycket livet är som en rolig komedi mest hela tiden. Det gilla jag verkligen då det stämmer in rätt bra på mig. Hihi. Vi var även och hälsade på vår gamla lärare. Rätt kul att se henne igen. Nu längtar jag till min kära säng och en bra bok. God natt.


Hairå. 

Av Frida - 3 juli 2011 22:06

Hai.


Idag har jag varit i kupolen. Köpte present till någon som fyller år imorgon. Hihi. Köpte även ett jättefint blått somrigt linne. Inte så ofta jag köper blå kläder, men idag blev det så! Det var inte det enda jag köpte. Nej, nej. Köpte en fin röd- och vitrandig klänning också. Den var fin och somrig den med. Tycker att det kan bli lite soligare ute nu igen så jag får använda mina nya kläder! Har varit trök grått  idag igen. Inte minsta lilla blå himmel på hela dagen. Hoppas på bättre imorgon. 


Det blev även två nya nagellack till min samling idag. Ett grönt och ett silverfärgat. Har självklart testat de nya lacken också! Vissa tycker nog att mina finger naglar har en hemsk färg nu men jag gillar det! och det är ju det som är huvudsaken, vad andra tycker spelar inte så stor roll. Nageldesignen just nu är då i alla fall lite mörkt trädgårdsgrönt som bas och lite silvriga prickar på det. Snyggt tycker jag! Älskar att ha starka underliga färger på naglarna. Vet dock att mamma inte gillar det så finns antagligen fler. 


Å nej. Nu kom jag på att mobilen ligger nere nästan tom på batteri. Borde ta mig ner och sätta den på laddning. Kul också att jag städade här igår och nu har kisse kommit och hårat ner hela skrivbordet. Då tycker jag hon får plocka upp efter sig. Men nej, nej det kommer hon ju inte göra. 


Imorgon ska jag till biblioteket. Så här dagen före bibblan längtar jag alltid dit. Knasigt men sant. Hihi. Hoppas på att hitta lite trevlig sommarläsning. Ska även till den som fyller år imorgon och ha det lite trevligt hoppas jag! 


Hairå. 

Av Frida - 2 juli 2011 21:45

Hai.


Nu är det här väldigt tråkigt i början men tröttna inte, det blir roligare!


Jag är trött i ögonen. Vill sova. Ska snart sova. Tidigt fastän det är lördag. Vad spelar det för roll? Ingen alls just den här lördagen. Har mest trökat runt här hemma idag. Läste de sista sidorna i en bok. Trökat mig restan av tiden. Städat. Typisk tråkig grej. Spelat kort. Det gick dåligt så jag blev sur. 


Det enda roliga idag var en liten moppetur! Lika trevligt nästan jämt. Vädret bestämmer en hel del om det är trevligt eller otrevligt. Det har varit riktigt tråkigt väder idag också så man kunde ju knappast vänta sig att resten skulle bli rolligt. Trök vad tråkig jag är iag. SKit i att läsa det här om du inte vill bli lika uttråkad du som jag är. Fast du har antagligen redan läst. Men imon blir en roligare dag! Det är jag hundra på. Helt hundra. Tänka blänka, försent för att vänta. Jahaja. Ska man börja längta till skolan nu kanske? Nej då skojja bara. Jag sitter inte och längtar till skolan en sommarlovs lördag. Så illa är det inte än. Det är inte illa annars heller men de lät bara bra att skriva så just där. Det luktar något bekant om mina fingrar. Vet inte ritktigt vad men ungefär sträv kiwi. Haha. Vet ni hur sträv kiwi luktar? Det vet inte jag men tror att det egentligen luktar sköljmedel. Känner mig genast lite gladare nu. Tänka sig vad lite skrivande kan göra med en. Hihiha. 


Drar slutsatsen nu att den här lördagskvällen slutar ganska bra ändå. Och det tack vare min kära blogg och lite kär musik i öronen. De kommer kliva på dig igen. Nanananana. Jag har en nål här. Kan sticka mig i fingret så blodet forsar. Det tänker jag minsann göra! Stick, stick. Nu rinner det. Hugg, hugg. Det forsar. HJÄLP! Nej haha, jag skojjade bara. Skulle aldrig sticka mig i fingret med en nål så bodet forsar. Undrar ändå varför jag har en nål här? Har väl sytt i något någon gång. Har lite små knasiga pryttilar här. Två olika tärningar. Men tärningar gillar jag så det gör inget. Oj, det var till och med tre tärningar. En röd med vita prickar, en vit med svarta prickar och en snusk gulbrun med svart små pepparkorns prickar. Ska jag kasta och se vad summan av de tre tärningarna blir? Okej, då får du först gissa på något mellan tre och arton. Hoppas du gissar nu. Gissa gisssa. Hissa flaggan! Nu kastar jag. Summan blev tio. En sexa, en trea och en etta. Gissade du  rätt? Duktigt. 


Nu är tärningarna tillbaka på sin plats. Har en fingerborg också. Ingeborg, Ingeborg, stack du dig på en fingerborg? Undrar om jag hade fingerborgen när jag använde nålen? Har inget minne av det men man vet ju aldrig. Min mormor heter förresten Ingeborg. nu tror jag det är slut babblat för ikväll. Ha en fortsatt trevlig natt!


Heirå.

Av Frida - 1 juli 2011 21:10

Haii!


Känner mig gladig nu igen. Hihih, det är så roligt när man blir så här flaxigt glad. Hihihihha. Tralalla. Kan det vara för att jag har jobbat klart som livet känns extra glatt just nu? Har äntligen jobbat klart för sommaren. Idag var vi ner i jordens inre. Alltså vi var nere i gruvan. Det var inte som man tänkt sig kan jag säga och jag fattar inte att min pappa jobbar nere i det där. Haha. Det var mööörkt där nere. Läskigt att man inte såg mer än några meter framför bilen. Rätt som det var kom det en vägg och man trodde nästan att vi skulle krocka med väggen. Ojojojoj då! Häftigt i alla fall. Nu är det som sagt färdig jobbat och jag ska härdan efter njuta av sommaren! 


Fantasin är på topp just nu. Hahha. Inledde mitt riktigta sommarlov med att läsa. I tre timmar satt jag med boken. Lite längre i sträck än det brukar bli men är man ensam i huset så blir det lätt så. Har bok brist nu också och jag slår vad om att biblioteket är stängt imon. Det är säkert lördags stängt på sommaren. Blö i sånna fall. 


Har ju varit på donken och ätit glass också! Gott som vanligt och trevligt sälliskapis. Å, vet ni vad jag är sugen på? Nä det vet ni inte men jag ska berätta! Cahmpinjoner. Mmm, det är verkligen gott. Skulle kunna äta champisar varje dag. Yums. 


Akta dig så jag inte biter dig i svansen med mina stooora tigertänder. Vad va det jag sa? Jo, fantasin är på topp denna fredags kväll. Pappa får skylla sig själv just nu om han försöker sova för jag sitter här och sjunger! Tralllilallai. Riktigt så sjunger jag inte men jag sjunger i alla fall. Nästa låt är Someday. Stor kärlek på den låten. Förresten är det interessant hur min musiksmak har utvecklats genom åren. Hihi. Tänkte skriva lite mer om det någon annan dag så jag har något att skriva om då också. 


Förresten är det så kul med rubriker. Känns som att jag kanske berättat att jag tycker det förut men det skadar ju inte att få höra det igen. Liksom när man får upp någon bra mening i hjärnan så kan man ta den som rubrik tycker jag. Även om den inte har något alls med inläggets innehåll att göra. Hihih. Det blir roligt ändå. Ibland så får jag ven idéer till rubirker när jag inte sitter och skriver. Då sparas den lilla rubriken i hjärnan tills en dag då den behövs. Bra va? 


Förra gången lovade jag ju ett långt inlägg i helgen och ett sådant tycker jag att jag skrivit nu. Skulle kunna mala på lite till ida tror jag men då finns det risk att ni tröttnar så kanske bäst att slita snart. Man vill ju inte tappa sina läsare för att man skriver för myclet. Jag har väl inte så värst många läsare men det är kul att skriva ändå. Hihihia. 


Hairå!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards