Alla inlägg under december 2014

Av Frida - 4 december 2014 21:54

Hej hej! 


Det är December och ingen snö. Jag blir lite ledsen om det inte trillar ner snöflingor till jul. Fast det är fortfrande 3 veckor kvar så jag ska inte ge upp hoppet än. Hittills kan jag inte säga att jag gillar Linköpings vinterklimat. Jag vill hellre att det ska vara -2 grader än +2 grader. Kroppen behöver lite minusgrader. Skriver och skriver och det tar aldrig slut. Nu skriver jag ännu mer. Försökte mig på den onödiga etikuppgiften. Fick ur mig 300 ord och sen var det stopp. Hur ska jag lyckas skriva 200 ord till är veckans fråga? Skriver labbrapporter och de tycks aldrig ta slut. Den här veckan har jag mätt fluoridhalt i lite olika vatten. Ramlösa bland annat. En sådan där sak man inte tänker på att det står på etiketten på Ramlösa: innehåller mer än 1,5 mg/l fluorid. 2,7 mg/l står det att det innehåller. Vi fick reslutatet 3,5 mg/l på var laboration. Nu vet jag inte hur exakt vi mätte men något säger det ändå att vi fick 3,5 mg/l! Gränsvärdet för dricksvatten är 1,5 mg/l. Drick inte för mycket Ramlösa. I för stora halter har fluorid lite otrevliga effekter på vår kropp. Skrev om det till vårat projekt nyss så det var lite roligt att det kom en labb i en annan kurs på samma sak. Det är inte bra det här med att analysera för mycket. Snart kommer jag väl inte kunna stoppa i mig någonting. 

Varit på studiebesök idag på Tema miljöförändring.  Fick se en ICP-MS apparat eller vad man säger. Det är en analysmetod. Såklart. Det var intressant. Jag är absolut peppad på att börja jobba när min utbildning är klar! 

Nu ska jag ha e lugn helg innan tentapluggandet börjar nästa vecka och sen är det snart jul! Wooopie! 


God natt. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards