Alla inlägg under april 2011

Av Frida - 29 april 2011 21:43

Hei.


Jag sitter här och har dötrist fredagkväll. Verkligen bomb tråkigt? Någon som har något tips på saker att göra? 


Idag har jag inte gjort sådär värst mycket. Har läst en bok och åkte en liten tur med moppen. Har inget att skriva idag heller. Siri ligger här och sover. Imon är det sista april. Det ska bli roligt. Kvällen kommer att spenderas med Louise och Rasmus. Få se vad vi hittar på. Något kul blir det säkert!


Förresten så köpte jag ett par skor igår. Sådär bara. Eller jag fick den ena av mamma också. Hahha. Det var typ tofflor/sandaler. Tofflor som passar när man vill vara lite finare än foppatofflorna men ändå inte vill ha de andra sandalerna. Fina tyckte jag. Hiihi. Nuvet jag inte vad jag ska göra. Får väl tittarunt på youtube och se om jag hittar något att titta på.


Tjingling!

Av Frida - 28 april 2011 22:58

Hei.


Måla det svart. Tralala. Jag har ätit glass idag. Det är stort bu på när man har bestämt sig för en glass sort så finns inte den. Då tycker  jag att man kan stryka ett streck över den smaken eller i värsta fall sätta upp en liten döskalle bredvid den. Ska krypa ner i sängen strax. Känner mig riktigt trött faktiskt. Har liksom inget att skriva idag, eller egentligen har jag ingen lust. 


Vi två. Snart har hela påsklovet gått. Visst låter det hemskt men det har i alla fall varit härligt. 


Luftbubbla med plats för eventuella ändringar. 


Heirå.

Av Frida - 27 april 2011 21:25

Hei.


Dagen har för det mesta tillbringats med en bok i handen. Jag är inne i någon riktig läsperiod just nu. Skulle kunna sitta med boken öppen hela tiden. Synd som det är så går inte det. Man måste göra annat också även om jag inte gjort så mycket annat idag. Umpelibump.Imon ska jag nog inte vara riktigt lika lat som idag. Hahoha.


Laoaa. Jag haringet att göra. Böö. Hönö. Någon som vill följa med till Hönö och äta Hönökaka? Björkö. Någon som vill följa med till Björkö och klättra i björkar? Grötö. Någon som vill följa med till Grötö och äta gröt? Hälsö. Någon som vill följa med till Hälsö och kolla hälsan? Rörö. Någon som vill följa med till Rörö och krypa i rör? 


Ojojoj. Sådär kan det gå om man har tråkigt och heter Friduus Fridelutt! Minns jag rätt så existerar i alla falla alla öarna! Hiihi. Tjingeliling.Tänk om man var en fladdermus. Vad härligt att få hänga upp och ner i ett träd och få se världen uppochner. Okej, märker att jag bara skriver en massa konstiga saker nu. Kanske bäst att sluta. 


Heiiråå!

Av Frida - 26 april 2011 22:57

Hai.


Idag har jag varit aktiv människa igen. Alltså aktiv för mig innebär att jag har gjort massa saker. Det innebär inte att jag typ spurtar runt kvarteret som en hurtbulle. Jag började imorse med att dricka te och äta fyra mini rostade mackor. Gott! Sen hjälpte jag pappa i vedhögen. Jag klyver, pappa staplar. Ska läggas till att jag inte klyver med yxa. Om det hade varit yxklyvning hade det varit ombytta roller mellan mig och pappa. Fast vi använder oss av vedklyv så det går enklare. 


Bla, bla, bla. Du fattar ingenting och du svarar tja, tja, tja. Dom får mig vart dom vill. Vi är förlorare, vi två sen vi var 17, 17 åår. Varför lyckas alltid den låten komma när jag bloggar? Haha. Väldigt lätt att svänga sig med i den texten. Efter ved klyvningen idag drog jag i allla fall till biblioteket. Lånade två böcker och råkade börja läsa en av dem när jag kom hemm. Så nu rååkar jag ha två böcker på gång samtidigt igen. Aja, strunt i det. Efter biblioteket blev det övningskörning för första gången sen i höstas. Måste erkänna att jag var lite ringrostig med det gick bra. 


Jag har varit i köket idag också. Lagade första mat till mig och pappa och sen har jag bakat muffins. Jitterbuggsmuffins! Hihihi. Mystiskaste muffinsarna jag någonsin har bakat men de blev jättefina och smakar gott hoppas jag. Har inte smakat någon än men mamma och pappa sa att de var goda. 


Kvällen har jag spenderat med Rasmus och Louise. Vi såg på film. Någon knasig med Stig Helmer. Haha. Köpte påskägg. Jag är totalt översöttad och tror att jag inte ska äta godis på en vecka. Det kommer inte bli så men just nu känns det som det. Det gjorde vi, satt och snkackade lite och åkte moppe också. Topp 10 väg! Hahha. Hjälp mig. 


Nu ska jag lägga mig i sängen med en bok. Sov sött!


Heirå.

Av Frida - 25 april 2011 21:34

Hei.


Jag är tött i kroppen. Har inte esn gjort något idag. Jaja, man kan ju inte vara pigg jämt. Herregud. Som sagt jag har inte gjort något idag. Spelat kort. Ätit mat som inte var så god. Är allmänt små sugen på frukost nu. Mjums, rostad macka med smält smör. Finns det någon plats eller något som heter Hangar? Det ordet dök plötsligt upp i mitt huvud. Mm, mannagrynsgröt med kanel. Jag vill ha mat! God mat! Ta måsen i sjön.


Jag läste ut boken idag. Små citroner gula. Den var jättebra. Glad och roande även sorglig i vissa stunder. Läs vettja om ni vill ha en smårolig bok som lockar fram ett litet skratt ibland! Nu har jag börjat på en annan bok. Askungar, heter den. Vi får väl hoppas att den också är bra. Fick den med posten av mamma typ i höstas. Hel knasigt men så var det. Imon ska jag till biblioteket också! Då ska jag leta efter roliga böcker. Hihihiha.  


Hejrå.

Av Frida - 24 april 2011 22:40

Hei.


Är trött. Har varit en jättebra dag. Har åkt massa moppe med Rasmus och Louise, Var på Lappens och käka glass. Mums yums! Första gången jag åt lakrits glass och den var verkligen jättegod. Blir lätt den flera gånger. Vi var till svarttjärn en sväng också. Kallt vatten men härrligt att doppa fötterna i. Dröjer nog dock ett tag till innan man är sugen på att doppa ner hela kroppen i vattnet. Blä, det låg ett litet fisksklett på bryggan också. Uhä. Jag gillar mina halsband med fiskben men inte riktiga. Haha. 


Kvällen har jag också spenderat med vännerna. Vi såg Solsidan, pratade och hade allmänt trevligt. Good gummisnodd! Nu ärjag trötter och ska lägga mig i sängen och läsa små citroner. 


Vet ni, imon börjar faktiskt påsklovet på riktigt! Härligt till tusen och det är fantstiskt vilket fint väder det har varit den här helgen. Inte ett moln på himmlen varken igår eller idag. Hur ofta inträffar det egentligen? Visst man brukar se så här och tänka waow inte ett moln på himmlen men då brukar det ändå visa sig något litet moln frammåt eftermiddagen. Men så har det inte varit nu. Underbart var ordet! 


God natt.

Av Frida - 23 april 2011 22:30

Hei.


Idag har jag latat mig. Har setat i solen och gottat i värmen med en bok. Var på lite upptäcksfärd i vitsippsbacken också. Lille katt och jag. Fint med blomster. Påtal om något helt annat så åkte jag cab för första gången i mitt liv igår. Man känner sig cooling i den bilen. Hihihiha. 


Jag vill måla hela världen grön! Bladen är på vät ut på träden nu. Det kallar jag grönskning. Hahahahiha. Kan man inget annat än julsången så får man helt enkelt gör om texten på dem såhär års. Wiliili. Snart är det sommar den kommer närmre och närmre med stora steg. Vet ni vad jag fick lust till idag. Att bada i en svenska jäkla insjö. Hur många gånger gjorde jag de förrå året? 3 max. Fast medelhavet är inte helt fel det heller. Påtal om bad måste jag köpa ny bikini i år. Den jag har nu blev aldrig sig själv efter resan till Kap Verde, särskilt inte underdelen. Haha. Vilda vågor där som slet i kläderna och sand som satte sig fast och aldrig försvinner. 


Folk säger att om man har problem med att man snarkar ska man sova på tennisbollar. Jag tror det funker lika bra med jongleringsbollar. Knasig som jag är satt jag här igår kväll och försökte lära mig lite jonglering. Har alltid tyckt att det vore grymt häftigt att kunna det. I alla fall så hamnade bollarna i sängen då och jag tänkte något i stil med: äh de där ligger ju i fotändan och kan väl ligga där inatt då. När jag gick och la mig. Det var kanske inte så smart, har blivit störd av de där bollarna hela natten och de har letat sig uppåt från fotändan. Blä bort med dom inatt. 


Funderar på att lägga mig och läsa lite. Små citroner gula. Boken heter så och är bra. Jag har läsbrist också. Blir bibblan på tisdag för antar att de inte har öppet på måndag. Nästan så jag är i situationen att jag måste snåla på det sista. Huh. Det gillar vi inte. Äsch, tar de slut så har jag säkert nåt annat jag kan läsa så länge. 


Heirå.

Av Frida - 22 april 2011 21:43

Hei.


Påskgoodis! Jag köpte det idag. Mums mumseli mums mums. Bla bla bla bla. Du fattar ingenting och du svarar tja tja tja. Dom får dig vart dom vill. Vi är förlorare, vi två sen vi var 17, 17 år. Sen vi var 17 åååår. Vi är förlorare, vi två. 


Lätt att svänga sig med i musiken. Hahha. Oj då. Hmhm. Har inget att skriva idag därför blir det bara en massa babbel. Har spelat en hel jädra spellista fishy. Hjälp mig jag har spel problem. Nej inte på ritkigt haha. Har helt enkelt inget bättre för mig en långfredags kväll. När man har tråkigt är det perfekt att lyssna på de låter son ligger på ''populärt''. Alltså de låtar som folk typ lyssnar mest på just nu eller nåt. Lyssnar just nu på E.T med Katy Perry. Inte bra låt alls. Uhä. Bytte. Nu är det någon Lupe Fiasco. Har aldrig hört talas om förut. Hahha. 


Heirå.

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards