Alla inlägg under september 2012

Av Frida - 30 september 2012 22:10

Haj haj. 


Botten i toppen. Begrade min muffins i soptunnan idag. Blev pungråtta och gegg av alltihop och det blev då rakt inte några muffins! Snarare typ havreflarn. Visst receptet var lite underligt men det brukar det ju vara ibland och det blir bra ändå. Men inte idag. Nästa gång kör jag på säkra kort om jag inte bakar barkbröd. Tumme upp så var jag ute och tog kort på gula löv. Kan man känna sig unk i lurven? Om det är en känsla så känner jag mig så nu. Ska sova och vakna upp som en ny Frida imorgon. Varför man äter godis? För att det är gott såklart. Ibland. Kakor är godare. Hål i tanden. Ohh. Snart är det domme dag. Hua. Tänker gå och sova nu för jag är trött. Då gör man det. Bra. Det visste ni inte va. Hugg. Vill inte ens sitta här längre. Man får huliskt ont i benet av den här stolen. Ursh. Ostkrok. 


God natt på er. 

Av Frida - 29 september 2012 23:18

Hajli.


Helgi. Igår var det fredag, konstruktionsprov. Det gick inte så bra. När jag inte var ensam om att känna så gjorde det inte så mycket. Kommer säkert ändå bli depp när jag får veta resultatet. Idag har jag shoopat. Köpte en halsduk. Har aldrig ägt en halsduk förut. Nepp. Men nu så. Lite kläder också, och en mössa! Loveli på mössan. Älskar att ha mössa. Tänker börja ha det nu även om det kanske inte är brutal kallt än men vad gör det. Det är fint. Till alla ni som inte använder blinkers: gå och gräv ner er så vi slipper se er. Blir så förbannad när folk inte blinkar. Vad är problemet? Så svårt är det ju inte att höja en liten spak. Annars så det finns knappt en bilkörande själ som håller hastigheten. Det blir man vittne till när man är en av de få som gör det. Har haft myslördag inklusive fysik. Var väl så illa tvungen att öppna fysikboken om jag vill kunna något till provet nästa vecka, trots att det var lördagkväll. Imorgon är det söndag vilket är lika med, bageri! Bakar på söndagarn för att höja stämningen lite. Det kanske jag redan skrivet men i alla fall. Måste göra något tråkigt imorgon också. Hola hua. 


Målade dem igår men mitt nya mörklila lack. Det blev fint. Tänkte ta orange istället för den andra underliga blågrå färgen men nej!  


Haido. 

Av Frida - 27 september 2012 22:19

Hejsaaan.


Happi happi happi lucki! Imorgon är det prov i konstruktion och jag kängtar så inte mycket. Kil gå och kila in dig någonstans där du inte passar. Killikill. Ojojoj. Gå in på slangipedia om ni vill ha er ett gott skratt. Yee. Ska bli rappare. Yo yo. Skämta, skämta. Special. Speciell. Macaroni. Algerari. Grattis till de som fyller år. 18-24 år. Där passar man in nu förtiden. Känns fortfarande lite konstigt att vara 18. Mango och maräng. Yums. Känns som att huvudet är ganska fullt. Som att det inte går att läära sig mer. Men men bara att pressa i mer kunskap. Potatispress. Onkel. Det är varmt här. Klagar vi verkligen inte på. Var på någon mässa idag. On jobb här, där man bor. Inte lockande eftersom jag inte tänkt att bo kvar här alltför länge till. Förresten hade de tänkt att anställa en när man knappt har någon utbildning. Silverstjärna på himmelen. Tänk om man var en stjärna. En stjärna på himmelen. Flaxande fågel fjäder i det blå. 


Haidå. 

Av Frida - 26 september 2012 21:21

Heii.


Idag har varit mycket bättre än igår. För låt för surerierna då. Kände mig verkligen sur och vresig igår. Försökte plugga konstruktion, det gick inte som jag ville. Gick mycket bättre idag i alla fall. Sen när man ska duscha och det inte finns något schampo när man står där blöt och kall med vattnet droppande blir man inte mycket gladare. Bad day igår alltså. Bättre  idag. Fixat med projekt arbetet och konstruktionat idag igen. Obotligt sugen på popcorn, choklad, baugetter, mat i allmänhet! Denna ljuuuuvliga natt. Joddiladdli. Längtar till imorgon utan att veta varför. Känner mig rätt glad och regnet slår på rutan. Längtar så obotligt till julen. Tänk att det är så att när sommaren precis slutat längtar man till julen och när julen är över längtar man till sommaren. Oh, sitter och designar min studentmössa! Å nu vill jag ta studenten! Inte långt kvar. Whiihi. Olahavi. 


Haooidååå. 

Av Frida - 25 september 2012 22:16

Hej.


Usch, nu ska jag dra täcket överhuvudet och vakna upp på bättre humör imon.


Hejdå.

Av Frida - 24 september 2012 20:57

Hejji!


Vet inte vad jag ska göra. För myckedt jag vill och för lite tid. Blev helt att skriva lite här. Nyss hittat bra musik. Det gillar vi. Hade för övrigt skolfoto idag. Hmpf. Det sista någonsin och tack och lov för det. Ska skaffa mig en gitarr, flaxa upp bland molnen och spela så hela världen hör. Om ni inte hör får ni slå på radion. Förresten alla jobbiga radioreklamer. Vem kommer på idén? Vet inte varför men radioreklamer har en för måga att få alla de jobbigaste radioreklamerna fast limmade i huvudet. Kanske skrivit om det här förut men nu vet ni då riktigt mycket. Det är 13 veckor till jul. 3 månader. Ett kvartal. Kvartalet lät ju bara hemskt. Lyssnade på 1.5 jullåt här omdagen. Ska inte lyssna mer nu förens det verkligen är jul. Lite svårt att låta bli. Until the morning sun. Längtar galet mycket till julen men tänker ändå på sommaren. En spciell dag från i somras. Å nu tänker jag på mörka november kvällar. Glittriga vägar. Snart blir det halt när man ska ut och köra. Oj då. Ödla. 


The grey - Icon for hire


Där har ni vad jag ska förgylla höstkvällen med. 


Hidå. 


Av Frida - 23 september 2012 22:19

Hai!


Delar en låt för att jag inte haft den på hjärnan i tre dagar men gärna hade haft. Nej, men den hjälper mig att få bort någon som setat där i tre dagar nu.


Breakdown - Plain white T's 


Packing my things and getting out of this town.

 

Haido.

Av Frida - 23 september 2012 20:27

Heii!


Söndag. Helgen blev kanske inte som jag tänkte hela tiden men den blev bra ändå! Varit med trevliga människor. Ätit. Sovit. Pluggat. Bakat. Skrivit. Ritat. Städat. Nej men ja. Har pluggat som vanligt. Skrivit om datorn historia och påverkan på samhället. Försökt mig på konstruktionen som plötsligt blivit väldigt svår. Bakat spanskamuffins med apelsinglasyr. De blev speciella och goda. Grannarna får tycka jag är helt konstig men gick runt i trädgården med en kastrull i handen och kockmössan på huvudet. De måste tro att jag blivit knäpp eller något. Innehållet i kastrullen skulla bli kallt och har man lite dåligt tålamod går man helt enkelt en promenad med kastrullen. Det är så mycket i skolan just nu att jag inte ens kunde unna mig fredagen plugg fri. Slog mig ner med projektarbetet på fredagkvällen. Sicket liv men sen tog jag moppen och drog till något roligare! Kallt är det. Snart ramlar det väl ner snö från himmelen. 
Lust att ha disco här och spela musik så väggarna spricker. Körsbär. Kola. Cola. Två olika betydelser. I alla fall i min värld. Tänkt på musik nu igen. Många låtar låter bara konstigt om man översätter dem från engelska till svenska, men låter jättebra på engelska. Jaou. 


Haidå. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards