Alla inlägg under december 2012

Av Frida - 30 december 2012 21:50

Hai. 


Fågeln är en symbol men den syns inte. Viktigt att komma ihåg. Snart är året slut. 2012 har varit både bra och dåligt. Tror jag. Fick mig ett körkort som är bland det bästa som hänt i år. Blev England galen lite i somras. Har blivit Frankrike galen igen och det är mer än någonsin. Skulle kunna köpa en biljett till Frankrike och åka imorgon. Var i Grekland och det var hetare än någonsin. Fått tillbaks någon jag trodde var försvunnen för alltid. Fågeln är en symbol. Varit lagomt melankolisk idag och sörjt snön som smälter. Man skall aldrig ta något för givet. Inte någon heller. Veridis qou. Veridis verdis qou. Vill lägga upp en bild som berättar hur året varit men har ingen som passar. Därför säger jag väldigt jättegott nytt år på alla fina människor som är värda det! 


Haidå. 



Av Frida - 29 december 2012 20:52

Hej.


Jag har tänkt så mycket att tankarna tagit slut. Ändå fortsätter jag att tänka. 


=^.^=


Sötaste. 


Haido.

Av Frida - 28 december 2012 22:31

Hallo. 


Jag glömde visst av bloggen lite. Förlåt, det var inte meningen. Happ nu tappade jag humöret på golvet och vems fel är det? Mammas såklart. Jag som var glad. Livet är glatt i alla fall. Det här är mitt rum och här gör jag vad jag vill. Punkt. Nu ska jag va bitter hela helgen och inte komma fram förens imorgon. Det här blev ju inte alls så kul som jag hade tänkt. Om livet går åt helskotta åker jag utomlands och gifter mig rikt. 


Ska hugga och skära, ritscha och krascha. Nu blev jag arg istället. Den här kvällnatten var inte bra. Vilken tur att dagen i alla fall varit det. Varit med Rasmus och Dennis. Lyckades väl ungefär vinna monopol en gång! Äntligen. Enfin. För fint ord för att skrivas idag. Lyssnar på världens somrigaste musik som var bra men inte passar in här i den mröka vinternatten. Vad trött jag blev på Sverige nu. Jag vill åka till Frankrike och aldrig mer komma tillbaka. Jo det kanske jag visst vill. Hamnade i en snöig mörk skog idag. Nog inte den bästa platsen jag befunnit mig på. Haha. Vissa saker önskar man men tror inte, så händer de. Det är väldigt bra om det är någon bra sak. Jag antar att man inte brukar önska dåliga saker. Vissa  saker tror man inte också händer det ändå. Så kanske man bli gald. Förhoppningsvis antagligen. Dras till en annan plats. Född på fel plats, i fel land, fel år. Så tänker jag ibland när dragningskraften någon annanstans blir för stor. Jag vill inte vara här just nu. För jag är sur, bitter och besviken. 


God natt. 

Av Frida - 25 december 2012 22:26

Hajlo!


Igår var det jul och det var jättebra och jag är jätteglad och livet känns fantastiskt! Å om fem månader har jag nästan tagit studenten. Julen igår japp. Det var härligt och underbart och alllting. Jag är så glad att jag trillar ur byxorna snart. Hohoohihihooh. Igår åt jag julmat. Något jag egentligen inte gillar så väldigt mycket. Känner att det här kan bli osamanhängande bara så ni vet. Om jag någon gång får oturen att fira jul själv tänker jag inte äta julmat. Dock hoppas jag att jag slipper fira jul själv. Fick lite presenter igår. Tack så mycket för dem! Fått en tapis á macarons så nu blir det att baka. Whiihip. Lite andra grejjer också som jag vgerkligen är jätteglad för. Nu är julen över för den här gången. Man ser fram emot det så länge sen tjoff är det över. Ibland undrar jag hur jag kan hamna på lite konstiga ställen. Var? tja det var roligt i alla fall. Har inte gjort någonting idag. Bara juldagat mig sådär som man brukar göra. Vill åka till Frankrike, lägga mig ner på en kullerstensgata och skrika Friiiida alahola! 


     

Jul med Frida. Ser lite bitter ut men det var jag inte och är inte heller! 


Haidoo. 

Av Frida - 23 december 2012 22:09

Hai.


Är det den 23 december? Jaha. Tyvärr kan jag faktiskt säga att den här dagen varit fruktansvärt tråkig. Fixat lite också men inte mycket mer. Julgranen klädde jag redan igår. Den är fin och står och glitrar med paket under. När jag ser det får jag väldigt mycket julstämning. Väldigt mycket. Har i alla fall lite julstämning. Den här julen blir nog bra ändå. Åkte skidor med pappa idag. Av någon konstig anledning fick vi för oss att åka långa rundan. Det var sjukligt jobbigt. Behöver träna konditionen lite tror jag. Lättare att göra det på vintern när skidorna finns än på sommaren. Läste ut en bok igår som var himla bra. Började på en ny idag som kanske är lika br.a Fast jag bli kräsen när jag läst något riktigt bra. Julträd. Varför tar man inte in en tall istället? Tänkte på det där att på svenska är det julgran som gäller men på engelska heter det ju christmas tree. Då borde man kunna ta in vilket träd som hellst. Nästa år går jag nog ut och hugger mig en björk.


God jul allihop! 


Av Frida - 22 december 2012 23:56

Hai.


Ibland blir saker kanske inte riktigt som man tänkt. Ibland är der bra. Andra gånger kan det vara mindre bra. Tcha, man ska vara ärlig antar jag. Säger jo alldeles för mycket. Snart tror folk att jag är från Norrland. Gjorde lite kola igår. Med polkagrisar. Om amn skulle välja ett godis och bara äta det, skulle jag kanske välja polkagris. Polkakolrona blev i alla fall goda. Blev det bara fem kola? Nej, 68. Och det där var det ingen som förstod men det gör inget. Sitter och lyssnar på någon underlig musik. Tududududu. Kan tänka mig att det är lite såhär jazz låter. Skrivit på det här en och en halv timme nu. Nej jag har gjort andra saker emellan åt. 


 

Mumsi.


Haidå.

Av Frida - 20 december 2012 22:48

Hejlo. 


Idag har jag varit med mamma i Avesta. Den ganska konstiga staden. Löst popkrysset med pappa. Det gick fast vi inte visste hur man gjorde och svaret blev väldigt konstigt. Gjort knäck två gånger och första blev det svart i kastrullen. Skyller på både mamma och pappa för det. Mamma för att hon sa att det skulle koka länge och pappa för att han distraherade mig. Kanske egentligen borde skylla på att det var första gången jag gjorde knäck för mig själv plus att Jag inte hade något recept. Kanske inte det smartaste. Aja, en knäck ligger i alla fall ut i snön nu. Där har den det bra. Ho po pustar ut efter en jobbig handling. 


   

Knäck och lite pepparkakshus. 


Haido.

Av Frida - 19 december 2012 23:33

Hei.


Ibland är det tur. Tur att man har sina ouppätna chipsburkar i hyllan. En dag som denna när man inte fått ordentligt med mat och behöver lite extra proviant. Proviant. Hur ofta använder man det ordet egentligen? Inte ofta. Änntligen är det jullov! Jag ska endast fira jul, nyår och lata mig. Är pepp som en myra i ett skal. Hoihoio. Försöker få lite julstämning genom att lyssna på julmusik. Går sisådär. Det smakar blommor av lypsylet. Gift. Imorgon wohoop! Är full av energi och har ingen lust att sova. Det är ju lov så det behöver jag inte heller. Vilken tur. Har inte så mycket ord i fingrarna. Flänka blänka. Tchja. G är en underlig bokstav när man börjar tänka efter. Gör det själva så får ni se. 


God natt. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards