Alla inlägg under augusti 2015

Av Frida - 4 augusti 2015 22:39

Hej hopp!


Tänkte att det kunde vara kul att skriva lite här för jag har köpt en ny dator och tangenterna måste ju invigas! Det var verkligen på tiden, någon är glad att han har fått gå i pension. Ja, jag är helt säker på att min gamla dator var en han. Denna nya har jag inte fått någon känsla för ännu men hen har i alla fall fått ett namn: Toshiba den andre. Nog om det. Sedan senast jag skrev har det hänt lite trevliga saker. Jag var i Spanien. Det var varmt och skönt. Låg i en solstol i en vecka och läste böcker. Det kändes mer välförtjänt än någonsin.


Sedan visade jag Dalarna för Emil, min absolutaste favoritaste människa. Det var fint. Det finns faktiskt en hel del att göra här fastän jag knappt trodde det. Vi badade, trots att vädret inte riktigt ville vara på vår sida. Åkte till Engelsfors och tittade på ett svart landskap. Där det brann förra året, visserligen Västmanland men det var lite fascinerande att se. Några dagar senare hörde jag att det blivit en turistattraktion. Vi åkte även till Avesta och tittade på världens största Dalahäst. Tycker det är fint att den står där och välkomnar. Sedan åkte vi även till Rättvik för att den platsen verkligen känns som Dalarna på ritkigt och det är väldigt fint där. Dessutom har de ju Sveriges längsta brygga vilket är lite häftigt det med. Det var en fin vecka och sen åkte vil till Göteborg! Whoop whopp! Gick runt i Slottsskogen och Botaniska trädgården. Det var jättefint. Lagade god mat och var på Björkö. Badade i havet. Svenskt hav är mycket finare än jag alltid föreställt mig, i alla fall på väst kusten. Det är garanterat mina två finaste veckor den här sommaren. Sedan har jag även läst massor med böcker och löst ännu fler korsord. Inte bakat riktigt så mycket som jag kanske velat men än är inte sommaren slut och igår fick jag världens bakinspiration!


Om fyra veckor har skolan börjat igen och det känns helt okej. Jag börjar sakta men säkert längta efter att ha något mer vettigt att göra igen. Det känns lite läskigt att det förmodligen är mitt sista universitetsår som inleds för sedan har jag ingen aning om vad som väntar. Det blir nog bra hur som men först tar vi oss an trean. Är pepp på kromatografi och labbar igen hur konstigt det än låter. Jag antar att det är ytterligare ett tecken på att jag valde rätt för två årsedan.


Bai hai! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards