Alla inlägg under december 2009

Av Frida - 19 december 2009 20:52

Hej på er!

Faktiskt så har det kommit massor med härlig snö den här veckan. Det uppskattas verkligen. I alla fall av mig och antagligen av en hel del andra också. Det har även hunnit med att vara -20 grader vilket kanske inte uppsakttas riktigt lika mycket. Men det är faktiskt rätt häftigt att det kan bli så himla kallt.


Jullov har jag också fått nu. Härligt, härligt. Jag ska inte göra något speciellt på lovet. Fria jul såklart och självklart nyår också. Det är rätt läskigt att det snart gått ett helt år igen. Bara en termin kvar med den här klassen sen blir allt nytt igen.


Självklart ska jag ta det lugnt på lovet också efter som det är just det som lov är tillför. Å jag vill skriva också, bara skriva ur mina fingrar och faktiskt så tror jag att jag har en ide som ligger och gror i huvudet och senare ska kunna växa fram som ord ur fingrarna.


Nu ska jag fortsätta ha en tråkigt lördag kväll. Hej så länge!

Av Frida - 13 december 2009 21:59

Jag måste bara få säga det att ja, jag är faktiskt lycklig!


Och glad Lucia på alla.

Av Frida - 11 december 2009 22:20

Hej sa hallå tittut!


Långa många dagar har gått sen jag orkade skriva något på detta ställe. Och nu skriver jag bara för att Olivia vill det. Skriv om något kul? Jag vet inte vad som är kul. Jag satt nyss på facebook och lyckades slå Cam i nåt tråkigt mask spel. Bättre liv har jag inte just den här fredags kvällen.


Om en vecka har man i alla fall fått jullov. Riktigt mustigt. God jul i förskott alla människor. Imon måste jag med mamma och pappa på julbord. Jag ser fram imot efterrätterna. Vem kom på det onödiga med julmat? DEt är faktiskt inte speciellt gott. Visst det går att klämma ner en liten köttbulle men mycket mer än så är det inte.


Jag har inte skrivit om Kap Verde här. Jag var i alla fall på lite semester för några veckor sen till paradiset Kap Verde. Ritkigt härligt var det. Bad i turkost blått vatten med jätte härliga vågor att guppa runt i varjde dag. Dock en flygresa på 11 timmar dit, men det var det verkligen värt. Bara 7 timmar hem i alla fall. Den konstiga tidsskillnaden på 4 timmar beror på två mellan landningar och motvind på ner vägen. Och ja Kap Verde är verkligen afrika på riktigt.


Och musik skulle va roligt att skriva om hörde jag nån som sa alldeles nyss. Vet inte ritkgit om jag håller med om de ja. I alla fall så alla borde lyssna på Kelsey med Metro station och ja jag vet att det inte tillhör den grupp av musik som jag lyssnar på i vanliga fall men den här låten är verkligen underbar.


JUl jul strålande jul. Det var Lucia idag i skolan. Ritkgit fult när Lucian bara står där framme och ser sur ut tycker jag. Inte säger/sjunger ett enda ord på hela tiden. Tråkigt och fult. Förresten så längtar jag mega mycket till jul.


Jag är rejält trött i ögonen nu så god natt och bye!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards