Alla inlägg under november 2011

Av Frida - 30 november 2011 20:51

Hai.


Känns ganska bra med onsdagkväll nu igen. Lyckades inget bra med anglevillkoret idag. Hu, låter blir att tänka på det tills på tisdag. Resultatet på matteprovet blev väl helt okej. Eller alltså ja det blev bra för jag levde upp till det jag ville. Är nöjd med vad jag troligtvis får som slutbetyg i kursen också. Nästan bara nationella kvar nu sedan är matte C över. Ojoj det bara springer iväg. Avskyr mammas ketchupkorvar mer än vanligt. Förstår inte varför hon måste komma in här när hon äter korv med ketchup. Huh. Jul, jul, strålande jul! Vet ni vad? Imorgon är det första December. Holi havo. Livet är inte en dans på rosor jämt. Bara så ni vet. Ord som Frida gillar. Delar med mig av sådana här i bloggen ganska ofta fast ni kanske inte vet om det jämt. 


Fin å fin som en symaskin. 


Som en julgran med glitter runt om. Å så fint med julgran! Silver å glitter å fint. Guld å blott. Hade massor av fin inspiration till färger att ha på naglarna till nyår idag. Men nyår är det ju inte än. Funderade på att måla dem julröda istället men tyckte det också var för tidigt. Slutade med att mina naglar nu är lila och orangea. Haha. Hur kunde jag måla på dem kombinationen lila och orange? Ganska oförståeligt men det blev ändå helt okej fint. Hihi. Måste ju testa något nytt ibland. Har gott igelkott!


Hairå. 

Av Frida - 29 november 2011 20:26

Hai.


Hände nyss något galet. Vet inte riktigt vad jag gett mig in på. Haha. Det är inget farligt, dumt eller så bara lite knäppt och det var pappas idé. Bara så ni vet. Haha. Vad det är tänker jag dock inte avslöja förens om ett tag. Hihi. Den här dagen har i alla fall varit bra! Hade egentligen sovmorgon imorse men jag gick till skolan i vanlig tid ändå. Fixade lite extra med CAD:en då. Äntligen sitter det jädra bordet ihop som det ska! Nu gäller det bara att få till angel constraint. Ska nog gå. Hoppas vi verkligen på i alla fall. Sedan är det mesta klart på mitt bordprojekt. Bara lite ritfiler och smågrejer kvar. Slutade lite tidigare idag också. Inte helt fel. Inget att plugga när man kom hem heller. Var tvunget att bära hem lite böcker idag bara för att det kändes konstigt att inte ha något i väskan. Knäppis. Haha.


Gick hem och läste en bok. Tycker så synd om henne i boken. Har verkligen börjat medlida personer i böcker på senare tid. I en annan blev jag så ledsen när en person dog. Och för ett tag sedan när jag läste något hemskt om en dykare som fick händerna avklippta under vatten. Aaaj! Stackare. Det gjorde så ont i mig också då. Vilken bok det var tänker jag inte avslöja. Förresten vill jag tips om en bok också. Läs Rödhake. Jättebra och spännande. Lite andra världskriget inblandat också och trots att jag egentligen är totalt ointresserad av det gillar jag böcker där det finns med. För övrigt en norsk författare. Någon som minns att jag skrev om en bok jag tyckte var lite konstig vid namn Kackerlackorna? Det namnet har etsat sig fast i minnet och det här är tredje boken i samma serie. Denna är mycket bättre än den förra och jag kommer helt klart läsa fler! 

Nu läser jag En shopaholic i väntans tider. Som skrivet tycker jag synd om huvudpersonen. Varför tänker jag inte berätta för då kanske jag avsöljar för mycket av boken. Får en så ängslig känsla när jag läser. Huh. Jaja, den är bra i alla fall.


 


Gillar att ta kort på marken. Kanske annorlunda men det är intressant att se dess skiftningar under året. Så bara varnar och säger att det här var nog inte de sista markbilderna i bloggen. Inte heller de första. Hiihi.


Hairå. 

Av Frida - 28 november 2011 20:45

Hei.


Måndag morgon hattar och ve. Det är måndag och jag är inte trött, otroligt. Nästan i alla fall. Brukar vara extrem trött på måndagar annars men inte idag. Just det, idag var det matteprov. Var inte det lättaste kan jag säga. Insåg efteråt att jag missförstått en av frågorna rejält. Inte bra. En annan av frågorna som kändes ganska omöjlig också inklusive att vi hade alldeles för kort tid. Jaja, får väl se hur det gått. Ojojoj då. Allt blir inte jämt som man tänkt sig. Bara så ni vet. Gillar inte att göra folk besvikna men ibland måste man. Vem det än är. Snart är det December. Hihihiha. Siri gillar inte när jag sjunger. Synd för henne för det här är mitt rum och här bjuds på sång ibland. 


I wanna be free - Panic! at the Disco


Å nej! Imorgon är det tisdag igen. Assembly hej kom och hjälp mig. Tror det är bäst att börja om från början imorgon. Ja. Ska jag ta och slösa min tid på någon som inte ens bryr sig? Är det värt det? Nej, inte egentligen men det är svårt att låta bli. 


Hairå. 

Av Frida - 27 november 2011 21:45

Haii.


Helgen har varit bra förutom gårdagskvällen. Hade ont i huvudet så jag inte orkade skriva då, satt här och deppade ner mig i massor av dåliga tankar. Annars så var gårdagen bra. Var med Rasmus och Dennis till Borlänge. Köpte lite kläder. En röd tröja. En röd tunika grej. Röda julkulor att hänga i öronen. Megafint! Julbollar. Hihihi. Trevlig resa helt klart. Öös. Vilken onyttig helg det här blev då. Åt pizza igår, tårta och kakor. Var och åt julbbord idag. Åt rätt mycket efterrätt där. Var trevligare än det brukar vara med julbord. Inte jättegod mat för att jag inte gillar julbord men det var ändå ganska trevligt. Har varit på bio idag också. Såg Tintin filmen. Den var ganska bra faktiskt. Eller ja den var väl bra. Minns när jag var lite mindre, 9-10 kanske och jag satt klistrad framför Tintin på helg mornarna. Tyckte det var jättebra då. Haha. Har hunnit med att plugga matematik också eftersom att det är prov imorgon. Ja, får väl se hur det går och hoppas på det bästa som vanligt. 


Intressant att så fort det kommer minsta lilla snö flinga måste nästan alla skriva det på facebook. Är det en så stor grej med vinterns första snö verkligen? Visst är det fint men så speciellt är det väl inte så man måste tjuta ut om det till alla. Nej, tycker jag nog inte. Men i alla fall som ni redan förstått så har det snöat idag. Rent ut sagt så sprutade snön ner ett tag. Verkligen sprutade ner. Allt blir så mycket finare med lite snö. Jaa. Hihih. 


Besvikelsen som inträffar när man ser att första bokstaven är rätt men fortsättningen inte passar. 


Haiiiråååå!

Av Frida - 25 november 2011 21:19

Haiii.


Fredagkväll! Kan det bl mycket bättre? Nej, nästan inte. Dagen har varit fylld av matte. Känner mig inte så där jättepepp på prov på måndag men men. Känner mig på något sätt osäker. En känsla jag inte brukar känna. Åå fika! Tror jag måste ta och göra jitterbuggsmuffins igen snart. Bara för att mamma tyckte de var bland de godaste muffinsen hon ätit och de var mystiska och roliga. Hihi. Ska göra pepparkakscupcakes också snart, lovar. Men vill komma lite närmare julförst. Förresten vill jag för första gången ha utvecklingssamtal. Endast för att få reda på om idrott B ger mig överflödiga poäng. Om så är fallet hoppar jag nog av den kursen. Känns inte bra att läsa den. Inte bra alls faktiskt och den är inte obligatorisk och om det är så att den bara är overflödig så kan jag lika gärna strunta i den. Japp. 


Man kan väl i alla fall få drömma lite? 


Ska ta och titta på lite tv nu tror jag eller kanske fastnar på youtube? Vi får se helt enkelt. Sen ska jag ha en bra helg också. Hoppas och tror jag i alla fall! Jordgubbar! Yums! 


Hairå. 

Av Frida - 24 november 2011 20:25

Haiii.


Torsdag! Vanlig, ganska tråkig torsdag. Eller helt okej egentligen. Känns ganska värdelöst när vi ser film på engelskan med svensktext. Lär man sig något av det ? Nej knappast. Lånade en bok idag också. Nå Singoalla. Haha, det är ju kakor. Tydligen en gammal riddarroman också. Varför lånar jag en riddarroman? Endast för en uppgift på svenskan. Annars hade jag nog inte lånat en sådan bok. Hade inte alls lust att plugga matte när jag kom hem idag. Var dock tvungen att ta mig igenom några tal. Skrev klart NK uppgiften också så slipper jag göra den i helgen. Jao! Vem mer än jag är trött på sprödbakad fisk? Visst helt okej maträtt men nu är jag så trött på det! Uff. 


Läsa, läsa, läsa! Har cirka 100 sidor kvar i en alldeles för bra bok. Hade kunnat läsa klart de sidorna ikväll om det inte vore för att det är skola imon. Har flera kvällar liksom fått lov att verkligen stoppa mig för att inte läsa vidare. Det kallar jag bra bok! Annars brukar det vara typ: a nu är kapitlet slut och jag är trött, släcka lampan. Haha. Talgoxe. Hihi.


Hurricane - Panic! at the Disco


Fridas ny musikkärlek om ni intte redan visste det. Hihi. 


If it's not a truth, it's just a dream. 


Hairåå!

Av Frida - 23 november 2011 20:34

Hei.


Här är jag. Trallala. Dagen gick. Kvällen kom. Åskan bullrade. Nej fy, det där sista var inte sant. Åskan har säkert bullrat någonstans på vår jord idag men inte här. Var i skolan idag. Mm. Känns himla skönt med onsdagkväll. Japp. Har matteprov på måndag. Dags att börja plugga? Ja, antagligen. Det har jag visserligen gjort också men i alla fall. Som sagt matten fick bli mitt sällskap efter skolan idag. Vi var ganska sams faktiskt. Bra va? Ja, såklart! Fyy. Mamma kom nyss in med ketchupiga korvar här så nu stinker det ketchup. Ugh. Det värsta jag vet, ketchup! 


Kaleidioskop. Rätt stavat? Kan man fråga sig. 


If it's not a dream, it's just a truth. 


Skriver som jag vill här. Det är mina ord, ingen annans. Jag skriver på mitt sätt. Vem orkar ens bry sig om hur någon skriver? Gäller bara att hitta sin egen stil och det man trivs med. Självklart. Om någon inte gillar det är det dens problem och inte mitt. Bara så ni vet. 


Hairå! 

Av Frida - 22 november 2011 20:24

Hei heii heiii!


Har varit en himla bra dag idag faktiskt. Inte så dåligt som jag trodde. Har haft massor av energi idag. Var den kommit från vet jag inte riktigt men har funnits mer än vanligt. Det blir nog ett bord trots allt. Var lite orolig ett tag. Oki doki. Hade faktist en rätt rolig fysiklabb idag också. Misslyckades ganska mycket första gången. Men gick bättre andra då jag bara var två gram ifrån det rätta värdet! Hihi. Uppgiften var att bestämma linjalens massa med hjälp av en hundra grams vikt och en bordskant. Och linjalen såklart. Gick bra. Fick 152 gram och 154 var det korrekta så det går helt klart att väga saker och få nästan rätt även om man inte har en våg. Ja, fysiken var rolig idag, det gick helt okej på tekniken och har gjort åtminstone halva NK uppgiften. Räknat klart nästan alla fysikuppgifter som var till på fredag också. Inklusive att jag slutar två timmar tidigare än normalt imorgon. Låter rätt bra! och det är nästan jul. Snart så. Längtar himla mycket tills det är dags att flytta hemifrån samtidigt som jag helst vill bo här för alltid. Känns som att kommer man inte hemifrån snarast efter gymnasiet blir man nog kvar här för alltid. Det vill jag inte även om jag trivs bra här. 


Sånna här grå dagar i november man längtar tillbaks lite extra till Grekland. Mys med 30 grader i vattnet och 46 i solen. Kan jag lova! Dock lite väl hett i solen men skuggan är inte helt fel den heller. Ja. Halkidiki. Gillade verkligen den platsen. Mm.


Hairå!!  

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards