Alla inlägg under maj 2010

Av Frida - 28 maj 2010 21:35

Haj hå!


Idag är det äntligen Fredag. Det jag alltid längtar mest efter på helgerna är att få sova länge på morgonen.


Igår var det orientering i skolan. Det var faktiskt roligt. Gick bra gjorde det också. 20 kontroller fanns att leta efter, jag och en kompis hittade 11. Låter kanske inte så bra men det gav oss faktiskt en 5 plats bland alla tjejer i nian. Vilket ju är bra efter som vi är ganska många.


Det är bara två lojja veckor kvar i skolan nu. Yay! Nästa vecka är vi lediga på fredag och på torsdag är det stockholm som ska bli jättekul. Och veckan efter det är det bara lojj skojj och avsklutning. Jag längtar faktiskt till avslutning. Det ska bli så kul och se hur fina alla klätt sig och så.


Hajrå nu ska jag ha en supperrolig helg!

Av Frida - 26 maj 2010 21:14

Hej!!


Jag har just precis sett färdigt det sista avsnittet av Pettson och Findus julkalender Tomtemaskinen. Den är så fantastiskt bra och nu har jag sett alla avsnitt igen. Jag tror alddrig jag kommer att tröttna på den och Findus är ju så himla rolig. Det är helt klart den bästa jlkalendern som någinsin gjorts. Jag vet att det kanske är konstigt att sitta och titta på sånt så här när det precis ska till och bli sommar men jag kunde inte låta bli.


Idag såg vi på världens sorgligaste film i skolan. Pojken i randig pyjamas. Alla borde se den, så otroligt sorglig och bra.


Igår la jag klart mitt 500 bitars pussel och nu har jag lagt utt ett nytt med 1500 bitar. Det blir gigantiskt om man jämför med det förra. Det kommer nog att ta sin lilla tid att få ihop det, liksom inget man gör på en eftermiddag.


Hejrå.

Av Frida - 24 maj 2010 20:43

Haj!


Idag är det måndag. Har varit en hhelt okej, rätt vanlig dag. Inget speciellt i skolan och inte hemma heller. Det är inte långt kvar till avslutningen nu! Jag längtar verkligen dit, fast först ska det bli jättekul med stockholm. Dit det bara ät typ en vecka. Och några dar mer men men.


Idag fyller min katt 8 år. Grattis till Siri!

  

Av Frida - 23 maj 2010 21:15

Haj.


Idag har det regnat och varit jätte trökigt väder så jag har varit inne mest hela dan. Fast jag har kört bil också. För första gången på riktigt väg. Haha. Det var skit kul. Så har jag pusslat lite. 500 bitars så blev inet klar men det är inte så mycket kvar. Och planterat om några av mina fina växter. Sen tog jorden slut så får sätta om de andra när jag har skaffat ny jord.


Hajrå.

Av Frida - 22 maj 2010 23:24

Hallå!


Idag har det varit en otroligt solig och fin dag. Jag har klippt gäset för första gången i år. Virkat på min handduk. Det är jättelätt och blir jättefint. Och jag har läst ut en jättebra bok idag. Skuld. Som sagt var jättebra och spännande och även lite små roligt ibland. Jag har helt enkelt haft en trevlig dag i det fina vädret idag!


Hejrå.

Av Frida - 20 maj 2010 21:20

Hej.


Idag har det varit en otroligt lång dag. Ganska tråkig också. Men imon blir det för hoppningsvis en roligare dag.


Jag har hittat massa bra musik att lyssna på de senaste dagarna. Jättebra eftersom jag hade börjat tröttnat lite på de andra jag lyssnade på men nu har jag ny och fräsch musik igen!


Hajrå.

Av Frida - 19 maj 2010 20:44

Haj!


Idag hade vi orientering på idrotten i skolan, ganska roligt faktiskt. Jag och några kompisar gick över kyrkogården för att komma till en kontroll och sen efteråt märkte vi att det längst ner på kartan stod: OBS! Det är inte tillåtet att gå på kyrkans mark. Liksom ooops hade de inte kunnat säga de innan då.


Sen har jag börjat virka en handduk, verkar lite små krångligt men blir säkert fint när det är klart.


Hajrå!

Av Frida - 18 maj 2010 21:08

Hey.


Idag har jag skördat mina första egna champinjoner. Häftigt att man kan odla sina egna och de smakade precis som dem man köper i affären. Idag har jag köpt avslutningsklänning också. Den var faktiskt jättefin tycker jag i alla fall. Visserligen svart och vissa tycker ju att det bestämt ska vara vitt till skolavslutningen men jag tycker svart är mycket finare, och den är faktiskt inte hel svart, så det ser inte ut som att jag ska på begravning. Den är svart med rosa blommor.


Hajdå!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards