Alla inlägg under augusti 2012

Av Frida - 29 augusti 2012 21:59

Heiho!


Onsdag och blå himmel! Visst är det fint? Väntar på dig 2013. Blir avbruten gång på gång och har en kontakt i en annan vägg. Väggen utåt. Religion är väl bra onödigt. Tack och lov att de lektionerna bara är 40 minuter. Hade nog avlidit annars. Gör det ändå då det spelar ju ingen roll. Gillar dagar när man inte är minsta lilla trött. Som idag. Har inte varit trött alls idag, inte nu heller. Borde väl egentligen lägga mig och läsa lite. I den tråkiga boken. Someday, somehow. Världen utanför. Var det någon låt när man var mindre? Kan till och med nynna på den om jag har lust. Lilla älsklings kisse är här. Så fin du är. Gul, brun, blå. Vad spelar det för roll? Inge alls. Det jag ser är världen utanför. Fy vad hemskt. Det var ju ganska varmt ute idag. Inget emot även om jag längtar som en tok till hösten. En liten stuga vid havet. I wanna be free. True. 17 år på en stulen cykel. Ja fastän jag är 18. Skulle kunna sätta mig på en cykel och se var jag hamnar. Det skulle väl vara trevligt. Kallt att sova men man fick väl ta med sig ett tält och åka på sommaren. Varför inte. Oioiooo. Huvuden och ansikten. Som en facebook. 


Haidå.

Av Frida - 28 augusti 2012 22:18

Hejsan.


Har varit en sådan där ganska tråkig, grå vanlig tisdag. Tisdagar är nog inte de roligaste dagarna i veckan. Kallt har det varit också. Bästa att gå och mentalt förbereda sig på en kylig vinter nu. Har världens gosigaste kisse som heter Smulis. Tha! Vet ni? Nu tycker jag det kan bli early 2013! Vet inte riktigt när early innebär men vi kan ju hoppas på typ första veckan i januari. Hihihha. Något speciellt. Potatisgratäng. Det är nog något jag aldrig kommer laga när jag flyttar hemifrån. Fått känslan av det i alla fall. Men man vet ju aldrig när man känner för en bastant potatisgratäng på gammaldags vis! Å vad jag gillar hösten egentligen när den väl är här. En stor kopp te och mysa med i mörkret. Svampar i skogen. Mysigare kläder. Grytor och ljus. Ni vet allt sånt där höstigt. Fast än är det bara Augusti. 


God najt! 

Av Frida - 27 augusti 2012 21:15

Haii!


Shitte litt får inte glömma en sak. Gör det efter det här. Måndag kväll ni vet man pluggar matte och det går dåligt så man har lust att slita sitt hår. Som han den där i Ferdinand på julafton. Haft den känslan lite idag. Gick över efter en stund som tur var. Annars vet man ju itne riktigt vad som kan hända. Varit väldigt oaktiv idag tror jag. Det känns så. Design verkar i alla fall roligt! Väntat på den kursen sedan ettan så bäst det blir kul nu också. Trean känns som det ultimata året. Inte vet jag riktigt varför men det är åtminstone en trevlig känsla. Besök månen med mig och flyg till ett annat land. Varje gång jag cyklar och det blåser ska det bli så att jag får motvind. Samma sak imorse igen. Det är alltid så. Lite extra träning då om man ska titta från det positiva hållet. Lalala. Jag har en åtta år gamma lollipop. Någon som vill smaka? Färskt godis har aldrig varit min grej så ni ska vara glada att den bara är åtta år. Ojaa. En giraffs huvud bland molnen. Tänk att vara en giraff. Det skulle jag vilja om jag var savanndjur! Även om lejonen skulle lura i buskarna. Ooohioh. Lätta lite för att sväva bland molnen. 


 

Gröna fötter. 


Haidoo! 

Av Frida - 26 augusti 2012 20:50

Heji hej!


Längesedan eller? Tja, lite kanske. Har kanske inte velat dela med mig av mitt liv till er. Okej, det där lät surt som bara den. Det var inte meningen i sådana fall för jag är inte det minsta surkart! Oh, hittade nyss mina örhängen jag letat som en tok efter. I fredags hade jag en jättekul kväll med R, L och D. Grillade och det blev lite koligt men gott ändå. Grillade frukt också för första gången någonsin och det blev väldigt jättegott! Lovely. Mörkchoklad på det och min mun kan dö lite. Yumsi! Annars den här helgen har jag gjort massor av tråkiga saker. Började igår med att klippa gräset och fortsatte med att städa rummet. Det blev ju fint i slutändan i alla fall. Sicken tur. Visst är det fint med höst snart. Det är så mysigt och känner verkligen för att mysa ner mig i mörkret med ett ljus just nu. Skrivit min projektplan också. Var på tiden antar jag. Japp. Klart krylbo. 


Så till idag! Har lyckats skapa egna kalaspuffar. Bakade lite så blev det på köpet lita kalaspuffar. Hela köket fullt i rispuffar och kladd men de blev i alla fall goda! Och muffinsarna såg roliga ut. Poff poff. Först var de tråkiga choklad muffins, sedan blev de roliga puffmuffins! Hihihha. Om man bara hade tid. Tid har man ju men mer ledig tid sammanhängande i ett långt streck. Sitter jag och säger när det nyss varit sommarlov. Det hamnade fel med tiden på något sätt det här året. Förresten funderat väldigt mycket på en grej. Hört lite här och där nu att sommarlovet som nyss tagit slut var det sista för oss som nu börjat trean. Men hallå! Man började väl inte ettan med ett sommarlov eller? Det gjorde inte jag så då är det klart jag ska sluta trean med ett sommarlov! Kanske ingen som förstår vad jag menar men vad jag vill ha sagt ä att jag tänker i alla fall ha sommarlov nästa år också. Lucky star på er människor!


Haidå. 

Av Frida - 22 augusti 2012 21:20

Heylo!


Pringeling på er! Idag är jag glad och har väl varit nästan hela dagen. Om vi bort ser från en cykeltur i spöregn. Det var inte så mysigt men annars så. Yaholi. Dorudddorudd. Ni vet ljudet när någon skriver på facebook. Förresten de inläggen jag tar mig tiden att dölja är sådana som innehåller blodiga sår, mat som ser vidrig ut och bilder av djur som på ett eller annat sätt far illa. Det kan jag inte med att se. Projektarbete. Måste skriva projektplan i helgen. Hua, ser jag inte fram emot. Annars ser jag fram emot helgen. I am so me. Hihi. Sitter här och är en liten gangster. Jaa det får man ibland! Jag fick ett kort idag från ett annat land. Awesome and tack så mycket! Yes, rätt ett kort från England. Så bäst. Samma känslor som igår. Yay. Okaj, behöver nog en kurs i engelskt uttal. Haha, vad kul det är att vara svensk ibland. Imorgon är det torsdag. Känns som att det kommer bli popcornigt och trevligt. Fredagen med!  


Skolan är bra. Sommaren är fantastisk!

 

När sommaren är slut. Äsch. Hösten är mysig på många sätt och vis. All nej. Ett halvår. Går fort. Två månader. Går fortare. Foppfopp. 


Sov gott! 

Av Frida - 21 augusti 2012 21:41

Hei. 


Jag har just insett hur bra musiken från Zelda spelen är. Aldrig förstått mig på det här med att lyssna på spelmusik men nu så. Perfekt när man ritar. Skrev just ''perfekt'' med c. För mycket engelska? Nej! Blivit så fantastiskt positiv till det andra språket vilket är toppen! Tillbaka. Zelda musiken skulle nog vara det ultimata att lyssna på när man skriver också. Har svårt för det där att skriva och lyssna på musik samtidigt. Man vill ju sjunga med! Haha. Det är sant också att jag har jättesvårt att lyssna på musik på allmänna platser utan att sjunga med. Andra skoldagen idag. Precis. Spelade brännboll. Visst helt okej. Visserligen går jag inte teknik för att spela brännboll men en gång om året gör väl inget. 


Å vad jag vill åka till London! Nunununu inte sen. Jo då med. Hihihiha. Edinburgh just ikväll hade dock inte varit helt fel. Paramore. Vill verkligen se dem live någon gång. I alla fall så blir det England när ni minst anar det. Imorgon har jag sovmorgon. Mysigt. Ska sova nu ändå. Lite trött. Måste ju vara skärpt i hjärnan imorgon också. Vet inte vad jag gett mig in på men läser två mattekurser den här hösten. Jag är galen, jag vet. 


In the mourning - Paramore


Där fick ni något fint att njuta av. Vet ni vad jag ska göra nu? Först något fantastiskt sen ska jag smyga ner i bädden! 


God natti. 

Av Frida - 20 augusti 2012 20:49

Haii!


Önskar igen att jag kunde rita lite bättre. Övning ger färdighet. Avskyr det uttrycket men det är sant. Skolan började idag då så nu går jag officiellt i trean. För andra gången i det här livet. Sista skolåret här! Lite svårt att förstå det. Undrar var jag befinner mig om ett år. Innan dess ska jag njuta och ha kul av det här sista gymnasieåret. Fått känslan av att hösten kommer bli jobbig. Det lättar kanske lite i vår, vi får väl se. Fick sluta tidigt idag första dagen i alla fall! Alltid trevligt. Gick till biblioteket för att det också alltid är trevligt. Det finns så ånga böcker jag skulle vilja läsa men tyvärr räcker inte tiden till det. Köpt postcards idag också. Bara polaroiderna som fattas nu. Ingen förstår vad jag skriver om. Är ganska trött faktiskt. Längesedan man kände sig trött på det viset. Alltså man blir trött av skolan. Augusti är lite knepig av sig. Kan vi inte köra till med riktig höst på en gång? Först gula löv höst sedan lite grå höst på det hela och efter det en fin vinter! Gula löv hösten som är finast. Slutet på september ni vet. Hare gott lilla igelkott!


Hai doo. 

Av Frida - 19 augusti 2012 21:15

Hej lilla bloggis! 


Igår bakade jag kakor igen! Hihih. Är i kakornas våg just nu. Skulle baka idag igen. Misslyckades när det inte fanns någr mufifnsformar hemma. Blev lite halv deppigt då en stund. Gick ut och plockade smultron istället. Roat mig lite och så den här helgen. Som man gör ibland ni vet. Skolan börjar imorgon. Kanske jag kommit på ett projekt arbete. Äntligen! Efter 10 veckors tänkande kommer jag på sista dagen. Duktigt Frida. Sommaren är slut. Snart. Det har blivit vamrt nu ju. Det är trevligt! Bättre sent än aldrig säger man ju. Sammanfattar sommaren med ett ord: smultronsommar. Söt som ett smultron. Lite surt i kanten. Fint. Dagens resa går till Makedonien. Någon somm vill följa med mig? Säg bara till så drar vi. Lätt som en fjäder. 


Smultron på strå. Fint. Sommar. Plocka upp ett grässtrå på marken och känn känslan av gräs. Gräsligt.


Haii dåå, sweet night på er!  

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards