Alla inlägg under september 2014

Av Frida - 22 september 2014 21:25

Hej hej!


Idag kom hösten. Löven ändrar färg, fåglarna flyger söderut och blommorna vissnar. Jag måste säga att jag tycker det är lite mysigt förutom att det blir så himla kallt. Imorgon tänker jag ha mössa för att öronen var döende efter min cykeltur hem idag. Är obotligt sugen på pannkakor med nutella. Mmm. Gör inget mer än pluggar, äter, sover. Dugga på torsdag och det känns väl inte jättebra. Varför består värden av cirka 1,2 miljoner mekanismer?  Läser Harry Potter fast jag inte har tid. Jättebra! Huvudet är tomt. Eller så är det fullt. Av vad behöver ni inte ens gissa. Det börjar på k och slutar med emi. Måste göra något åt den här stolen. Ramlade igenom igår men den gick att sätta ihop igen. Årets bästa frukt har kommit! Satsumas. Och nej det är inte samma sak som clementiner. Ni som fortfarande säger mandariner...sluta. 


 

En bild från när jag och Emil utforskade Linköping.


Hai då. 

Av Frida - 14 september 2014 21:07

Hej hej! 


Drunknar i kemi och är inte säker på att jag kommer att överleva till slutet av oktober men jag ska göra så gott jag kan. Försöker lära mig synteser av alkoholer. Det finns inte ett sätt och orden är så konstiga. Hydroborering. Ja visst. Sedan finns ju etrar och alkener. De kan man också göra syntes på. Och så vidare. Destillerat citronskal. Limonen blev resultatet. Citron doftar nog bäst i utspädd form. Limonen är alltså det som ger citronen dess doft. Apelsinen med fastän de luktar olika. Är sugen på allt som går att äta. Nej, kanske inte riktigt. En rostad polarmacka hade inte varit helt fel i skrivande stund. Igår fick jag en gigantisk längt till julen. Julsånger, mörker, ljus, Findus, mörker och polkagrisar. Låt tiden gå fort till jul. Och sedan efteråt så det kan bli sommar igen. 


Förra helgen var jag med min favoritaste människa. Gick runt i Linköping och lärde känna staden ytterligare lite mer. Hamnade i ett växthus fullt av pumpor. Fint. Nu ska tuppen sova. Pluggat den här helgen för det behövdes. Fixade en gammal grej och det var en enorm lättnad. En stor tumme ner på opålitliga människor. Såg en film. Gjorde en liten lista med filmer. Det är kul med listor. Varför har det luktat potatisgratäng här hela dagen? Jag är hungrig...


 

Hai då!


Av Frida - 2 september 2014 19:45

Hej! 


Jag är tillbaka i Linköping och igång med kemin igen. Detta blir en maffig kurs så tänkte att det är lika bra att köra igång rejält på en gång. Ingen mjukstart här inte. Pluggat mest hela dagen idag och igår. Hade ändå inget bättre för mig. Har ju gjort det jag ''vill'' mest hela sommaren. Jag vill ju plugga också men ni vet sådana där saker man gör för att roa sig. Här är sig likt. Tcha, kanske inte riktigt. Några nya har flyttat in i korridoren och andra flyttat ut. Jag tror här bor två spanska killar. Säker kan man inte riktigt vara men jag är i alla fall säker på att här bor en spanjor. Sedan hade vi mysteriet med de två Jansen. Janarna? Inte vet jag vad en Jan heter i flertal. Hur som helst bor det två tjeckier med samma namn här. Så förvirrad jag var innan jag visste om jag hälsat på samma person två gånger eller inte. Ni vet när man inte riktigt registrerar en persons utséende. Sedan visade det sig att de var två ändå. Vad är sannolikheten att två tjeckier flyttar in här och att de dessutom har samma namn? Jan lär vara ett väldigt vanligt namn i Tjeckien. Ungefär som Johan i Sverige tänker jag mig. Flyttade in en ny svensk också. Det var kul, så är jag inte ensam tjej mer. Det kan behövas lite kvinnor här.


Tittar på idol. När började jag med det? Förra året skulle jag tro. Helt okej. Lite synd dock att man får se så få. Rätt som det är fladdrar det till med sex sju stycken som har gått vidare. Det hade ju kunnat förlänga programet eller ta bort lite reklam. All dum reklam som ljuger mest hela tiden. Kunsänge, där jag sover som en kung! Ja visst, dock vet jag inte hur en kung brukar sova. Helt normalt gissar jag på.


God natt!  

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards