Alla inlägg under juli 2012

Av Frida - 31 juli 2012 22:19

Haii!


Nu blev jag plötsligt helt glad. Vilken tur va. Traililaa. Har varit i Avesta idag. För att pappa tyckte att jag skulle följa med dit och fika. Så visst okej men tänker inte följa till Rättvik imon. Det kan han faktiskt glömma och drömma. Fika med pappa, haha. Fika med mamma händer väl ibland men pappa har faktiskt aldrig kommit och frågat om jag vill följa med och fika. Vi hittade något random café bullen i Avesta. Haha, helt sterilt och inte en enda gäst. Förutom vi då. Kan ju undra om stället hade dåligt rykte eller nåt. Aja. Lagat mat idag också. Blev inte så bra men gott ändå. Hihihiha. 


Sold our souls - Her Bright Skies


Är så kär i denna låten. Alltså nej imorgon är det Augusti! Vad jag verkligen inte gillar det. Augustiångest skulle vi ju kunna skriva. Snart börjar skolan. Mindre än tre veckor kvar att komma på ett projekt arbete. Det har gått sju jädra veckor och huvudet är fullt av andra saker och har inte minsta aning om nåt pinkel projekt! Fy. Urk. Sommaren är snart slut. Förhöst urkel känslorna har redan kommit. Man vet att man har en hel jättelång mörk vinter framför sig. Okej, jag gillar lite när det är mörkt men nä jag gillar sommarljuset mer. Uhuh. Kan redan känna november regn mot kinden. Oh, varför inte hoppa till julen direkt? Då kan vi känna den där härliga känslan av att ha en fin sommar framför oss igen. September kan väl komma och ta oss. Eller åtminstone mig! Skulle skriva något så bara flög det iväg. Synd. 


Livet är inte som ett spel. Man lever bara en gång. Kan man ju inte veta nej. Men om man lever flera gånger så kommer jag knappast vandra runt på jorden som Frida i nästa liv. Vill gärna tro på det där med att något händer efter döden. Men vill inte veta. 


Haidå!

Av Frida - 29 juli 2012 22:53

Hai.


Lyssnar på gammal fin musik och längtar till en annan plats. Jag älskar hela dig, inte bara ditt utseende. Din personlighet, ditt underbara leende. Så fina textrader så jag får lite ont i hjärtat. Inte hört. Sök. Känns som att skolan bara kan flyga bort och inte komma tillbaka. Första sommarlovet någonsin jag verkligen inte vill tillbaka till dit. 


Depp ska det inte vara. Hur lång är en hals egentligen? Skulle vara kul att veta. Är himla trött och borde redan ligga i sängen men råkade börja rita lite. Fint att rita på kvälls nätterna. Nu har jag mätt min hals också. Så normal jag är inatt. Vem vet, det kanske är normalt att sitta och mäta halsen. Det där uttrycket normal är ingetbra egentligen. Aja, jag skulle ju sova nu. 


God natt! 

Av Frida - 28 juli 2012 22:11

Heii!


Sitter här och har världens tråkigaste lördagkväll. Hela dagen har varit helt urk trökig. Vorde det inte lika bra om vi hoppade fram till 9:e augusti nu direkt? Vill inte vill inte vill inte. Igår såg jag på invigningen av OS i London. Det var så amazing! Satt här och var lyrisk hela kvällen. Alltså det var vackert. Verkligen vackert. Att jag spenderade kvällen tillsammans med min vän i England höjde stämningen ännu mer. Någon som bor där det utspelar sig, så awesome. Hur man umgås med någon fast man befinner sig i olika länder? Lätt det vet ni väl. Webbkamera. Antar att det är helt okej då med en trökkväll idag eftersom gårdagen var totalt tvärt om. Jag lär ju vara den enda som sitter och döljer inlägg på facebook. Men när det kommer upp något man verkligen inte klarar av att se är det ju toppen att man kan klicka dölj! Slösar på mitt spotify genom att lyssna på någon riktigt dålig hip hop låt. Urghi. 


 

Kompis. 


Haidå. 

Av Frida - 26 juli 2012 22:50

Hej hej.


Förlåt. Har haft någon liten pause harifrån bloggen. Har ärligt talat inte haft en aning om vad jag ska skriva om. Men nu har det hänt lite saker så vi köra väl på då antar jag! Oj. Var med Siri till vetrinären i måndags. Det är inte roligt när ens husdjur inte är sig självt. Stakars Siri hade fått ett grässtrå i halsen som fastnat. Jag kan lova att man inte vill åka bil med den katten i 45 minuter. Mjauu. Mjauuu. Katta skrek så hon var hes tillslut. Igår var jag så glad hela dagen! Vaknade upp och var bokstavligt talat som en strålande sol. Vädret har ju varit så deppigt så igår när solen faktikst letat sig ända till Dalarna då smittade det av sig helt enkelt. Så fint att vi i alla fall fått två dagar med fint väder den här sommaren. Inte mycket men man skall ju vara glad för det lilla. Ritade en bild för första gången på typ 1 och ett halvt år. Önskar att jag var duktig på att måla. Det verkar så rogivande och fint. Igår, natt, kväll var toppen! Tältade med Dennis och Rasmus. Jättekul! Gick lätt å fint att sätta upp tältet till och med och det var galet varmt så svetten bara spruta. Aldrig någonsin kan det ha varit så varmt när jag sovit i tält. Pappas nya sovsäck fungerar i alla fall. Haha. Idag så blev det en cykeltur. Plockade jordgubbar och de var jättegoda och gjorde toppen milkshake och den var jättegod fastän jag haft ont i magen hela dagen och det har gått över nu och jag är så glad! Har haft två mega super dagar verkligen! Det var jag värd. Det sötaste jag vet är att se dig när du sover? Är det någon låt eller vad? Något drömtänkande kanske. Nej då. När man missar chansen på det som kunnat bli det bästa på hela året. Då kan känslan bli lite killing me softly. Men vi fortsätter i alla fall för det kan ju komma andra tillfällen. Wow. Nu ska jag gå och lägga mig tidigt och läsa och njuta och ha det bra och tänka och blänka och inte sänka kanske svänka. Leva lite mer. Och vara glad! 


God natt och sov sött mina fina vänner. 

Av Frida - 22 juli 2012 22:46

Heeei.


Här om kvällen var jag med Louise och Rasmus och åt gigantiska hamburgare. Igår bjöd mamma på ännu större hamburgare. Båda två var goda men mätt blev man. Så mätt så man kunnat rulla till London. Hade nog dock sjunkit på vägen. Varit i Avesta idag. Liksom för att fördriva tiden. Alltså det känns som att jag bara slösar iväg sommarlovet! Men det finns inte så mycket att göra. Har varit fast i samma bok jättelänge. Den är bra men det går ändå jättesakta. Har inte riktigt ro att läsa just nu. Precis som att jag inte har ro att skriva långa blogg inlägg. Fredagskvällen var jättebra om jag inte skrev det! Att köpa piggelin på Ica när det nästan stängt är den sådan där loveli grejj man bara gör på sommaren. Loveli. Piggelin. Finns den i andra länder också? GB gör ju det men har de andra länderna också fina lilla piggelin? Den glassen är så gullig och god. Jämt när jag är deppig lyssnar jag på Secondhand Serenade. Inte för att jag är deppig nu men tänkte att ni får veta det. Är det bara jag som hela tiden glömmer av vilket chattljud som hör till facebook och vilket som hör till skype? Lätt var det förr när man bara hade MSN. Haha. Borde kanske gå och lägga mig. Eller inte vett jag en stund till kan man väl stanna uppe. Kanske borde läsa lite. 


Haidå. 

Av Frida - 22 juli 2012 01:36

Hej.


Visste ni att tillsammans är man mindre ensam? Det vet jag. Vilket gör att man ibland kanske gör saker som inte är så bra. Nu blir det darför sängen. Ville bara säga att bra sällskap är det bästa som finns. Det absolut bästa. Spelar ingen roll om det är en vän i samma rum som dig, någon som är cirka 140 mil bort, eller någon i nästa stad från dig. Det spelar ingen roll hur ni ses. Öga mot öga, telefon eller dator. Det är sällskapet i sig som är det viktiga och tillsammans är man mindra ensam. Nu, sov gott fina vänner. 



God natt. 

Av Frida - 19 juli 2012 23:51

Hej hej.


Living in a spegel. Nej då skojja bara. Såg nyss en trailer för Call of Duty eller något sådant. Kan ju undra varför. Hade väl kanske inget bättre för mig eller så var jag helt enkelt nyfiken. Idag hamnade jag av misstag i Viksbro. Bara blev så. Old is gold men nu är det dags för förändring! Lite i alla fall. Idag var det lite fint väder. Till en början. Passade på att klippa gräset. Intressant upplevelse. Eller vad säger man när man slirar runt och leran sprutar? Haha. Soluppgång är fint att se. Nedgång har nästan fått lite för mycket uppmärksamhet. Vi får inte glömma att solen faktiskt går upp innan den går ner. Har inte ron just nu att sitta och skriva långt i bloggen. Är i någon slags period där det inte går. När det regnar så där tungt så det låter som fönstren ska gå sönder. Då. Då tycker jag synd om träden. Stackars små blad. Konstigt att de inte ramlar av. Men sant. Det ni. 


Good night! 

Av Frida - 18 juli 2012 21:15

Hei. 


Har varit jätteglad i flera dagar nu så känner att jag faktiskt får vara lite nere idag. Sommaren känns just nu a hejdå flopp regna bort. Det är sant också. Få något fint väder den här sommaren kan vi nog glömma. Och nästa också var jag på väg att skriva. Nej så deppiga får vi inte vara. Men alltså om det ens blir en fin dag den här sommaren är det ju försent. Snart är det augusti. Fattar ni, augusti! Gillar inte augusti. Eller är väl inget fel på den egentligen för utom att jag inte gillar känslan av förhöst. Urgh. Då är det bättre med september då det blivit höst på riktigt. Sitter och sjunger högt som vanligt. Att pappas kompis från Värmland för till fället bor i rummet bredvid struntar vi i. Jag gör vad jag vill där jag bor. Grattis till mormor som fyller 87 idag. Tänk när man har fyllt år så många gånger då måste det vara ganska uttjatat. Vill inte att skolan ska börja. Vill inte ha projektarbete. Vill inte. Vill inte. Vill inte sa Frida. Tänker skriva en bok någon dag. Vare sig det går eller inte. 


Hej då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards