Alla inlägg under oktober 2014

Av Frida - 11 oktober 2014 22:15

Hejsan!


Vill bara köpa massor av böcker och sitta under en filt och läsa. Men om två veckor är det tenta. Så ni behöver inte ens gissa vad jag ska göra de närmaste två veckorna. Visserligen ska jag köpa en bok, den heter dock Biochemistry och är inget jag tänker sätta mig och läsa när jag ska slappna av. Tänk vad många pocket jag hade kunnat köpa för 600 kr. Men nej nu blir det en stor, tung bok istället. Regnet öser ner, det är höst och ganska fint. Idag har jag gjort 20 pannkakor. Perfekt, de blev goda. Vad har ni på era pannkakor? Jag har sylt. Svartvinbär är godast med hallon på en god andra plats och jordgubbe därefter. Fast drottningsylt är ju väldigt gott det med! Den här platsen fyllde år. 5 år. Bloggen har alltså existerat i ett halvt decennium. Det trodde jag nog inte när jag skapade den. Än finns här liv om än inte så mycket. Har en idé, vi får se om den blir verklighet. Någon dag ska jag göra äppelpaj. Mm, vad gott! 


Hai då. 

Av Frida - 3 oktober 2014 21:57

Hej hej!


Så belv det oktober. Här sitter jag och lyssnar på höstmusik. Det är sådan där musik jag upptäckt på hösten. Det blir höstmusik. Jag har ingen vintermusik. Inte vår heller. Det är något speciellt med hösten. Det har inte hänt så mycket här. Ätit baguette och burkkrasso med varm choklad. Det var fantastiskt och underbart. Ni som inte vet vad burkkrasso är får lista ut det själva. Misstänker att det gäller alla människor utom en. Å så mycket kemi. Hur ska det gå att lära sig allt? En massa namn som flyter ihop i huvudet. Elektrpner hit och dit. Alkohol där, aromat här. Oj oj. Det känns inte som att det är några roliga veckor jag har framför mig. Tenta-p tjyvstartar lite mer och mer för varje dag. Snart är den här igen på riktigt. Hua. Vet inte vart jag ska börja. Jag ser framemot det som kommer efteråt och ska försöka göra så gott jag kan. Då ska jag bland annat till Dalarna! Wohoo vad jag saknar mina fyrbenta vänner. 


  

Avokado och baguette med mozzarella. Mmmmm. Hittat världens bästa träd. Var det står får ni inte veta. Ni kan få en ledtråd: Linköping.   

Lite laboration. Syntes av etyldifenylkarbinol. En alkhol alltså. Grignardreaktion. Den organsika kemin är inte så färgglad. Inte poffar det fram gröna rökmoln heller. 

Idol på tv:n. Det sorgligaste är nästan när de släcker ner deras ansikten när de åker ut. 


Hai då!


Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards