Alla inlägg under januari 2016

Av Frida - 31 januari 2016 20:49

Hej hopp!


Jag har ingen aning om vad jag tänkte skriva här men vi skriver väl lite ändå. Det gick nyss förbi en varg utanför fönstert. Grå och stor var den. Nej, sluta Frida för det där var absolut inte sant. Det hade kanske kunnat varit sant men jag tror dock det är lite ont om vargar i Linköping. Jag vill ha en katt. Som inte bor 30 mil bort. 


     

Mina två fyrbenta bästisar för att det är extrem kattsaknad här ikväll. Jag vet inte om det är så många som förstår hur mycket jag älskar katter. Känner mig som 15 igen när jag laddar upp ego pics eller selfies som det heter nuförtiden. Det ordet existerade dock inte 2009. Något mer jag älskar är mitt kortare hår! Det var absolut det bästa jag gjorde på hela förra året, klippte 20 cm av mitt hår. Idag har jag pluggat kvalite. Att kvalite är utan apostrof är tydligen väldigt viktigt. Inte för att jag vet vad det är för skillnad men men. Det är så tråkigt så ni anar inte. Jag fattar inte varför vi plötsligt ska prata om vad kunderna i en organisation tycker när vi aldrig någonsin nämnt några kunder i någon annan kurs. Blä.  


Jag har haft ett stort beroende av Bastille de senaste veckorna. Lyssna så kan ni bli lika förälskade som jag är!


God natt.

Av Frida - 30 januari 2016 21:54

Hej hopp! 


Här sitter jag och vet inte vad jag ska göra. Det känns lite för tidigt för att sova än. Någon som har något tips? Jag har redan tittat på en film. En film är tillräckligt för mig på en och samma kväll. Såg The theory of everything. Den var bra och trevlig. Önskar att mina vänner bodde på andra sidan gatan eller åtminstone andra sidan stan. Men nej, i bästa fall går det att ta tåget. Nu skulle man ha uppfunnit den där maskinen att teleportera sig med igen. Tror ni jag får nobelpriset om jag gör det? Vill lägga pussel för det är harmonsikt men det enda pusslet jag har här har jag redan lagt. Det blev en stor fin Totoro! Någon får gärna skicka hit ett till pussel till mig om de vill.   

Där är en bild från när jag var i Spanien i somras. Tänk om det kunde vara sådär varmt och fint här nu. Jag är trött på äckelväder som varken är vinter eller vår. Ge mig lite sommar. Jag har några pepparkakor hrä kvar sen i julas som jag absolut inte vill ha längre. Först som kommer hit och hämtar dem får dem gratis. Kan vara veckan bästa erbjudande. Kan även bjuda på ett skrumpet äpple om någon är intresserad. 


Hai då. 

Av Frida - 29 januari 2016 23:29

Haliho! 


Tittat igenom lilla bloggis de senaste dagarna och insett hur mycket jag faktiskt skrivit här genom åren. Tycker det är sorgligt att bara överge det. Så jag får faktikskt föröska ta mig in här och skriva lite oftare igen! Hur mår ni i fredagsnatten? Här är det lugnt och skönt. Korridoren är inne i ett byte av folk så det är ganska öde här just nu. Flyttat in en asiatisk tjej som ingen vet vad hon heter. Lite mystiskt. Lyssnar på lite musik. Såg just att låten heter Sleepsong. Det kanske är ett tecken på att jag ska gå till sängen? Ja visst, snart om en stund. Ägnat mig åt att lyssna igenom spotify top 50 i Sverige ikväll. Jag tror det fanns en enda låt där som jag faktiskt tyckte var bra. Hade knappt hört någon av låtarna innan. Så insatt är jag i vilken musik som är populär. Allt lät likadant också så nej tack! 

It's scary to be alone? Nej då, bara i mörkret. Det är så fruktansvärt stökigt här så snart kommer det upp skorpioner ur ett hål i golvet. Eller ännu värre, råttor ur toaletten. Jag ska städa snart, i helgen kanske. Haha, tro inte att jag bor i en svinstia hela tiden. Det är bara att jag varit inne i en dålig period och först var det tenta-p. Tenta-p är den enda tiden då det verkligen är tillåtet att strunta i exat allt annat än plugget. Gå under jorden. 


 

En liten bild från när jag var i Göteborg förra veckan. Bilden säger ingenting om hur vackert det var i verkligheten men ni får försöka föreställa er. 


God natt. 

Av Frida - 28 januari 2016 22:10

Hallo!

Om jag är vid liv? Ja, uppenbarligen. Skulle dock helst vilja gå och gräva ned mig i ett djupt hål och inte komma upp igen förrän någon knackar på hålet och säger: Hej, vill du ha ett jobb av mig? Nej, riktigt så illa är det kanske inte. Var jag varit sedan den 18:e oktober? Tcha, lite här och där. Det var ju jul och då var jag i Dalarna. Det var fint. Vet ni vad jag gjorde för första gången på tre år? Åkte skidor! Det var precis lika fantastiskt som jag mindes det! Nu har dock snön smält, i alla fall här i Linköping. Swish sa det så var den borta. Grönt gräs i januari. Jag blir lite deppig. Nej men, det är ju lilla global uppvärmning som varit på besök igen. Skyll oss själva människor. Var i Göteborg förra veckan. Det var jättefint, snöigt och trevligt.


Jag har klarat en tenta igen, eller två om man ser tillbaka. Ägnat mig åt naturprodukter och choklad i två månader. Inte ätit då utan analyserat såklart! Är klar med alla labbkurser. Alla labbkurser! Ingen mera labbrock. Inget mera höjdpunkten. Förstår ni? Jag är på sista terminen! Det är ju galet, var tog de senaste 2,5 åren vägen? 

Det är konståkning på tv:n. De som hoppar runt så där på sina skridskor måste ju trilla rätt ofta och därmed vara helt blå om benen. Ajaj.  

Tänk vad många platser det finns på jorden som man inte har en aning om att de existerar? 


Whoopie whoop på er! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards