Alla inlägg under augusti 2010

Av Frida - 31 augusti 2010 21:02

Hai.


Idag har det varit en vanlig dag. Hade idrott för första gången och läraren är ja vet inte vad jag ska säga om honom. Ingen kommentar än så länge. Vet inte riktigt vad jag ska skriva idag. Har klippt mig också, eller alltså det var ju frisören som klippte mig men. Kort som alltid när man klippt sig. 


Svar på kommentaren om det är kallt att cykla: Jo men har man vantar så blir det i alla fall lite varmare. 


Kan ett höghus börja luta?


Jag har tråkigt just nu. Inte roligt att ha tråkigt. Sitter här och funderar på livet. Funderar på att klippa naglarna lite men det känns sorgligt nu när jag fått riktigt långa naglar. Funderar på att bli lite modigare, helt enkelt våga lite mer. Skulle behövas i vissa situationer. Tänker alldeles för mycket nu igen. På vad får ni klura ut själva.


Heirå. 

Av Frida - 30 augusti 2010 20:51

Hei.


Idag är det måndag igen. Jag tog cykeln till skolan imorse. Sovmorgon som är riktigt trevligt. Kemi som första lektion, med lilla tant. Svenska sen med häxan som hade lyckats sätta på sig normala kläder idag. Lunch. Stark soppa. Teknik utveckling efter soppan. Jättekul faktiskt. Också samhällskunskap efter det som är riktigt tråkigt. Till sist matte. Överslagsräkning fattar jag inte ett piss av och det verkar riktigt onödigt, så det var inte så kul med matte idag i alla fall. 


Jag baka blåbärspaj sen också. Gottigottgott.


Heirå.

Av Frida - 29 augusti 2010 21:27

Hei hei.


Imorgon är det skola igen. Jag längtar helt seriöst till matten. Det har blivit så kul med matte på något sätt. Idag har jag i alla fall inte gjort så mycket. Läst bok såklart. Den boken jag läser nu är verkligen jättebra. Spelat spel med morsan också. Yatzy och Skipbo, och jag vann alla tre gånger på Skipbo så mamma blev lite små sur. Haha. Sen har väl inte jag gjort så mycket mer. Klev in i duschen. Där låg en död nattfjäril. För övrigt så skulle jag kunna flytta in i ugnen och bo där nu tills det blir vår. Det är ju så kallt ute fast det inte ens är slut på augusti än. Städat har jag gjort också ja. Luktar smultron i mitt rum nu. Hiihi. 


Hur mycket väger ett höghus?


Heirå.

Av Frida - 28 augusti 2010 22:16

Hei.


Lördag idag då. Jag har för ont i huvudet för att skriva något. 


Heirå.

Av Frida - 27 augusti 2010 21:54

Hai.


Nu är det fredag. Första veckan på gymnasiet har varit bra. Det är på något sätt en trevligare känsla inne på gymnasiet än vad det var på högstadiet. Och matte är kul. Jag gillar inte min engelska/svenska lärare. Hon är häx lik och påminner otroligt mycket om min gamla idrotts lärare. Det gillar vi inte. Teknikläraren heter Bengt också. INTE Hasse som jag råkade säga igår. Otroligt pinsamt men han är väldigt lik en som heter Hasse. Väldans tur också att neder våning på Martin Koch inte stinker som på Vasa eftersom jag för det mesta håller till där nere. 


 Läste ut en bok idag också om någon vill veta. Fem små grisar av Agatha Christie. Inte precis hennes bästa bok men helt okej. Jag måste läsa en bok på engelska. Ska nog gå bra eftersom jag för det mesta förstår när jag läser engelska men är usel på att prata och skriva själv. 


Det är höst nu. På riktigt höst tycker jag i alla fall, och som vanligt så fryser jag för det mesta och kommer väl så att göra tills det blir sommar igen. Gillar inte att jag har ärvt pappas frys skinn. Tänk om man var en katt, det skulle jag vilja vara när det är kallt. Jag kom på också att om karriären skiter sig så öppnar jag ett katthem som jag kan försörja mig på. 


Fick brev från folktandvården idag också. Usch! Jag hatar folksläktet tandläkare. Inte så att jag är rädd för dem eller så, jag tycker bara att de är obehagliga och otrevliga. Aldrig säger de något bra om mina tänder heller. Ska i alla fall dit och öppna munnen den 5 oktober. Målsmannen skulle med också. Tur de så de inte kan göra vad som helst med mina stackars tänder. 


Heirå.


Av Frida - 25 augusti 2010 21:27

Hej hej på er!


Jag har varit i skolan idag då. Vi hade data. Datagrunden. Verkar ganska tråkigt. Så hade vi engelska. Gjorde något jädra test med hur duktiga vi var på ord eller något. Det gick i alla fall ganska så uselt. Så var det kalops till mat, inget vidare gott. Sedan hade vi bild igen. Det är faktiskt ganska kul. Också matte. Det är också roligt och våran lärare är lite små galen. Och till sist kemi med lilla tant. Det finns en jätte konstig dusch där vi har kemi. Haha jag kunde inte låta bli  att börja skratta idag när lilla tant visade oss den. Och mitt namn finns med i kemiboken. Någon som hette Brandt upptäckt visst kobolt. Eller vad det var för ämne. Jag är i alla fall nöjd med att jag valde teknik.


Heirå.

Av Frida - 24 augusti 2010 21:45

Hei.


Imon är det onsdag, men idag är det tisdag. Har varit i skolan idag igen då. Inget speciellt där idag. Sen har jag bakat muffins med chokladbitar. Gott. Gott. Gott För övrigt gillar jag inte att vi har estetsik verksamhet tre gånger i veckan nu på höstterminen. Känns nästan som att man valt estet bild. Blir väl bättre med det sen i vår i alla fall. 


God natt.

Av Frida - 23 augusti 2010 21:32

Hai.


Skolan idag då. Hade första teknik lektionen. Fick testa Google sketchup lite snabbt och det verkar jättekul. Första kemi lektionen också. Jag klarar inte riktigt av lilla tant till lärare men annars är det bra. Alltså inte så att jag

 ogillar läraren men hon verkar bara liten och finurlig av sig. Så hade vi matte också. Det var roligt. Jag märkte inte att klockan var halv fyra förens någon bakom mig så det. Annars brukar man alltid ha någon speciell känsla i kroppen när klockan passerat tre. Men det var kul så jag tänkte inte på klockan och det gjorde inte något att lektionen var en och tjugo lång. Efter det så cyklade jag hem. Har äntligen orkat börja cykla till skolan. Det går så mycket snabbare än att gå. Nu är jag trött i ögonen igen.


Änglar.


Heirå.

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards