Alla inlägg under mars 2015

Av Frida - 21 mars 2015 16:08

Hej hej!

Idag är det snö igen. Jag trodde att vintern gått sin kos för den här gången men tydligen inte. För alla som läser så har jag startat en ny blogg. Vill jag att ni ska läsa så kommer ni att hitta dit. Det innebär inte att denna plats är helt död. Kommer nog babbla lite här också när jag känner för det. 

Igår hade jag tenta i kromatografi. Det var ganska trevligt. Det är trevligt med tentor när man har en bra känsla. Ännu trevligare blir det dock om man får bekräftat ett bra resultat! Idag gör jag ingenting. Jo, det gör jag ju visst det! Jag lagade mat, jag åt och det blev gott. Om något har ett roligt och gott recept på bakelser får ni gärna berätta det för mig! Jag vill göra bakelser till ett speciellt tillfälle men det verkar vara totalt omodernt då jag inte hittar några roliga recept någonstans. Sitter du inne med det ulitmata bakelsereceptet får ni därför gärna berätta. 

Köpte en sommarklänning och kunde inte låta bli att ta på mig den idag, trots den där snön utanför fönstret. Jag kan ju måla upp en illusion i alla fall då det var 25 grader på insidan av fönstret tidigare. Det är medelhav här inne och Sverige utanför. Ikväll ska jag på fest, fem meter bort. I korridoren alltså. Det händer ju inte varje dag direkt. Bott här ett år nu. Galet så fort tiden går. Är helt säker på att jag inte hade kunnat hamna i en bättre korridor. Sådan tur man ska ha ibland! Nästa vecka börjar mina nya kurser. Det blir industriell ekonomi, datoriserade mätsystem och biokemi 2. Är så fantastiskt opepp på de två första. Varför ska jag läsa industriell ekonomi? Visst för att det kanske kan vara bra att ha med sig men intresset just nu ligger i botten. Det jag dock är pepp på är biokemi 2, det ska bli kul med mer biokemi. Whoppidoop! Fast det jag är allra mest pepp på är sommaren. Känner hur den kommer närmare och närmare för varje dag. Vet inte så mycket än vad jag ska göra i sommar men det blir nig bra! 

Hoppas ni har det fint!


Basi hasi. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards