Alla inlägg under oktober 2015

Av Frida - 18 oktober 2015 21:23

Helo!


Hur står dete till? Bara bra, tack! Löven ändrar färg och faller ner. Igår var jag ute och gick i dimman. Dimman låg kvar hela dagen vilket kändes väldigt fascinerande av någon anledning. Det var sådant där perfekt väder för att skriva en deckare där någon träffar på en mördare i den tjocka dimman. Kanske läste lite för mycket läskiga böcker. I alla fall så tycker jag det är väldigt fint med hösten just nu. Älskar Sverige på grund av årstiderna. Sitter här och lyssnar på Mayday Parade. Blir så sentimental och full av höstkänslor när jag lyssnar på dem. Älskar de långa titlarna. Bara titeln If you can't live wothout me, why aren't you dead yet? borde göra att man gillar en låt. 


För övrigt så ritar jag bensenringar så att jag blir yr i huvudet och om nio dagar är det tenta. Det låter väl roligt?  Huvaligen. Det är åtminstone skönt när det är över. Sen ska jag göra något roligt och på torsdag tänker jag baka pepparkakor fastän det är mitt i tenta-p. Det kommer roliga ljud ur min nya dator. Vrrm Vrrmm. Ska ta och raka av allt hår får jag är sur och vresig. Oj, vad skenet bedrar. Nej, det där om håret var inte sant. 


Tittat på en tv-serie. Det är absolut inte likt mig. Men fastnade i denna från början vilket jag antar är ganska viktigt. Gengångare. En fransk serie. Kanske för att den inte är amerikansk som jag gillar den? Jag vet inte varför men jag har lite svårt för amerika när det handlar om serier tror jag. Dock är ju nästan allt därifrån känns det som. Hur som helst så går andra säsongen av gengångare på svt play just nu! Tumme upp! Titta vet jag, men ni måste se igenom första säsongen först. Som för övrigt bara är åtta avsnitt så det går ganska fort. 

Lite trevligt ja. 


Hai då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards