Alla inlägg under maj 2015

Av Frida - 2 maj 2015 14:25

Hallloo!


Tänkte skriva lite om det här med att bo i studentkorridor. Folk rynkar ofta på näsan när man säger att man bor i korridor har jag märkt. Det gjorde jag också, innan jag själv flyttade till en. När jag fortfarande bodde hemma var jag av åsikten: aldrig att jag tänker bo i någon äcklig studentkorridor! I och för sig skulle jag inte vilja bo i en äcklig studentkorridor nu heller men alla korridorer är inte äckliga! Visst köket är inte toppmodernt och ibland får jag stå ut med att korridoren under har fest på torsdagseftermiddagar men fördelarna är ändå många fler än nackdelarna. Som ett exempel behöver jag aldrig känna mig ensam, det är bara att gå ut i korridoren så finns där alltid någon att prata med. Vill jag vara ensam är det inte heller något problem, då isolerar jag mig bara i mitt rum. Ytterligare en födel är att det är billigt att bo i korridor! Billigt gillas ju när man pluggar och inte har någon annan inkomst än CSN. Det allra bästa med korridoren är dock alla nya fantastiska människor jag träffat! Dem hade jag aldrig mött om det inte vore för korridoren. Utbytesstudenter är jättetrevliga, var inte så rädda för dem. 


Kan tänka mig att det inte är så kul att bo i korridor om hälften av människorna sruntar i att diska efter sig, det är fest fem dagar i veckan eller om det är noll gemenskap. Men om någon drar sig för korridor av de anledningarna: det är värt att chansa för det kan bli så himla bra. 


Hai då! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards