Alla inlägg under juni 2011

Av Frida - 29 juni 2011 21:09

Hai.


Å jag är så trött och jag skrev inget igår så därför borde jag skriva idag. Hann helt enkelt inte igår, hade lite annat för mig. Skriver bara ner det viktigaste nu så får ni roligare inlägg i helgen. Det är som ni säkert märkt varmt ute! Otroligt jobbigt att arbeta i värmen kan jag säga. Men det är bara två dagar kvar nu och det känns fantastiskt skönt! På fredag blir det nog ganska slapp dag också då vi typ bara ska lämmna tillbaka kläder och sånt. Och åka ner i gruvan! Haha. Det ska blir skit haftigt även om jag är rätt så rädd för gruvor engentligen. 


Idag har jag åkt moppe med R&L. Jätteskojj! Vi åkte mest runt och det var super najs när det är så här varmt. Jajaja, det var det det. Nu ska jag gå och lägga mig. Är sugen på pannkakor idag och jordgubbar såklart! Hihi. 


Förresten så lyssna jag nyss på den sämsta låt jag någonsin hört!


Hairå!

Av Frida - 27 juni 2011 20:36

Hai.


Bloggplatsen är extremt segt idag. Trök. Det är varmtoch härligt ute nu igen. Det gillar vi! Har vattnat massor idag. Klippt lite träd. Stör mig ganska mycket på vissa saker. Vad tänker jag inte berätta. Känner mig lite negativ idag eller egentligen är jag inte det. Det är bara tröttheten som tar överhand. Bara fyra dagar kvar nu i alla fall. Stor längtar till fredag då det är över. Ao. Jao. Jaop. Det var det det. Har inget mer å skriva. Dötrök vet men orkar inte och har ingen lust heller för den delen. Bläää på att gå upp tidigt så man blir så här på kvällen. Måste dessutom gå upp en kvart tidigare den här veckan för att pappa börjar kvart i sex. Då får jag sitta i baracken och vänta typ en halv timme på att klockan ska bli sex sen också. Trök i sin gröt skål. Haha. Sova. Lalalalalalalala. Känner att det är dags för lite tro och tvivel idag igen. Hare gott gott folk!


Heirå. 

Av Frida - 26 juni 2011 20:47

Haii.


Sitter här och funderar. Funderar lite på tro och tvivel. De orden passar rätt bra just nu känner jag. Är sugen på jordgubbar nu igen. Det är ju så gott! I alla fall så igår blev det filmkväll med Rasmus och Louise. Vi skulle till Säter men så blev det inte. Bra med filmkväll också. Såg på Heja Björn. Rätt så galet måste jag säga. Haha. Annars gjorde jag inget speciellt igår vad jag minns. 


Den här dagen idag har varit ganska normal den också. Övningskörde lite. Det gick bra. När jag sätte mig i bilen idag tänkte jag tankarna: Jag kommer aldrig klara att bli bilchaufför. När jag steg ur bilen igen tänkte jag: Jag blir nog bilist ändå någon gång. Det är resultatet av vad en lyckad övningskörning kan göra med en. Blir inte fullt lika stressad längre så fort det kommer en bil bakom och börjar fakitskt få lite bättre koll på när man ska växla och vilken växel man ska använda var. Hiih.


Imorgon blir det jobb igen. känns riktigt tungt att ha en jobbar vecka kvar. Aja sen ska jag bara lata mig resten av sommarlovet i alla fall. Börjar också längta riktigt mycket till Grekland. Ska bli så härligt!


Hairå. 

Av Frida - 24 juni 2011 20:55

Hai.


Midsommar! Den här midsommaren har varit mycket bättre än förra året. Minns verkligen hur negativ och sur jag var över midsommar förra året. Men nu är det bättre! Har varit en trevlig dag med god mat och så. Tänke faktiskt lägga upp lite bilder för trevlighetens skull. Mamma och Pappa har ätit sill så det stinker i köket. Haha juh. Sen blev det att äta grillad lax. Det är mycket godare att grilla kött men lax var väl i alla fall helt okej. Piltunering sen. Det innebär bara kasta lite pil och den som först kommer över 301 vinner. Jag kom sist båda gångerna idag. Inte bra Frida. Men sen spela vi tre mans plump! Haha. Helt knasigt att spela det på bara tre personer men jag vann. Hihi. Jag som aldrig vinner annars på det spelet. Till sist blev det jordgubbar också såklart. Det är mums yums bland det godaste på hela sommaren. 


     



Det var min midsommarafton det. Tog mig förresten en rejäl sovmorgon imorse också. Det behövdes kan jag säga. Fantastiskt skönt att få sova länge. Råkade sova tolv timmar. Haha. Förresten klicka så blir bilderna stora men det vet ni förhoppningsvis om nuförtiden.


Imon ska jag till Säter med Louise och Rasmus. Inte varje dag man är i den staden. Har gott gott folk! Inte vacker mening jag fick till där eller men dedn får stå kvar i alla fall. Haha.


Hairå.  

Av Frida - 23 juni 2011 21:41

Hai.


Idag har det varit blött, blött, blött. Regn, regn, regn. Inte kul och dagen har känts ganska lång. Klippte till en början lite träd och släpade grenar och sånt. Sedan skulle vi röja ur massa buskar som var fulla av brännäslor. Jag plöjde fram som en tornardo bland brännsälorna kan jag säga. Ingen annan verkade ju vilja göra det så då körde jag på genom allt. Brännäslorna verkade aldrig ta slut men de är inte farliga bara man har handskar. Var helt genom blöt efteråt. Inte najsigt och dedt var fantstiskt skönt att få av sig jobbar byxorna sedan. 


Har varit och plockat jordgubbar med Rasmus och Louise också! Gott, gott, gott. Mums, mums, mums. Älskar jordgubbar och det gäller att passa på att äta nu medans det är säsong! När vi plockat klart började det att regna. Trök, vi drog till stället på M istället men där var det fullproppat av människor som vill fira midsommar i dalarna. Då stack vi till lappens och Carilllade! Det ni. Haha. 


Nu har jag god lust att lägga mig i sängen och njuta av en bok men ska försöka hålla mig uppe litet längre. Förresten kika in på tidiagare år om ni inte har något annat för er. Kan vara rätt skojj att läsa. Finns i menyn till vänster <---- om jag skrivit något det hät datumet tidigare år. 


Hairå.

Av Frida - 22 juni 2011 20:57

Hai.


Måste föröska fixa lite ny musik till mobilen. Men det är ju så tråkigt! Men det är kul när det är gjort. Haha. Vet knappt vad jag har för låtar på mobilen längre. Jaja ska gör något åt det snart. 


Idag har det inte varit så roligt. Hade för lite att göra, då blir det tråkigt. Hoppas på bättre imon! Såg i alla fall en orm idag igen. Den var död, stackars liten. Efter jobbet softade jag mig. Softning haha det är något ord jag och pappa använder. Sen hade jag inget bättre för mig så följde med pappa till Rembo och tittade på lite gamla bilar. Det var dagen det. Nu är jag trött igen och imon är sista jobbar dagen den här veckan. Sedan är det lång helg. Härligt!


Hairå. 

Av Frida - 21 juni 2011 20:39

Hai.


Jag är trötter idag igen men ska föröska skriva lite vettigare än igår. Jobb idag igen då. Har jobbar halvvägs nu. Känns härligt! Sen ni blir det sommarlov på riktigt. Har mest krattat idag. Krattat jord och grenar och sånt. Det var en liten orm som miste huvudet också. Stackars lille orm! Såg inte trevligt ut när den låg där och sprattlade utan huvud. Haha. 


Jag har lyckats med något stort idag också! Jag löste för första gången den lilla kuben. Rubikskuben alltså. 2x2x2 är inte alls samma som att lösa 3x3x3. Eller jo, lite kanske men det förstod jag inte först så har hållt på jättelänge med den men nu är det också fixat! Får väl ta och köpa mig en 4x4x4. Det ska jag faktiskt göra, är roligt med kuber ju. Haha. Men först ska jag bli lite bättre på tvåan. 


  

Något mer har jag nog inte gjort idag. Bara vilat, tagit det lugnt och läst bok. Läser en jättekul bok just nu. Haha. Började till och med skratta högt lite idag. Hihi. Skriver mer om den när jag läst ut. 


Hairå.

Av Frida - 20 juni 2011 20:57

Hai.


Idag har jag jobbat igen. Målade mest idag. Helt okej! Är super trött nu verkligen. Mina ögon har lust att bara falla ihop. Hum hum. Vet inte vad jag ska skirva. Är nog lite för trött idag. Svnininfluensa med sillrumpa. Bara inte mamma ska äta sill på midsommar. Huh. Lyssnar musik. Älskar musik. Då känner man sig inte så ensam när man sitter här. Haha. Inte för att jag brukar känna mig ensam men kanske skulle göra om inte musiken fanns. Är sugen på jordgubbar nu igen. Ums, mums. Nana lala. God natt på er allihop innan jag säckar ihop här!


Hairå.

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards