Alla inlägg under november 2009

Av Frida - 8 november 2009 21:13

Jag har haft en fantastisk helg!

Av Frida - 2 november 2009 21:18

Hej hallå!

Jag har kommit på att när jag bokbloggar mig kanske jag borde skriva författarna också så det gör jag denna gång.


Säg något

av Laurie Halse Anderson

Melinda börjar high school, men på en fest innan skolan börjar gör hon något som förändrar hennes liv. Hon ringer polisen. Men hon har ju inget val, hon måste göra det. Melinda börjar i alla fall skolan utan att någon av hennes gamla vänner säger ett ord till henne.

Den här boken gillar jag även om jag trodde att det skulle bli en sån där bok som ligger och segar sig men där hade jag helt fel. Jag lever mig verkligen in i Melinda och hur hon känner det när bildläraren vill att hon ska rita träd med känslor. Helt enkelt en bra bok som lockar fram ett skratt ibland och jag rekomenderar.


Spränga gränser

av Solveig Olsson-Hultgren

Året är 1956 och 15-åriga Cecilia går på lärovärket. Ute i världen pågår kalla kriget och Cecilia och hennes vännner är liv rädda för att atombomben ska sprängas. Men de lever ändå och gör precis de som ungdomars ska. Rock 'n' rollen har slagit egenom i USA och även kommit till Sverige. Cecilia startar tillsammans med sina vänner ett eget band. De ska minnsan bevisa att rock inte bara kan spelas av killar utan även av tjejer och det lyckas de med!

Den här boken gillar jag också och rekomenerar även om du bör läst de 7 tidigare böckern släkten Andersson om du ska förstå hur släkten egentligen hänger ihop. Och som alltid i dess böcker är det kul att komma tillbaka och se hur det gått för tidigare personer.

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards