Alla inlägg under september 2010

Av Frida - 30 september 2010 21:42

Hei hei.


Den här dagen har haft både sina botten stunder och sina toppen stunder. Tänker dock inte gå in närmare på det just nu. Hade i alla fall matteprov och det gick mycket bättre än jag trodde att det skulle göra. Positiv överraskning. Skolfoto idag också då. Får väl hoppas på att det blir något sånär okej. Har inga precis höga förväntningar. 


Det krävs två händer för en applåd. 


Heirå och ha det så bra kära läsare.

Av Frida - 29 september 2010 21:45

Hei hei.


Skola som vanligt idag igen. Hade datorkunskap först. Tydligen skulle vi skriva våra labbrapporter och det gick väl ganska så bra. Blev lite onödigt slut babbel i diskussionen men jag visste faktiskt inte vad man skulle skriva där. Så var det engelska sen då. Läst 10 sidor i boken så slapp jag göra det hemma sen. Och efter det lång lunch på sisådär 2 timmar. Inte speciellt roligt. Gick till biblioteket och råkade låna en bok. Haha. Det blir ofta så att sätter jag foten i ett bibliotek kan jag inte gå därifrån utan en bok i handen. Satt mig och pluggade lite till matte provet imorgon också. Duktigt så slapp jag göra det hemma. Sen var det matte lektion också. Blev så uttråkad på slutet så satt och gjorde lite gubbar på miniräknaren. Till sist var det kemi med lilla tant också. Gick igenom typ saker som ska komma på provet på måndag och efter det skulle vi laborera. Och ja humhum det gick väl kanske inte så där jättebra för min grupp. Gick rätt bra i början men sen så börja jag blanda ihop vad som var vad och det gjorde nog de andra också också ja gick allt på tok. Var i alla fall ganska roligt. 


Sen när jag kom hem så har jag tvättat moppen. Ren och fin som en symaskin är den nu. Också har jag lagt klart mitt 1000 bitars pussel. Fin fint. Och efter det satte jag mig i soffan och läste. Råkar visst ha 4 böcker på gång samtidigt nu. Men det är så svårt att inte börja läsa om man har lånat någon bok som man tror är jättebra. Det var min dag idag det.


Mina miniräknar gubbar.

  


Heirå.

Av Frida - 28 september 2010 21:39

Hei hei.


Helt vanlig tisdag idag. Har varit i skolan som vanligt. Slutar tidigt på Tisdagar vilket är riktigt nice. Har bakat muffins med chokladbitar när jag kom hem och pluggat lite matte. Goda muffins. Ja alltså jag vet inte om jag har så mycket mer att skriva men i alla fall jag kan väl försöka babbla på lite. Mamma hade lagat köttgryta när jag kom hem och det var ruskigt gott. Det brukar väl annars inte höra till mina favoriträtter men idag var det helt enkelt skitgott. Sitter här och lyssnar på något band som heter Florence Valentin och jag tycker det är bra. Känner att jag inte borde tycka det men inget att göra något åt. På torsdag är det skolfoto. Huga luga. Jag känner mig jämt så onaturligt uppsträckt på sådana kort. Men i alla fall roligt att titta på sen. 


Lägger upp en bild på naglarna också. De stora blommorna blev inte så fina men är ganska nöjd med de små. 

   

Jag är hellre blind än ser livet utan dig.


Heirå.

Av Frida - 27 september 2010 21:31

Hei hei.


Sitter och lyssnar på musik och är trött i ögonen. Har varit i skolan idag. Inget speciellt där. Är allmänt sugen på nybakat bröd med smällt smör. Lekte lite med nagellacket och målade blommor. Har ingen lust att skriva.


Hejdå.

Av Frida - 26 september 2010 21:16

Hei hei.


Jag har nyss skrivit rent min svenska text och orkar egentligen inte skriva något mer nu. Idag har jag i alla fall skrivit engelska läsloggen, pluggat matte och övningskört. Länge sen jag övningskörde men har gjort det idag. Ganska roligt faktiskt. Och alltså jag tycker det har blivit så tråkigt att vara hemma när man hela tiden bara känner att det är massa saker man måste plugga på. Då är jag hellre i skolan eller allra helst med någon kompis då man slipper tänka på skolan. Som förut då kunde jag ta en bok och sätta mig i ett hörn och bara leva mig in i bokens värld. Det händer nästan aldrig längre. Har visserligen börjat göra lite annat än att läsa också men ändå. Jaja det känns i alla fall kul när man har prov och pluggandet lönar sig. 


Heirå.

Av Frida - 25 september 2010 23:02

Hei hei.


Lördag idag då och det har varit piss väder hela dagen. Inte så kul men det är ju höst så inte så konstigt. Idag har jag i alla fall pluggat lite. Skrivit klart svenskan och pluggat matte till provet på torsdag. 


Sen har jag varit med lite roliga människor också. Vi gick till hemköp, köpte godis och hyrde en film. Sen gick vi hem och tittade på filmen. Den var väl helt okej. Också åkte vi ut på mopparna efter det. Iskallt och blött men roligt i alla fall. Och nu sitter jag här och fryser. Längtar upp till värmen under täcket så blir nog att sova snart. 


God natt. 

Av Frida - 24 september 2010 22:36

Hei hei.


Trevligt med fredag. Hade samhällsprov idag då och det gick faktiskt rätt så bra. Hade väntat mig att man skulle skriva hur mycket som helst som på ett ''Annnicaprov''. Men nej nej här var det tydligen så kort fattat som möjligt som gällde. Och helt ärligt så var det svårt att stoppa pennan från att bara rusa iväg över papperet. Var typ någon sorts språk dag i skolan också. Inte så roligt men slapp anstränga huvudet. 


Jag har varit på bio idag också. Vet inte hur längesen det var sist. Men i alla fall så var jag på bio idag. Roligt. Såg I rymden finns inga känslor. Riktigt bra film om ni frågar mig, andra har säkert andra åsikter men jag gillade i alla fall den filmen. 


Heirå.

Av Frida - 23 september 2010 21:40

Hai hai.


Jag har nyss ätit popcorn. Gotti gott. Sitter och lyssnar på lite bra musik nu. Det innebär i det här fallet Eyes set to Kill. Hemskt att det är samhällsprov imon. Bara att tänka positivt då att om 18 timmar sisådär är det över. Något annat positivt är att det gick jättebra på Word provet. Fick reda på resultatet idag. Tror aldrig jag fått reda på ett provresultat så snabbt. 


Sitter här och funderar lite. Alltså är kebab gott? Jag har helt seriöst aldrig köpt kebab. Det låter ju helt sjukt men de är sant. Så en fråga till alla, är det gott med kebab? Tänkte bara att pappa sa att vi skulle äta pizza imon och då funderar jag starkt på att ta kebab istället då jag tycker att pizza inte är sådär jättegott längre. Får väl fundera lite till på saken så får ni veta vad jag valde imon. 


Eyes set to kill.


Heirå.

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards