Alla inlägg under februari 2015

Av Frida - 16 februari 2015 21:09

Hej hej! 


Imorgon är det fettisdagen. Då kanske jag ska äta semla. Vi får se, om jag har tur kanske. Vill att det ska bli sommar. Är trött på att plugga och behöver vila huvudet. Hur ska det gå när jag redan drömmer mardrömmar om nästa läsperiod? Börjar tänka att det kanske bli bra att blanda upp all kemi med lite industriell ekonomi. Läser en för ruggig bok och har fortfarande book hangover efter Harry Potter. Det är slut nu. Sorgen är total. Nej då, nu ska jag vara positiv och säger att det blir om läsning om några år. Den sjätte och sjunde Harry Potter boken seglar helt klart upp bland min topp tre. Vilken plats är jag dock inte säker på. Vill hem till Dalarna och baka kakor. Är sur på den inte torkar upp sitt spillda kaffe och ännu surare på den som snott min jordgubbssylt. Vill ha ett eget kylskåp och ett eget kök. Gillar inte youtubes nya grej att starta ett nytt videoklipp när det andra är slut. Har tråkigt och vet inte vad jag ska göra! Har till och med sett en film. Fast det var för två dagar sedan. Då blir jag filmmättad för åtminstone en vecka. Skulle kunna gå ut och gå om det inte vore för att klockan snart är halv tio. På tv sänder de mest elände. Lyssnat på musik så att öronen är mättade. På tal om det, kan ni höra pulsen i örat ibland? Det kan jag och det är fruktansvärt irriterande när man ligger i sängen och ska sova. Då kan jag höra ibland hut blodet susar förbi. Trott att det varit någon lätt tinnitus tills jag såg på fråga doktorn här om kvällen. Tantigare program får man leta efter men jag har lärt mig en hel del därifrån. Då var det i alla fall om pulsen i örat och de beskrev exakt så som det är för mig. Det försvinner i långa peridoer och plötsligt är det där igen. Något som gjort att jag alltid vill sova på höger sida för då hörs inte blodsusandet lika bra om det skulle börja. Ja, det är bara i högra örat jag hör pulsen dunka och blodet susa förbi. En gång pratade om brinnande fötter också och sa att man kan ha tvärt om också, iskalla fötter. Stämmer in på mig. Det är dock inte lika ofta längre som fötterna blir isande kalla när jag ska sova. När det händer fungerar inget annat än mysstrumpor. Det kan vara anledningen till varför jag sover med strumpor, rädd för att fötterna ska bli iskalla. Och med iskalla menar jag verkligen isande kalla. Nu blev det mycket om konstiga saker med kroppen. Bästa att sluta innan det spårar ur. 


Hai då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards