Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Frida - 13 juli 2011 21:36

Hai. 


Nananananani. Idag blir det lite av varje. Hihi. Den lilla förkylningen är på riktig bättrings väg. Trevligt, trevligt. Man ska väl ägna sommarlovet åt det man gillar? Bra, för det gör jag. Läsa, läsa, läsa. Självklart annat än läsa också men jag älskar verkligen att bara drömma mig bort i en bok. Så det är mest läsa när jag bara är hemma. Vänner är det oftast som gäller när jag inte befinner mig i hemmet. Det är roligt! De sakerna man gör hemma är också roliga såklart men vännerna är roliga på ett helt annat sätt! En till hemma grejj är att umgås med de andra som bor här. Det vill säga mor och far. Ofta när man ska ''göra'' någon slags aktivitet med dem blir det spel av något slag. Som idag har jag spelat kort med pappa och kastat pil. Han tyckte även att vi skulle införa en ny grej. Kan ni gissa vad? Haha, nej det kan ni verkligen inte göra. Dagens loser tyckte han vi skulle börja inför. Ritkgit taskigt grej och jag har då blivit dagens loser idag. Bara för att jag hade lite otur i spelen idag. Förlorade faktiskt allt utom pil en gång. 


Jaa. Nu blir det lite annat då, lovade ju lite av varje idag. Då blir det Boktips nu! Läste ut Flickan från tjugotalet av Sophie Kinsella för någon dag sedan. Boken handlar om Lara som hemsöks av sin döda gammelmoster Sadie. Mostern hävdar att hon inte kan gå vidare utan sitt halsband. Lara som har nog med egna problem ett jobb som går dåligt, en pojkvän som gjort slut och oroliga föräldrar förösker att inte bry sig i gammelmostern. Trots det händer det ju rätt spännande grejer när man är med Sadie. 

 

Jag stor älskar redan Sophie Kinsellas böecker även om jag bara läst två stycken. Den är här nästan lika bra som den andra jag läste ochskrev om förut (Karriär och köksbesvär). Men jag tycker att den här boken är lite svår att komma in i. Jag får liksom inget grepp om personerna direkt men den känslan försvinner så småning om då det blir fantstikst bra och man knappt kan lägga boken ifrån sig. Ja, jag gillar chic-lit. Vet ni inte vad det är så är det bokens genre. (Det där ordet genre är så konstigt då det ju faktiskt uttalas changer.) Boken lockar även fram ett och annat litet skratt ibland så har du lust att läsa en lite små rolig bok som bland annat handlar om en knasig gammelmoster från tjugotalet läs Flickan från tjugotalet. 

Betyg: 4 av 5. 

   


Lite blandat var ordet ja just. Tänkte även dela med mig av en låt jag för tillfället är helt fast vid. Himla bra så lyssna! Har fått runt och nynnat på den hela dagen. 



All I've got - Chemical Voaction 


Förresten så gillar jag att skriva låånga blogginlägg. Det kanske ni redan har märkt? Hihi. 


Hairå. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards