Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Värsta provet någonsin.

Av Frida - 24 februari 2011 21:24

Haii.


Hahaha. Idag var det som sagt prov på prorammeringen. gissa hur det gick? rent åt helveta. Haha, det är nog det sämsta jag gjort på ett prov någonsin. Fattade nästan ingenting och fick endast en av uppgifterna att fungera och det med en lösning som jag vet egentligen skulle varit annorlunda. Majoriteten av klassen verkade tycka att det gått dåligt. Vad kan det bero på? Är det ett ovanligt svårt ämne? Är det svårt att verkligen bli intresserad av ämnet? Eller är det som jag tror att vi har en dålig lärare som förklarar på ett dåligt sätt, blandar ihop och glömmer saker hela tiden och verkar leva kvar 10 tillbaka i tiden? Jag tror på det sista så kanske även de andra sakerna spelar in lite. 


Bättre nyhet är matte provet. Jag är Nöjd med resultatet. Nöjd med stort än. Visst hade det kunna gått bättre men jag känner mig ändå lite stolt över mig själv. Bara att lära sig reglerna så är inte matte speciellt svårt. Okej visst, på högstadiet och så var det inte direkt regler i matten men nu på gymnasiet är det massa regler hit och dit och kan man de på provet så är chansen stor att det går bra.


Det har hänt massa saker idag. Eller egentligen inte men jag har massor att berätta så då har det ju i alla fall hänt lite saker. Minns ni det där projektet jag skrev om att vi hade på tekniken? Vi skulle utveckla ett bättre elevskåp och göra en 3D-modell av det. Det var i alla fall en tävling och min grupp vann priset för bästa lösning på problemet! Kul eller hur? Hihi. Vi vann i alla fall 75 kronor i caefterian at dela på, så de blir 25 kronor var. Hihi. 


Fredag vecka 10. Då ska vi ha valt vilken inriktning vi vill gå i tvåan. Jag har bestämt mig för längesedan och om jag säger att det finns design och programmering att välja på blir det inte särskilt svårt att gissa, eller hur? Ni vet ju vad jag tycker om programmering så självklart väljer jag design inriktning. Den inriktningen innebär CAD och de är kul. Och alltså när jag skriver design handlar det inbte om att vi ska sitta och designa kläder. Nej, nej här är det mer liksom teknisk design. Haha, såklart jag går ju teknik. Förresten ska vi visst välja en kurs på 100 poäng vi själv vill läsa. Vad finns att välja på då? Nänä det var de inte klara med på expedition ännu så det få vi veta efter lovet. Härligt att man typ inte får någon tid att bestämma sig. Jaja.


God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards