Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Frida - 21 februari 2011 20:36

Hej hej.


Det här har varit en bra dag. Inte en sådär wililolio glad dag utan mer en bra dag. Började då dagen med utvecklingssamtal och det gick bra.Jag sköter mig fint. Haha. Alltså hm jumjum egentligen började jag min dag med att äta en seg macka som inte var särklit god, men skoladagen började med samtalet. Sen var det kemi och kände att jag nog faktiskt har ganska bra koll på olika bindningar. Vi har ju som jag skrivt förut någe slags förhör på det på onsdag och tror nog inte det ska vara några större problem. Sen var det svenska och jag har äntligen börjat på allvar med den jädra uppgiften att förbereda ett tal. Haha det har gått fyra lektioner och jg har nästan inte gjort någonting men nu har jag i alla fall bestämt mig vad jag ska prata om och skrivit lite om det. 


Efter svenskan åt jag en vegetarisk hamburgare. Jag säger bara stort BLÄ på skolans hamburgare så det fick bli en vegetarsik idag och den var helt okej. Sen var det teknik och det går bra. Hallfastighetslära (eller vad det heter) är kanske inte världens roligaste men rätt intressant att lära sig. På tal om teknik så saknar jag CAD. Det var verkligen roligt, men det blir i alla fall mer sånt nästa år! 


Sen var det dags för samhäll. Måste säga att jag inte gjorde något vettigt där. Äsch det gör inget för jag arbetade på matten sen. Haha. Matte är både viktigare och defenetivt roligare än samhäll. Det är bara min åsikt och det är så om man går den linjen jag går. 


Efter matten så skulle vi ha extra programmering som jag skrev om igår. Det var faktiskt rätt trevligt. Vi fick fika först och jag måste bara säga att vissa killar äter galet mycket. Haha. Jag som tycker jag själv äter mycket. Satt i alla fall kvar och programmerade tills klockan var halv sju. Hoppas jag har fått lite bättre koll nu även om jag egentligen inte har det. Haha. 


Det här har då varit en bra dag. Men varför har den varit bra då? Jag vet inte riktigt varför men jag har inte varit trött alls idag och jag har tänkt väldigt positiva tankar idag. Så har jag också jobbat lite bättre än jag brukar i skolan. 


När jag kom hem har jag ätit tre portioner raggmunk och nu sitter jag här och lyssnar på Lasse! 


The light of your horizon.


Hejdå!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards