Alla inlägg den 8 september 2011

Av Frida - 8 september 2011 20:21

Hej.


Ska villigt erkänna att jag har känt mig lite småsur hela dagen. Alla dagar kan ju inte vara glada och det här blev helt enkelt en mindre glad dag. Skolan var precis som vanligt. Eller nästan i alla fall. Det har varit fantastiskt kallt hela dagen. Tänkte imorse att nu tar jag tjock tröja på mig idag så jag inte ska behöva frysa, men det har varit jättekallt i alla fall. Åt soppa när jag kom hem, det blir man varm av! Jag har pluggat fysik också. Det gick inte bra och jag blev bara sur och arg. Fy, jag gillar inte fysik just nu. Vill bara få det här dumma trycket överstökat så vi kan börja med något nytt någon gång. 


Jag längtar till jul! Jul är helt klart det mysigaste på hela året. Hihi. Massor av ljus, tomatar, snö, paket och mysfaktor på 100%. Älska! Sakna, tänka, drömma. Mm. Hm. Hm. Hm. Ska strax äta popcorn. Mums. Varför gav jag gårdagens inlägg en så frestande rubrik? Blev nyss yper dyper sugen på baugetter igen. Mums! Imorgon är det ju fredag också. Ännu en skolvecka som gått. Har en känsla av att det kommer bli ganska många stunder med fysikboken den här helgen. Lär så bli ibland. 


Nu ska jag berätta lite saker som jag stör mig på. Vi börjar med människor som inte kan hålla reda på vad de säger. När orden bara hoppar ur munnen och inte ens 25% av det som sägs är sant. Antigen har dessa personer ingen koll alls på världen och sina liv eller så är de älskare av att ljuga och hitta på saker. 

Dagens andra störning är folk som snattrar och låter illa exakt hela tiden på lektioner i skolan när man försöker att koncentrera sig. Läser ni detta så känn er träffade för ni borde veta vilka ni är! Skärpning, vi går i tvåan på gymnasiet inte grundskolans tvåa. Jag vet att jag är dum och ond idag men jag sa i början att jag varit sur idag. Ytterligare en sak är folk som inte lyssnar på vad lärarna säger. Får man inte är det bara att acceptera, svårare än så är det inte. Riktigt fint att få ur sig lite onda ord från den inre själen. Skärpning alltså! 


För att ändå ha något bra med den här dagen avslutar jag med en låt som får mig på bra tankar och spelas flitigt här just nu. 


Remember - Presence 


Tanken sitter fast. Fast kletad som ett gammalt tuggummi. 


Hairå. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards