Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Varningar!

Av Frida - 29 juli 2011 22:13

Haii.


Ska ju göra om här i bloggen så snart som möjligt och började idag med att ändra presentationen och göra rubrikerna lite större. Får se om jag behåller det. Den här dagen har jag i alla fall varit till Oppigårds och fikat. Åt kladdkaka och blåbärsdricka. Gott gott! Har även läst ut en mycket seg bok. Ska jag skriva lite om den kanske så ni blir varnade? Så får det bli.


Okej, idag har jag läst ut Drömmar ur snö av Anna Jansson. En 14-årig flicka försvinner och hittas sedan överkörd av tåget. Är det självmord eller något helt annat?

Som med alla andra Anna Janssons böcker tycker jag den här boken är seg. Förstår inte varför jag fortsätter läsa dem men någonting är det som ändå håller mig fast. Som i den förra boken av henne jag läste (Silverkronan, skrev aldrig något om den) tar det lång tid innan det verkligen händer något. Om det ens gör det? Jo, visst självklart händer det grejer men det går långsamt och det är inte förns jag läser de sista sidorna jag känner mig fast. Tycker även det har blivigt otroligt segt med Marias problem med sin svärmor. Är svärmor nu så jobbig ta och gör något åt det då! Stör mig enormt att det har varit samma sak i alla fem böckerna. Ska även sägas att den tredje boken i serien (Må döden sova) blev endast påbörjad och det är inte ofta jag inte läser ut en bok när jag väl börjat. Nej, Anna Jansson skippar jag nog hellst! Vet ändå inom en snar framtid sitter jag med sjätte boken i min hand. Men något positivt i eländet är att det verkligen känns som att man känner Maria Wern nu! 

Som ni säkert redan förstått rekomenderar jag inte den här boken.

Betyg: 2 av 5. 


Nu har jag varnat er lite men det är inte slut än. Har varit på Ica idag och köpt Turkisk yoghurt för att den mamma köpt var helt grynig! Inte första gången milkos turkiska youghurt inte är okej. En gång förut var den helt rinnig. Nej varning där köp inte Milkos turkiska youghurt! Köp då hellre Arlas. Milko är bra på annat men inte turkisk yoghurt. Nu tror jag att jag varnat klart för den här gången. 


Mamma fick mig för någondag sedan att byta till hennes gamla klockradio för att den var mordenare än min nya. Haha. I alla fall så avskyr jag den. Lyser upp hela rummer när man försöker sova. Tacka vet jag min gamla med gamla hederliga röda siffror som bara lyste upp sig själva och inte hela rummet. Nu blir det nog starta upp med en ny bok.


Hej då. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards