Alla inlägg under oktober 2011

Av Frida - 9 oktober 2011 20:28

Hej hej.


Det här har varit en helt vanlig söndag. Har pluggat kemi idag också för att det var nödvändigt. Hoppas på det bästa på tisdag. Var till mormor och morfar också. Dagens höjdpunkt ar dock varit att jag bakat. Muffins/cupcakes kalla det vad ni vill. Själv tycker jag att det blev små fina konstverk. Kaffesmak förresten. Jag gillar inte att dricka kaffe men tycker att det kan vara gott på andra sätt än just en kopp kaffe. De blev i alla fall goda små bakverk med en snurr topping. Hihi. Imorgon är det måndag igen. Känns bra förutom en sak. Webbdesignen på slutet. Den är så sur så det är inte sant. Själva lektionen är sur för att den ligger sist en måndag och vissa får gå hem istället. Hmhm. Bortsett från den då så är det bra med måndag imorgon även om jag hellre hade haft onsdag! Gillar onsdagar. Tumme upp på dem. 


Varför? Varför inte?

Därför? Därför inte?





Hairå!

Av Frida - 8 oktober 2011 22:05

Hej hej!


Idag har jag pluggat kemi. Det gick rätt bra faktiskt eller alltså det gick bra! Känner mig ganska duktig på koncentrationer och molvolymer nu. Prov på tisdag och är medelpepp. De låter bra, så det ska vara så man inte går och över pepprar. Har gjort lite andra små saker idag också. Var på hemköp för omväxlingsskull. Haha. Det där lät jättekonstigt men i alla fall så jag var på hemköp och köpte jordnötsringar. Jordnötsringarna kan man ju säga var för omväxlingsskull för jag köper alltid chips annars. Kul med lite annat någon gång! Jaa. Har gjort lite annat smått och gott idag också. Fixad med pelargonerna. Min små frön som jag satte i februari har under sommaren blivit jättefina plantor med blommor och allt. Vackert. Igår var jag förresten på biblioteket. Läste lite ur en bok jag lånade. Ganska så bra. 


Något som inte känns så roligt är att jag måste torka golvet här. Det kändes inte kul. Haha. Men någon har gått och lortat ner. Den någon heter Smulan katt och har kräkts! Blääuä. Så ligger den oskyldigt i fåtöljen och låtsas inte om något. Fy skäms. Bara att städa upp. 


Intressant att jag fyller 18 om 179 dagar. Nej, jag har inte suttit och räknat. Vissa saker vet man ändå. Imorgon är det söndag igen. Hade nog hellre haft måndag. Är inte så sugen på söndag men visst det går det också. Stjärnorna på himlen. Dansar framför ögonen. Trillar ner och plockas upp. Upp utav den som först finner den. Vindruvor med fanta. Så gott. Den röda fantan är för övrigt den enda som är god. Kan vara gott med apelsin ibland också men inte speciellt ofta. Onödig information jag vet. Blir lätt att man skriver lite onödigt klockan halv elva en lördagkväll. Måste ner och borsta gaddarna också. Drös. Lika bara att ta tag i eländet direkt. 


  


Hairå. 

Av Frida - 7 oktober 2011 20:25

Hai.


För att jag försov mig imorse och dagen har varit flaxande bra. Ja exakt jag började den här fredagen med att sova lite längre än det var tänkt. Tjyvstart på helgen kan man säga. Kvart över nio slog jag upp mina blå imorse och flög upp ur sängen. Andra gången någonsin jag sover över men klockan ringde inte imorse trots att jag satt den på ringning så ja inte mycket att göra åt saken. Tydligen hade inte mammas klocka heller ringt och vi har samma radiokanal så nu ska jag byta till någon pålitligare. Never more rockklassiker! Jag slapp i alla fall idrotten, haha. 


Räknade en sida matte vilket betyder ingen matte i helgen! Dock har jag kemiprov nästa vecka som måste pluggas till istället. Aja, det går väl. Har under veckan som gått fått en posetivare syn på kemin än vad jag hade förra helgen. För att det gjorde min dag. Verkligen, blir så himla glad varje gång. Har haft fint fredgasmys här idag också. Vindruvor, satsumas och chips! Såg senare en kiwi ligga i kylen. Hade kunnat proppa i mig den också. Haha. En bok, en tidning, en tv och en mobiltelefon ingick också i myset. Där har ni då helt enkelt fredagsmys enligt Frida. Så som jag skapar fredags mys när jag bara är hemma för mig själv.


Haha. Komiskt skrattretande. Vill men vågar inte. Som vanligt då. Det är helg nu också ju! Gilla. Har inget speciellt planerat i helgen förutom kemin. Tar helgen som den kommer helt enkelt.


Det är konstigt att vissa människor är så mycket enklare att prata med än andra. Tänker på sånna man inte känner så där jättebra. Ens vänner är det såklart lätt att prata med för dem känner man ju väl men nu tänkte jag på sådana där personer som man liksom ja vet inte hur jag ska säga men inte känner så bra. Ingen bra förklaring men ni förstår säkert ändå får vi hoppas. Märker det tydligt ganska ofta det här med att det är lätt att prata med vissa andra inte. Konstigt egentligen. Borde bara var att prata på samma sätt med alla men så är det inte. Aha ja en sak att fundera på. Nu ska jag fortsätta ha fredags kväll!


Hairå.  

Av Frida - 6 oktober 2011 21:10

Hai.


Lalalala. Sitter och lyssnar musik som vanligt. För att jag älskar det. Stor gillar när man hittat någon ny bra musik man verkligen förälskar sig i. Dagen har varit som en vanlig torsdag, rätt så bra, helt okej. Höll på att verkligen somna sista timmen men ja annars var allt bra. Två dagar i rad, hmhm. Undrar varför egentligen? Hihi. Jag har ätit popcorn. Torsdagspopcorn! Bästa stunderna på hela dagen. Hela veckan. Pratar inte om popcornen även om de också är bra! Såklart. Imorgon är det Fridadag. Det gillar vi eller hur? Såklart. 


Kisse ligger här och sover sött. Svamlar mest om onödiga saker men vad gör det? Jag skriver bara vad jag känner för. Tycker det börjar bli dags för lite frost i gräset på morgonen. Okej, vill egentligen inte att det ska bli kallt men vill ändå ha frost och snö. Endast för att det är fint. Jag ska våga. Ta ett steg. Kliva över kanten. Kräver bara en otrolig samling. Samling av mod. 


Titta på stjärnorna och tänk: det är samma som i Frankrike. Coolt eller hur? Ett sammanhang där ordet coolt verkligen är värt att använda. Tycker annars att det låter lite halv töntigt när man skriver det. Haha. I alla fall så tycker jag det är himla coolt med stjärnorna. Och månen såklart! Tror förresten den är full någon gång näst vecka. Hihi. 


Godnatt. 

Av Frida - 5 oktober 2011 21:13

Hej, hej.


Känner mig ganska glad. Glädjetårar finns det ju också något som kallas. Dagen har varit onsdag. Naturkunskap är ganska roligt faktiskt. Omöjligt att förstå hur universum kan vara så stort men ganska intressant. Fick något dumt skruvstöd på CAD:en. Heter det skruvstöd verkligen? Blir osöker. Haha. Helt klart inte. Det heter skruvstycke. Det gick egentligen rätt bra med skruvstycket men det var otroligt dumt ändå. Haha. Går inte att förklara varför för då kommer ni bara undra vad det är vi egentligen håller på med. Matte sista lektionen då jajaja. Livläskigt att vi kommit så när derivata det är möjligt. Lyssna bara på ordet: derivata. Jajaja. Kommer nog bli fint efter ett tag ska ni se. Brukar för det mesta ordna sig när det gäller matten. 


Tänkte dela med mig av en liten impuls höstfilm jag gjorde igår. Bara på impuls sådär. Se och njut! 



 För att det är höst.


Hairå.  

Av Frida - 4 oktober 2011 21:02

Hei.


Sitter och sjunger för mig själv. Dagen har varit fylld av dem. Gilla. Lite annat också. Aha, inse förstå gå på lilltå. Målade mina naglar idag. På ena handen. Det tog över en timme att göra och var inte jättepepp på att börja med den svåra hande efter det. Får se om jag kanske gör den imorgon. Det blev fint i alla fall. Annorlunda. Svart, vitt och cerise. Prickar och ränder. Hihi. Youtube är utmärkt inspirationskälla om man ska måla. Finns massor där verkligen. Har sjungit så mycket så jag är helt konstig i halsen. Haha. Kanske borde dricka något. 


Varför ska man vara så feg jämt för? Avskyr att jag är alldeles för bly och aldrig vågar något när det handlar om andra människor. Bara gör det. Nya visdomsord. Just do it. Passar överallt. Skulle ut i mörkret och leta efter Siri. Hemskt att bara gå runt huset när det är kolsvart. Bara gör det. Vågar aldrig skriva först. Bara gör det. Törs aldrig säga hej. Just do it. Var inte en jädra mussla som inte törs öppna munnen! 


Idag är det exakt ett halvår tills jag fyller arton. Sen ni, kan jag göra vad jag vill! Köra bil, åka långt, långt bort. Bara göra som jag vill. Samtidigt som jag längtar efter att bli arton vill jag inte bli det. Jaja, lovar att det bli bra när vi väl är där!


Hairå.  

Av Frida - 3 oktober 2011 20:35

Hej.


Jag är trött nu igen. Idag är det ögonen som lockat åt sig tröttheten. Zzz. Sova. Sleep. Dormir. Så annorlunda det blev. Hihi. Grodor. Frogs. Grenouilles. Alltid något som sticker ut verkar det som. Hm. Nudlar. Noodles. Nouilles. Den ni. Där hade alla samma startbokstav i alla fall. Jaja. Inte svårt att gissa vad det tredje språket är heller. Inte om ni känner mig. Förresten var webbdesignen riktigt kul idag. Lyckades fint med tre spalter, lite topp, html och css. Roligaste webbdesignen någonsin tror jag. Annars så ja inte vett jag. Skoldagen var som vanligt. Försökte mig på lite kemi när jag kom hem. Gick väl sisådär. inget att rekomendera när man är trött direkt. Glosorna gick bättre. Så värt. Aa. Gröna ärtor. Har blivit lite Wordfeud beroende. Det var inte meningen, bara blev så. Hihi. 


Only life I know - Broder Daniel


Värt att lyssna. Jag lovar. Tacka Olii att jag lyssnar BD. Hihi.


Hairå. 

Av Frida - 2 oktober 2011 20:17

Hej!


Jag sitter och funderar. Funderar på sådana där saker man längtar så mycket efter när det är höst och sedan blir så himla trött på. Mörker är en typisk sådan sak. Jag längtar efter mörkret såhär års och senare när det blivit januari hatar jag det verkligen. Snö passar också bra in i det här resonemanget. Tänk vad fin snön är när de första riktiga flingorna faller. De första riktigt kalla flingorna, inte de blöta slaskiga. Då är snö bland det vackraste som finns och sen avskyr jag det. Så fort julen passerat vill jag hellst att det ska försvinna. Det enda bra med snö efter det är att man kan åka skidor. Längtar efter skidspåret. Andra saker som jag längtar till är vissa typer av kläder. Jag älskar min mössa och skulle kunna ta fram den nu snart. Vinterskor är också något jag gillar enbart för att jag tycker det är snyggt. Dock vill jag hellst bara bli av med dem efter ett tag. Vinterjacka är också mysigt i början. Helt enkelt mysigt med stora varma kläder. Enda problemet är att man måste ha dem så länge om man vill slippa frysa. Vantar får också vara med för att jag gillar det. 


Den här dagen har jag inte gjort så mycket. Läste igenom kemin. När jag sedan skulle börja med uppgifterna och upptäckte att jag glömt miniräknaren i skolan gick det inte så bra. Pappas miniräknare är värdelös och kom inte och säg använd bara mobilen för den är minst lika värdelös. Måste vara komplicerade grejer när jag räknar. Fysiken gick inte heller när jag inte hade någon räknare så den kunde vi glömma. Har övningskört också. Rondellerna. Huha. Lite övning tror jag behövs. Förresten är det absolut ingen självklarhet heller att man ska bromsa innan man ska svänga när man är nybörjare. Haha. Det är vad jag har gjort idag det. Läst en bok också. Verkligen läst. Längesedan jag gjorde det men idag var perfekt tillfälle. Det är verkligen höst, gula löv och regn nu. Det jag längtade så mycket efter förut. Jag tycker det är vackert men så fort löven faller av blir allt bara grått och trist. Det är då jag börjar längta efter snö. Tänka vad fint när det är mörkt när man går hem och snö flingorna faller. Lyssnar Broder Daniel för att höra något annat från vad jag är van med. Gillar det. 


Hej då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards