Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Spindelvävar och fantasilöshet.

Av Frida - 20 maj 2014 20:42

Tjobi!


Ikväll kan jag inte sova. Borde kanske skriva inatt egentligen. Vad kan klockan vara? Kvart över 12? Natt alltså. Idag hade jag min sista labb på ett bra tag. Nästa gång jag sätter på mig labbrocken är det antagligen september. Den står i en påse i garderoben. Ni anar inte hur läskig den är. Nog för att den ser ganska ren ut men man vet aldrig vad som döljer sig under ytan. Anilin och svavelsyra. Men bara för att sista labben är utförd betyder inte det att att sista labbrapporten är skriven. Lär få skriva rapporter hela sommaren. Nej, riktigt så illa är det kanske inte. 


Det är något jippo utanför. Förstår inte hur folk orkar hålla på hela tiden. I fedags var 90% av alla människor i det här området på kravall. Jag var en av de 10% som inte var det. Ångrar att jag inte köpte en biljett nör jag hade läge till det. Aja, jag får gå på kravall en annan gång. Börjar kanske komma lite trötthet nu? Det var på tiden i sådana fall. Har haft så mycket att göra att jag inte haft lust till någonting. Där av dödläge här också. Inte har det lättat på bördan än heller. Inser att det snart är tenta-p igen. Hua. Men sedan, om man ser bortom tenta-p, finns en sommar som bara väntar på att jag ska komma fram. 


Sitter i soffan och snackar skit. Om allt och ingenting. De sa i början att man ska ge upp vänner och allting för skolan. Nej, vänner växer inte på träd så när de väl dyker upp gäller det att vårda dem ömt. Som ett nysått frö. Har inga odlingar i år. Därför ska jag istället baka kakor hela sommaren. Och vila min hjärna. Det behövs, hon är utarbetad. Detta med att man tydligen ska vara som mest kreativ på natten. Kanske ligger något i det ändå. Tänkte skriva om champinjoner men det får vänta till en annan dag. Boom boom boom. Där tog orden slut. Skiver på ett block för att jag inte ville starta datorn. Borde göra det oftare. Känslan av harmoni var betydligt större på detta sätt. God natt.


Det där skrev jag när klockan var ett inatt. Det var omöjligt att sova vilket innebär att jag varit trött idag istället. Gick min 5 kilometrsrunda och lyckades vakna till lite av det. Fint. Hade dugga idag. Det gick inte så bra. Det var svårt. Kan hoppas på tre poäng i alla fall. Då jag fick sju på den förra och man behöver tio totalt. Tcha, hoppas det går. Ätit kladdkaka tre dagar i rad. Och ändå gjorde jag en liten. Oj vad sött det är nu. Det är så fantastiskt fint att det är varmt ute. Att telefonen säger 28 grader på torsdag törs jag dock inte tro på. 


       


Några bilder från den senaste veckan. Gått ganska mycket när det varit fint och varmt ute. Träffade en snigel den ena dagen. Såg sniglar överallt efter det. Inbillade jag mig i alla fall. Titrering med kaliumpermanganat som titrator. Förlåt. Ska inte skriva så vetenskapligt. Saken är den att det är svårt att förklara utan konstiga ord. Det ''där uppe'' i byretten är kaliumpermanagnat-lösning som har en otroligt vacker färg. Ännu vackrare blir det om man spär ut det lite. ''Där nere'' i, jag vill säga bägare så ni förstår men det heter E-kolv och det bär emot att säga fel namn, i E-kolven var det Javex (rengöringsmedel). Laborationen gick ut på att ta reda på halten väteperoxid i Javex. Vårat resultat blev 4,3% och enligt flaskan kan det innehålla upp till 5%. Slutsasen blir då att vårat resultat antagligen är ganska bra och att produkten håller vad den lovar! När det är något jag är intresserad av kan jag skriva ur mig ganska mycket märker jag. Förlåt om det blir lite mycket kemi ibland. Men jag går ju en utbildning inom det området så det är inte så konstigt! Hade jag gått elektronik hade ni fått läsa om C++ och kretsar istället. Erkänn lite att ni hellre ser bilder på mina titreringar och analyser? 


Det flög nyss förbi en luftballong! Det tycker jag verkar otroligt häftigt att sväva runt i. Kan få skrivas upp på listan att göra innan jag fyller 80. Hoppas ni haft det jättefint och att det fina fortsätter!


Haidå. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards