Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Frida - 10 oktober 2011 20:41

Hei.


Det är måndag och jag är trött. Brukar ofta vara trött på måndagar och så även denna. Dagen har varit bra. Hade himla roligt en stund. Hihi. Vill ni vet vad jag har gjort idag? Har lust att riktigt skrivas upp det så nu får ni veta även om ni vill eller inte! Vaknade imorse som vanligt och klockan ringde! Tur för den det annars hade den blivit utslängd på direkten. Hade ställt en annan klocka också ut i fall att fredagsen händelse skulle upprepa sig. Lite hybris över att den inte skulle ringa. Haha. Det var riktigt sunk väder ute imorse också. Var som att gå i någon slags dimma eller det regnade fast det inte regnade. Duggade helt enkelt. Kännde hur jag blev vattnigare och vattnigare ju närmare skolan jag kom. Ugh. 


Till sin ära var matte veckans första lektion. Började med derivata på riktigt. Är faktiskt inte så rädd för det längre. Haha. Måste säga att jag varit livrädd ända fram tills idag. Tur att rädslan är botad lite. Efter matte läste jag igenom kemisidorna i väntan på fysiken. Fysik. Börjar bli tryck varning på rörelse. Haha. Där fattade ni ingenting. Men alltså det förra kapitlet tryck var svårt, verkligen svårt, och det kapitlet vi håller på med nu rörelse börjar också bli ganska svårt. Tryck var svårt ända igenom från början, så är det i alla fall inte med rörelsen. Något posetivt i saken! 


Var någon tacogratäng till lunch. Såg inge vidare ut direkt men var helt okej ändå. Sen blev det att öva på engelskaglosorna. Haha. Fantastiskt hur olika alla uttalar orden. Jag kunde i alla fall vart enda ett sedan på förhöret även om jag inte kunde stava dem. Hihi. Någon som är sugen på bananer? Bra, för det är jag också! Olioli. Kemiiii. Bara plugga till provet imon. Räkna, räkna, räkna. Sedan var det den jädra webbdesignen på slutet. Släpade mina ben dit. Sålt smöret och tappat humöret. Visst det var rätt kul faktiskt. Helt okej i alla fall men är ändå otroligt avundsjuk på dem som slipper ha den där sista lektionen på måndagar. Aja, det går an i alla fall. Sedan blev det hem och plugga ännu mer kemi. Nu hoppas vi på det bästa imon. Lycka till! Det var min dag det. Hoppas er har varit bra för det har min! Mm, en banan skulle inte va helt fel eller en kiwi. Hihi.


Hairå!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards