Alla inlägg under januari 2012

Av Frida - 22 januari 2012 21:05

Heieieiei!


Har haft en good gummisnodd helg! Igår åt jag pizza. Det var gott! Såg massor av skidskytte på tv. Helt klart roligast om man ska titta på sport. Blev träningspass i vardagsrummet också. Boxning och dans! Toppen. Sen kom Rasmus och Louise och vi kika film. Najs suprajs! Räknade teknik uppgifter också. Mycket enklare än fysik. Någon fysiker det är inte. 


Idag har jag fortsatt med teknikuppgifterna och börjad pluggat lite till kemiprovet. Kollat skidskytte igen. Riktigt intresserad måste jag nog erkänna. Har även tagit årets första skidtur. Äntligen! Toppen härligt att stå i skidspåret igen. Men jobbigt. Måste göra något åt kondisen. Haha. Åt scones och drack te efter skidturen. Mums mys! Passat på att blivit kär igen. Lätt att bli kär i musik. Offret denna gång är The Mid-summer classic. Love. Lite gladare musik. Behövs att jag lyssnar på sånt ibland också. Grejjen är den att jag blir glad av Chemical Vocation också men vissa kallar det deppmusik. Alla är vi olika. 


Never let you go - The Mid-summer classic. 


Värt en lyss som alltid. Ska dela lite bilder också för det har jag inte gjort på jättelänge. 


   

Bättre sent än aldrig med en bild från julafton och en från nyårsafton. Julgranen ser helt tom, den var mycket finare i verkligheten. Choklad och apelsincupcakes jag gjorde för ett tag sen. De blev himla fina. Hade man bara haft lite silverkulor kunde de ha blivit riktigt nyårsfina. Hihi. Dock hade jag inte det.


Hairå!  

Av Frida - 20 januari 2012 23:28

Hei.


Pompelash. Glömmer den här dagen och vandrar vidare. 


Delanie - The Mid-summer Classic


God natt. 

Av Frida - 19 januari 2012 20:37

Haii!


Hihi. Den här dagen har varit mycket bättre än gårdagen. Dash pompelash! Skippar min sovmorgon imon för att kolla över fysiken en sista gång. Måste gå bra på det här provet. Det bara måste det. En helt vanlig dag. Ganska bra liksom. Eller alltså det är bra! Coscoros! Att fånga en fågel. Trallilia. Inte så lätt men det går nog. Bara man vill så går allt. Nästan i alla fall. Frida fågelflickan. Flax flax. Tiden går fort när man har roligt. Bland de bästa uttryck som finns. Så sant. Webbdesignen flög iväg idag. Första gången den gjort det. Var riktigt roligt också. Toppen! Snart är det helg ljuva helg. Åt lasagne idag. En maträtt jag lärt mig att gilla på senare dagar. Har aldrig gillat det förens för några månader sedan då jag upptäckte att det är riktigt gott! Smaker förändras med tiden. Något som också är sant. Popcorn ska snart förtäras. Haha. Kommer på mig själv ibland med att använda ganska konstiga ord. Sägs det inte att man ska variera sitt språk? Det jag gör helt enkelt och ordförrådet har med åren blivit ganska bra. Läste ut en bok förresten. Skumtimmen. Väldigt bra när man väl kommit in i den. Lite seg i början men blir sedan riktigt bra. Läsvärd helt klart! Ska börja en ny bok senare. När jag lagt mig. Svårt att somna om man inte får läsa lite först. Går inte att gå direkt från datorn till sängen och somna direkt. Det är då en sak som är säkert. Gjort en lite undersökning på det. En undersökning för mig själv. Resultatet blev att det tar längre tid att somna om man försöker sova direkt efter att man stängt av datorn än om man läser en liten stund innan man försöker soman. Fin info där. Hihi.


Hej då!  

Av Frida - 18 januari 2012 20:29

Hej.


Man ska aldrig längta till onsdagar då blir de bara dåliga. Har inte varit någon bra dag idag. I alla fall inte andra halvan av dagen. Satt jag inte här och skrev i lördags att jag längtade till onsdagen? Varje gång jag gör det blir det dåliga onsdagar. Alltså slut på onsdagslängtandet. Vill bara att det ska vara fredag kväll nu på en gång så fysikprovet kan vara över. Prov oron satte in idag. Den kommer nästan bara när det är fysikprov som väntar. Brukar inte vara speciellt orolig inför prov annars. Bara fysiken. Tänker inte läsa fysik efter gymnasiet det är då en sak som är säker. Ska sätta på musik som kanske kan muntra upp mig lite. Är trött också. Sova får man inte göra förens i helgen om ens det. 


Sover, drömmer och ramlar över kanten. Faller och snubblar. Drunknar och längtar. Fortsätter att drömma. Drömma om allt. Om någon som ger en värme när allting känns kallt. 


Gissa vad som spelas i mina öron? Lars W. Texten där uppe råkade glida över på låten i öronen. Oj då. Tecken på att man gillar det man lyssnar på. 


Go natt. 

Av Frida - 17 januari 2012 20:54

Tjingiling. 


Det är lätt att fastna i saker. Speciellt på internet. Någon intressant blogg, youtube, en sökning på google, skype. Bara några exempel jag brukar fastna i när jag sitter vid datorn. Tog ett beslut och hoppade av idrott B idag. Aldrig mer. Känns bra, har ändå ingen nytta av den. Mer onytta då chansen för bra betyg i just den kursen inte är så stor. Vilket innebär att den bara sänker mitt snitt till högskolan. Och den var ändå överflödig. Så ja ett bra beslut. Tagit lite andra beslut också men dem tänker jag inte skriva om just nu. Om jag inte sagt det förut så säger jag det nu: jag är livrädd för skolans färsbiff. Skulle aldrig någonsin stoppa i mig den. Kalla mig bortskämd europe eller vad som helst men skulle aldrig göra det. Ser verkligen hemskt ut. Finns ingen maträtt som ser så hemsk ut som skolans färsbiff. Tror inte den är speciellt god heller. Har aldrig smakat och tänker inte göra det heller. 


Pluggat fysik som en dåre idag. Får bära eller brista på fredagens prov. Känner mig i alla fall lite duktig. Så ska man dock inte tänka då risken är stor att provet är hemskt svårt om man tänker så. Så ja vi får väl se helt enkelt. Flax. 


Hairå. 

Av Frida - 16 januari 2012 20:51

Hej.


Det är måndag vilket är lika med trött Frida. Är alltid trött på måndagar, det bara är så. Var på teori på trafikskolan idag. Jag vill ha körkort nu! Orkar inte vänta till april. Men jag har inget annat val än att vänta tyvärr. Zzz. Blir fint å lägga sig snart. Mm. Zzz. 


Sov gott. 

Av Frida - 15 januari 2012 20:56

Tjenna!


Vanlig ganska tråkig söndag dagen till ära. Har pluggat fysik och matte. Annars bara tagit det lite lugnt sådär. Sen har jag och mamma bokat resa inför sommaren! Gissa vad det blev? Grekland såklart. Hihi. Tredje året i rad vi åker dit. Varför ändra på någor man gillar? Älskar Grekland. Det blev Halkidiki i år igen. Toppen, toppen! Bättre kan det knappt bli. Kände inom mig redan när vi åkte därifrån förra året att hit kommer jag komma igen. Tänk så rätt man kan ha. Kommer bli en jättebra sommar, det känner jag på mig! 




Bakade radiokaka igår. Skulle stå i kylskåpet länge så fick inte en smakbit förens idag. Den blev väl helt okej god. Inte min favorit kaka men pappa gilla den i alla fall och det var tur. För det var hans julklapp! Bättre sent än aldrig som vi säger. Ny vecka imorgon. Går fortfarande och hoppas på lite snö så man kan få åka skidor. Det ska ju ändå vara vinter ett tag till så då kan det väl komma lite snö då tycker jag.  


Oj shitt pommes frittes!!!!


Hairå.

Av Frida - 14 januari 2012 22:27

Hejsan.


En helt vanlig lördag. Jag har pluggat fyisk och det gick ganska bra faktiskt. Lär dock ta itu med det svåra imon. Urg. Aja, då kan man ju det sen! Den som väntar på något gott vntar aldrig för länge. Visst är det sant? Verkligen. Längtar så in i bombans bomben till sommaren. Längtar till onsdag. Varför vet jag inte riktigt men jag gör det.   Man haha. Varför har jag aldrig klickat på smilys förut? Inte för att jag tänker börja använda dem men de var ju lite roliga. Haha. Fin sol. Lyssnar på underbar musik man aldrig tröttnar på. Musik som verkligen är underbar. Finns två människor som kan skapa sådan musik. Båda är från Sverige, mer får ni inte veta. Trevlig lördagkväll på er allihop. Även om kvällen drar sig mot natt. 


Hairå!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards