Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Frida - 24 januari 2012 20:36

Hej hej.


Lagomt irriterande när man bytt lösenord så man knappt kan det själv. Skriver fel varenda gång. Haha. Antingen ärjag på väg mot senilitet eller så hade jag helt enkelt det andra så länge så det sitter ingraverat i fingerspetsarna. Har varit en ganska slapp dag. Endast två lektioner. En på förmiddagen och den andra på eftermiddagen. Där emellan ett gigantiskt hål. Gick till biblioteket, satt där och tittade i någon resebok. Har blivit rejält reseintresserad. Läser expressen varje lördag endast för att det är reserepotage då. Ganska många platser har hamnat på listan över vad jag vill besöka. Kan dela med mig av listan om ni vill? Okej.


1. Frankrike. Flera olika platser.

2. London. Måste ses.

3. Berlin. Vill dit av någon anledning jag inte vet.

4. New York. Stooort.

5. Nya Zeeland. Ser fint ut. 

6. Barcelona. Bara för att. 

7. Grekland. Såklart. 

8. Diverse platser i USA bortsett från NY. 


Fin lista. Tycker jag själv i alla fall. Konstigt nog känner jag ingen dragning alls till varken Asien eller Afrika. Skulle visserligen gärna ta mig en tur till Kap Verde igen men annars känns inte Afrika så lockande. Platserna är inte i ordning heller. Endast Frankrike som ligger på rätt plats. De andra spelar de ingen roll i vilekn ordning de besöks. Sen finns det ju alltid platser i Sverige man vill besöka. Till exempel kära Göteborg. Vill dit i sommar. Älska. Vill även dit någon gång när det är vinter. Eller precis vid jul så man kan se allt julmys. Ovan polcirkeln vill jag också. Tror jag skrivit om det förut. På sommaren för jag vill uppleva midnattssol. Är det verkligen fullt dagsljus dygnet runt? Antagligen. Så får vi inte glömma Gotland. Verkar fantastiskt fint. Berest är helt klart något jag ska bli i mitt liv. Hihi.


Hairå! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards