Alla inlägg under mars 2011

Av Frida - 14 mars 2011 21:08

Hei. 


Jag har inte EN bästa vän, jag har flera bra vänner. Därför tillägnar jag den här låten till alla mina bra vänner. Varför? För att det är en bra låt och min första Winnerbäck favorit.


Farväl jupiter - Lars Winnerbäck


Hairå.

Av Frida - 13 mars 2011 20:57

Hej hej.


Idag har jag pluggat teknik, räknat några tal i matteboken, varit på hemköp, ätit ris och bakat en kaka. Det blev någon slags sockerkaka med nötsörja i. Haha. Sörja lät ju inte alls gott men den blev jättefin och god. Förresten så har jag planterat om mina paprikor och pelargoner idag också. De har blivit tillräckligt stora nu för att flytta ut ur växthuset. Med växthus menar jag inte ett sånt stort man har i trädgården utan ett litet för nyfödda plantor. 


Passade på att måla naglarna idag också. Riktigt prinsessigt blev det. Hihi. Cerise/mörkrosa, vitt och glitter. 

 

Hairå. 

Av Frida - 13 mars 2011 20:49

Hai.


Nu tänkte jag skriva om likheter. Likheter mellan människor. Har ni någon gång känt att ni tycker likadant som en annan person om väldigt många saker? Har ni känt att ni har många konstiga saker gemensamt med en annan person? I sånna fall har ni känt samma sak som jag känner just nu. Jag trodde inte alls att jag skulle vara lik den här personen, men det händer allt för ofta att så fort den säger något så tänker jag: men sådär är det ju för mig också, sådär gör ju jag med, sådär tycker ju jag också. Ganska intressant att upptäcka att man egentligen är ganska lik någon som man trodde att man var helt olik. Hihi.


Hejrå.

Av Frida - 13 mars 2011 20:43

Hei.


Det finns ingen låt som får mig att tänka så mycket på en vän som den här. Det är inte direkt en gammal vän jag tänker på, vi är vänner nu också, men jag väljer den här låten i alla fall då det är den första som kommer upp i mitt huvud då jag hör ordet vän. 


How to save a life - The Fray


Hairå.

Av Frida - 12 mars 2011 22:34

Hei.


Idag har jag inte gjort sådär jätte mycket saker. Städade rummet. Riktigt noggrant för en gångs skulle. Försökte mig till och med på att skura taket. Man brukar ju skura golvet så då tänkte jag att jag tar taket idag istället. Haha. Pappa sa att det behövdes så det var därför jag försökte. Det gick inte så där fantastiskt bra kan jag ju säga. Det var rent av livsfarligt när jag stod på sängen och balanserade. Haha. 


Annars har jag inte gjort jätte mycket idag. Pluggat lite teknik och fysik. Läst en riktigt skrämmande bok. Det är inte mycket kvar på den nu så ska om en stund gå upp och läsa. Det är vad jag har pysslat med idag det. Morgon dagen blir nog något liknande. 


Haidå och god natt! 

Av Frida - 12 mars 2011 21:03

Hei. 


Nu har jag ju ingen ''älskling''. Alltså pojkvän eller liknande så därför väljer jag en låt jag älskar istället. Det är något speciellt med deen här låten. Vet inte ritkigt vad men texten är så fin och bra på något sätt.


Om tiden vill ifatt - Lars Winnerbäck


Heirå.

Av Frida - 11 mars 2011 22:53

Hei.


Det här är första gången någonsin jag inte satt i min tandställning i rätt tid. Jag tänkte men så kom mamma ner och ockuperade badrummet för en stund och sedan blev det bara inte av. Man kan inte vara perfekt jämt. Mina tänder klarar sig nog ändå och förresten så kan jag ha den på dagen imon då det ju är lördag. Härligtmed helg! Den här veckan har dock varit väldigt bra. Vet inte varför men jag har varit glad mest hela tiden och jag har inte varit sepciellt trött och frisk är jag. Frisk som en nöt i ett litet skal. 


Dagens dag har varit bra. Jag har varit jätteglad för det mesta. Flax, flax fågel mest hrla tiden! Tur att man blev en glad prick och inte behöver gå runt och deppa hela tiden. Vi hade förresten samhälssprov idag. Det gick väl bra men hade kunnat gå bättre. Någon som vet vad en reform är? Jag har ingen aning så de frågorna blev helt enkellt utan svar men annars skrev jag på allt även om vissa svar kasnke blev lite flummiga. Haha. Jag har haft det där jäkla talet idag också. Jag har gått runt och oroat mig för det i minst en månad men nu är det över och det gick bättre än jag trodde! Jag blev bara liite skakis men det var mest innan och jag vet aldrig var jag ska sätta blicken när jag står där längst fram i klassrummet men utöver det så gick det jättebra. Det var väl skoldagen idag det. Fick mycket godare mat än igår också. Kyckling supreme eller vad det heter. Helt okej. Myräggs ris men det kan slinka ner det också. 


I helgen ska jag plugga lite. Har teknikprov och fysikprov nästa vecka. Båda de proven är fullspäckade med massa formler så ja vi får väl se. Tack och lov att man får ha formelsamling på proven. Annars ska jag inte göra något speciellt i helgen som jag vet nu. Känner att det här blev ett väldigt långt inlägg men det är frivilligt att läsa. Blubb bubbeli bubb. Hihih. Vad glad jag är idag! 


Vaknade 4.45 imorse av att någon var nere i köket och skramlade med tallrikar. Jag skulle aldrig klara av att gå upp så tidigt. Men sånt är livet och någon gång kanske jag också kommer ha ett arbete där jag måste gå upp kvart i fem på morgonen. Huh. 


Nu ska jag gå upp till min mysiga, härliga säng som väntar på mig. Ska låta mina händer greppa en ritkigt läskig bok och bara leva mig in i berättelsen. 


Heeiiirå! 

Av Frida - 11 mars 2011 22:07

Hai.


Här finns bara en artist att välja, Hayley Williams. Sångare i Paramore för er som inte vet. Jag beundrar väl inte riktigt någon artist men om jag ska välja någon jag ''beundrar'' så blir det Hayley. Hon är ju bara så grym! Har en otroligt bra röst och ser fantatisk ut gör hon också. Lätt val alltså. 


Misery Business - Paramore

Hairå.

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards