Alla inlägg den 24 mars 2016

Av Frida - 24 mars 2016 22:33

Hejsan.


Ikväll är jag lite melankolisk. Det händer ibland. Vill krypa under täcket och ligga kvar där allt för länge. Har ont på fötterna för att jag var ute och gick i mina nya skor idag. Skavsår. Dumma fötter. Visserligen kanske man inte ska gå en mil första gången men var inte ens i närheten av det. Tycker det är fint att gå runt med tankarna som enda sällskap. Känner mig som en ensamvarg nu igen. Fast jag vet att jag blir galen om jag är ensam alldeles för länge. Det är inte lätt att vara trädkramare tillsammans med en högkänslig personlighet. Fick så ont i hjärtat idag när jag såg att pappa huggit ner två stora träd. Vill aldrig mer gå där. Det är i trädgården så kommer inte ha något val. Högkänslig.  Äntligen fått ett svar på det där med världens känsligaste människa. Tror inte längre att känslorna kommer trubbas av med åren. Inte sinnena heller. Ni som inte förstår att man kan  vara extremt känslig för ljud, låna mina öron. Nej, det är inte att jag har extremt bra hörsel, för det har jag verkligen inte, utan bara att jag är känslig för vissa ljud och höga ljudnivåer. Särskilt porslin som skramlar mot varandra. Det är nog det värsta ljud jag vet. Vill ploppa i öronproppar varje gång jag plockar ur diskmaskinen. Trötter letar fortfarande efter sina rötter. 

 

God natt.

Av Frida - 24 mars 2016 00:07

Hej hej! 


Jag såg nyss en film och blev förtrollad. Wow. Ute är det månsken och dimma. En förtrollande natt. Kom och titta på månen med mig. Det är dags att bli varulv. Idag har jag varit ute och vandrat igen. Nej, kanske inte vandrat. Jag gick 6,5 kilometer. Skulle dock inte ha något emot att vandra lite. Men då vill jag ha sällskap. Att ge sig ut på vandring själv kändes alldeles för ensamt. Hur lång tid tar det att gå 3500 km? Det är ju lätt att räkna om jag har hastigheten 10 km/h. 350 timmar. Endast cirka 14,5 dagar. Det var mindre än jag föreställt mig. Någon som vill följa med? Påsk. Ni vet vart det bär av imorgon väl? Till den blå kullen. Flax, flax med min svart katt. Nej, tar med mig tigern istället.  Nu blev det mitt i natten.


God natt. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards