Alla inlägg den 4 mars 2016

Av Frida - 4 mars 2016 21:18

Tjosan dosan!


Är så trött i mina ögon och har varit det hela dagen. Hade lust att gå och lägga mig när klockan var åtta men det var kanske lite väl tidigt. Gjorde popcorn för att hålla mig vaken lite längre. Men nu är de slut så snart trillar locken ner. Var i skolan 45 minuter idag. Det kändes onödigt när jag var tvungen att gå upp tidigt och dessutom cykla i spöregnet. Blev en blöt och ledsen katt. Nej, inte ledsen kanske men kall. Så kall att jag varit inlindad i minst en filt hela dagen, stundtals två. Blö, jag vill ha sommar. Nog för att det kan vara kallt då med men det är i alla fall större sannolikhet att det är varmt då än nu. Pluggat. Om två veckor är det över igen. Tentus-peus såklartus. Tänkte säga något illa om det som är på TV:n men då kanske folk tar illa vid sig så det hoppar i över. Skorpor! Hade det inte varit gott med skopor? Nej, kanske inte så värst. Det finns nog en anledning till att jag inte ätit det på väldrigt länge. Mardrömsminne från barndommen när man skulle äta dem med smör och ost. Usch. Mandelkubb då? Nej, inte det heller. Fast kubb kan vara gott ungefär en gång om året. Fest på andra våningen idag igen. Ingen idé att gå och lägga sig alltså. För om de ska ha sin bas på högsta volym kommer jag ändå inte kunna somna. Vill spola tillbaka till i somras när jag låg i en solstol i Spanien en hel vecka och läste böcker. Nej, det vill jag kanske inte. Men längtar till nästa gång jag gör något liknande. Det var så fantastiskt då för att jag kände att jag verkligen förtjänade att inte göra någonting i en hel vecka. Det kommer flera sådana stunder, det är jag säker på. 

Vill vara en persika på ett träd. Någon annanstans.


Sov gott.   

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards