Alla inlägg den 3 mars 2016

Av Frida - 3 mars 2016 21:00

Hej hej!


Duggihugg is over och det gick bra. Tror jag i alla fall, helt säker kan man ju aldrig vara innan man fått veta. Varit precis så duktig som jag skulle idag. Gick till Hemköp och köpte kex sen. De var farligt goda så åt upp nästan halva paktet. Det är en sådan där kväll då jag är sugen på allt och alla. Nej, inte alla. Ge mig en baguette med bacon. Bacon? Jag brukar aldrig någonsin bli sugen på bacon. Men visst varför inte? På andra våningen är det fest. Trevligt med lite Basshunter på torsdagskvällen. Nej, så satte på min egen musik. På riktigt. Jag är i en period där jag är irriterad på mina grannar. Vaknade 6 imorse för att någon inte kunde bemöda sig med att stänga dörren försiktigt. Fast än det står en stor lapp på den: CLOSE ME GENTLY IF IT'S LATE NIGHT OR EARLY MORNING. Tur för hen att jag inte hade sovmorgon och ändå skulle vaknat 30 minuter senare. Och på riktigt igen. Vad är ni för människor som inte städar av spisen efter er när det kokat över något fruktansvärt eller när det stänkt fett överallt? Eller torkar upp erat äckliga kaffe efter er när ni inte lyckas hälla i koppen? Eller bygger ett berg av disk i diskstället fastän det redan ligger ett berg och vinglar där? Inte förstår att rören ej är gjorda för gigantiska lökar och nystan av spagetti? Bli så arg när folk inte fattar att det bor andra här också! Okej att ha det som en svinstia i ens rum för det går inte ut över mig ett dugg men tycker man borde tänka lite när man vet om att man inte är ensam användare av köket. Ursäktar att klagomålen på mina grannar går ut över er som läser här men nu är jag sur och vresig. Har lust att skriva något surt på tavlan där ute. Gör det imorgon om ingen städat någon av spisarna. Säger inte att jag själv är någon ideal människa men försöker i alla fall. Fint att avreagera sig lite. Rätt säker på att ingen av mina grannar läser detta men om så skulle vara fallet kan ni ju ta åt er lite om ni känner er skyldig. 

Är så pepp på exjobbet nu. Tycker tentorna bara kan flyga sin väg. Fast först vill jag hem till Dalarna och leva ut min kreativa sida. Ska göra bakelser och det kommer bli så himla fint. OCh kakor såklart. Alltid kakor för det är en viktig del av livet. 


Hai då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards