Alla inlägg den 10 mars 2016

Av Frida - 10 mars 2016 21:54

Hejsan svejsan!


Gissa vem som kom idag? Solen! Äntligen, finally, enfin. Du var välkommen efter mer än en veckas frånvaro. Imorse var det kallt och dimmigt. Som i en deckare. Tänker på en bok jag läste för länge, längesedan. Dimman etsade sig fast i huvudet. Som vissa saker gör ibland. Solen i ögonen och spilld mjölk överallt, är en annan sak som sitter fast i mitt huvud. Blev så sur i måndags att jag struntat i exjobbet hela veckan. Borde gjort något viktigt med det men får göra det imorgon istället. Än är ju inte veckan slut. Trodde jag skulle vara jättetrött idag på grund av somnade alldeles försent igår men har varit glad och hoppat runt här full av energi! Så där whipp whoppig. Suttit mycket också. Här på stolen. Den obekväma. Lindade in den i en filt så blev den lite bekvämare. Pluggat alltså. Hela tiden. Jämt. Konstant. Pluggandet är en konstant. Mandelmaränger. Kvalitetsledning. Vad är det för konstigt påhitt! Det är säkert jättebra att kunna men hela kursen är så konstig så jag blir galen. Tacka vet jag kemometri. Har presentation imorgon och fick veta ämnet idag. Jättebra. Duktigt. Då hinner jag öva mycket. Nej. Men det blir kul i alla fall. Imorgon är en sådan vemodig dag. Den sista riktiga dagen med denna klass. Även om jag knappt pratat med vissa folk känns det sorgligt. Det finns ju dem jag lärt känna bättre också. Människor vars sällskap jag faktiskt uppskattar. Men dem jag vill träffa sen kommer jag att träffa sen. Framtiden är oviss. Daydreaming, daydreaming all the time. 


Ha det gott, igelkott! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards