Alla inlägg den 15 mars 2016

Av Frida - 15 mars 2016 20:10

God kväll!


Vill vara i sängen. Ville gå dit redan när klockan var halv sex. Det finns ingen energi när man behöver den som mest. Suck jättetruck. Har i alla fall gjort kvalitet idag igen. Det får bära eller brista. Hoppas på det första. Fixat lite till exjobbet också. Vad fint. Undrade ett tag vart jag befann mig men det blev bra till slut. Vad skulle jag göra utan Google maps? Den har räddat mig många gånger. Kanske tur att jag inte blev född 100 år tidigare. Fast då hade jag ju varit anpassad till 1916. Hade kunnat vara intressant. Då var det världskrig och kolera höll jag på att skriva. Snarare spanska sjukan. Tycker det är så intressant med sjukdomar av någon anledning. Kan sitta på Wikipedia och klicka mig vidare från det ena till det andra. Sjukligt hur mycket världens befolkning ökat de senaste 100 åren på tal om något helt annat. Människor må vara som de är men duktiga på att föröka oss är vi i alla fall. Jag visste det! Det finns verkligen en bok som heter Morbror Olja och björnen Kolja. Det är ytterligare en titel som sitter fast nålad i huvudet på mig sedan barns ben. Gått runt så många gånger och undrat vem av dem som var oljan och vem som var koljan. Haha. Hjälp, vad är det jag skriver om? Men det kändes lite extra relevant just nu. Ja, faktiskt. 20.34 Då är det nog absolut tillåtet att gå till sängen. Dit man längtar.


God natt!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards