Alla inlägg den 1 mars 2016

Av Frida - 1 mars 2016 22:02

Halio!


Sitter här med sällskap av mina teckentabeller. Pluggar alltså. vad förvånade ni blir. Nej, antagligen inte. Det var något jag skulle skriva igår. Vad har jag glömt nu. Det var ju tråkigt. Hade seminarium idag i fyra timmar. Absolut för lång tid men annars var det ganska trevligt. Kvinnan hade kommit hit ända från Storbritannien så kände mig lite hedrad. Fast det var lite svårt att höra vad hon sa... Eller det var nog snarare min engelska som inte var avancerad nog för accenten. Enklare att lyssna (och prata med) de som inte är modersmålstalare. Men jag blir bättre, lovar. Skulle så gärna vilja prova att göra något nationellt prov i engelska igen bara för att se hur mycket bättre det skulle gå nu än på tiden det begav sig. Haha, gjorde en sökning och hittade nationella prov för årskus 9 med titeln: Environmental news. Inte en chans att jag visste vad environmental betydde när jag gick i nian. Säg välkommen till Mars och våren. Halihalo! Första vårdagen var ganska trevlig. Lite kall men annars fin. Måste verkligen pumpa i luft i cykeln. Rullar knappt i backarna längre. Och känner mig jättedum mot däcken som blir helt ihop tryckta. 

Mysigt med 60 carcinogener och 3940 andra föreningar i lungorna. Nej, börja inte röka alltså. Källa: Medicinal natural products. Just det! Om man befinner sig på någon plats där det luktar illa, är det någon mer än jag då som inte vill andas genom munnen? Känner hur det kommer in massor med illa luktande molekyler i munnen då. Fy.


Hai då!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards