Direktlänk till inlägg 24 mars 2016

Världens känsligaste människa.

Av Frida - 24 mars 2016 22:33

Hejsan.


Ikväll är jag lite melankolisk. Det händer ibland. Vill krypa under täcket och ligga kvar där allt för länge. Har ont på fötterna för att jag var ute och gick i mina nya skor idag. Skavsår. Dumma fötter. Visserligen kanske man inte ska gå en mil första gången men var inte ens i närheten av det. Tycker det är fint att gå runt med tankarna som enda sällskap. Känner mig som en ensamvarg nu igen. Fast jag vet att jag blir galen om jag är ensam alldeles för länge. Det är inte lätt att vara trädkramare tillsammans med en högkänslig personlighet. Fick så ont i hjärtat idag när jag såg att pappa huggit ner två stora träd. Vill aldrig mer gå där. Det är i trädgården så kommer inte ha något val. Högkänslig.  Äntligen fått ett svar på det där med världens känsligaste människa. Tror inte längre att känslorna kommer trubbas av med åren. Inte sinnena heller. Ni som inte förstår att man kan  vara extremt känslig för ljud, låna mina öron. Nej, det är inte att jag har extremt bra hörsel, för det har jag verkligen inte, utan bara att jag är känslig för vissa ljud och höga ljudnivåer. Särskilt porslin som skramlar mot varandra. Det är nog det värsta ljud jag vet. Vill ploppa i öronproppar varje gång jag plockar ur diskmaskinen. Trötter letar fortfarande efter sina rötter. 

 

God natt.

 
 
Ingen bild

Magdalena

28 mars 2016 20:24

Skönt att se att man inte är ensam som är känslig för ljud. Jag har ofta öronproppar på mig för att jag tycket att det är skönare. Så skönt att kunna plugga in dem själv när man vill och stänga ute eller dämpa starka ljud. Själv har jag öronproppar när jag pluggar oavsett om jag sitter hemma, på skolan eller i biblioteket för att koncentrera mig bättre. Så skönt att slippa störande ljud. Sover också med öronproppar då det brukar vara för mycket ljud i min studentbostad för att jag ska kunna få den tystnad jag vill ha.

Då jag är känslig så har jag alltid öronproppar på mig på konserter, uteställe, bio, spinningpass och andra ställen med hög volym. Brukar även har öronproppar när jag dammsuger och kör köksmaskiner som bullar. När använder du öronproppar? Har du något bra tips på sköna öronproppar? Själv får jag ibland lite ont i öronen av att ha öronproppar.

Frida

28 mars 2016 23:08

Jag kan inte heller koncentrera mig om det är mycket ljud runt omkring och sitter därför alltid hemma i tystnaden när jag pluggar. Är väldigt glad att min studentbostad är så pass tyst och bra ljudisolerad som den är, annars skulle jag bli galen!

Äntligen någon mer som tycker volymen på biografer är jobbigt hög! Använder själv inte öronproppar så ofta då jag tycker det är obekvämt. Har antagligen inte hittat de rätta ännu. Upplever ofta att de känns för stora för mina öron. Har dock alltid ett par med mig för man vet aldrig när de behövs. Nätter när grannarna spelar hög musik, konserter (skulle vara tvungen att lämna annars...), flygplan och bara allmänna platser med höga ljud är tillfällen då det är underbart att ha sina öronproppar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards