Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Frida - 8 januari 2013 20:32

Heiio.


Varit trött hela dagen och det är kattens fel. Hon är aldrig mer välkommen i min säng under natten. Okej, om hon håller sig till fotändan men inte om hon ska vara som en snarkande hårbomb i mitt ansikte. Ackumulerade sovda timmar i natt: fem. Det var inte bra. Lovar att de blir fler den kommande natten. Att något så nära kan vara så långt bort. Visst är det en låt? Fina ord hur som helst. Med lite sanning i kanten. Känns som att det är februari ute och önskar att det vore sanning. Gett upp snön. Stämningen är ändå redan förstörd. Jag vill ha allting. Med en nyckel. You got the key to my heart. September. Usch. Jag vill bort härifrån så fort som möjligt. Det är nog stan som gör mig rastlös. Efter nästan nitton år här har jag mer myror än någonsin i benen och måste ut och se mig omkring. Sverige, Europa, världen. Det bor en råtta i snöhögen. En söt råtta som borde få komma in. Då blir nog Siri lite för glad. Och andra här inte lika glad. Tcha.


Bonne nuit. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards