Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Frida - 4 januari 2013 22:39

Hai.


Igår var jag i köket hela dagen och lade ner min själ i något. I några macarons. De franska små bakverken. Kan man säga att det är kakor? Vet inte ritkigt, därför bäst att vi håller oss till bakverk. Några blev väldigt fina, andra inte lika fina. Är ganska nöjd för att vara första gången i alla fall. Inte sista kan jag lova. De blev goda. Aldrig smakat något liknande. Skulle använda Siri som höna. Gick inte så bra vilket innebär att jag fick ruva själv. Inte bra om det är is i äggen när man behöver endast vitorna. Åt baguette idag på tal om något annat. Whihihi. Saknar något som jag inte vet om jag får sakna. Börjat skriva projektrapporten. Det var minst sagt på tiden. Det var inte roligt och är säkert inte sista gången i livet jag skriver något sådant där. Dock den första. Ville inte tillbaka till skolan. Jag vill inte sa Frida. 


 

Mitt livs första macarons. De sprack lite men ändå inte så mycket som jag var rädd för. De där är de fina. De andra är det nog bäst att jag inte visar. Då kan jag nog aldrig åka till Frankrike utan att skämmas öronen av mig. Det ska vara lite stökigt när man är i köket. Eller, jag har alltid stökigt runt omkring mig då och gillar det. Det är Frida. 


Haidå. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards