Alla inlägg under maj 2011

Av Frida - 24 maj 2011 21:01

Heiii.


Jag avskyr den där radioreklamen när de sjunger någon jullåt? Vem vill höra sånt nu? Fyy. 


I alla fall så dagen har varit bra. Hade lång sovmorgon för att jag har varit så duktigt. Nej, haha inte därför men typ. De som klara provet med god marginal hade sovis.I skolan var det engelska som var rätt slapp. Idrott ute också! Plågeri att ställa ut eleverna när man nästan blåser bort och det är iskallt. 


Efter skolan har jag klippt håret! Nu är luggen kort och fin igen. Det gillar vi men något som gillas ännu mer är att det är den 24:e maj idag! Datumet jag har skrivit om jag vet inte hur många gånger. Datumet har inte varit så fint som jag hade tänkt mig. Utan all blås hade det vari perfekt. Till vrför jag valde just det här datumet i vintras när jag satt och frös: Siri Katt fyller år idag! Hihih. Grattis till Siri på födelsedagen. 9 årig katt som börjar bli gammal men fortfarande är ung i sinnet. 



En nypa godhet. En nypa ondska. Tillsätt vatten och rör om.

  Heirå.

Av Frida - 23 maj 2011 21:02

Hei.


Idag asså jäjäjäj.Illi chilli. Jag fick good gummisnodd på teknikprovet. Lyssnar på lycklig musik. Chattar med snäll saknad människa. Tänker fina tankar. Är gladig! Whihihiiiii. Tänker ladda upp lite bilder på Lille kisse jag tog i lördags. Är för hihihhaig för att kunna skriva något seriöst nämligen. 


       


Klicka för stooor bild.


Heirå.  

Av Frida - 22 maj 2011 20:48

Svaj haj! 


Jag har övningskört idag och det gick super. Missade bara en gubbe vid ett övergångsställe men jag lovar jag stannar för honom nästa gång. Det är typ vad jag har gjort idag. Jo, har umgåtts med molmassorna idag igen men de vill ni kanske inte veta. känner att jag börjar få rätt bra koll på det där nu i alla fall. Stålmajja prov på onsdag så ja vi hoppas de går bra!


AAAAAH! Ni vet att jag skrev att jag har en böld i huvudet i typ förrgår. Så imorse fick jag för mig att det kanske var en fästing. Fick panik och typ klämde sönder bölden. Fick nått brunt klegg på fingrarna och tänkte inte mer på det. Så nu drogs fingrarna till huvudet igen och gissa vad? Jag drar bort en torkad jädra fästing från mitt huvud! Tänk om jag får typ TBC nu eller vad det är för sjukdom de där små rackarna kan bära på. Hjälp! Fast jag känner mig i alla fall frisk som en liten nöt. Hihih. Förresten måste den komma från någon av katterna för jag har inte varit på något fästingställe vad jag vet. Huu. 


Tänkte lägga upp lite bilder jag tog igår men glömde kameran nere så det får bli en annan dag. 


Heirå.

Av Frida - 21 maj 2011 23:03

Hai.


Nu har jag gått och blivit lycklig. Har nämligen hittat full version av Ika i rutan. Mitt favoritprogram när jag var liten. Älskar och sitta och bli nostalgisk och tycker som jag sagt många gånge förut att Ika är fantastiskt rolig! Hon är inte ett dugg läskig som så många verkar tycka. 



Klippet är nästan 53 minuter långt men det är det värt! Plus att det finns en till del som är lika lång. Jag har att göra ett tag nu. Hihiih. 


Hairå.

Av Frida - 21 maj 2011 22:12

Hei.


Känner mig trött i huvudet. Har som jag sa igår spenderat dagen med kemi boken. Det var inge roligt. Kemi är rätt kul ibland men nu vill jag bara ha sommarlov! Har för övrigt tvättat moppen också. Nu är den ren och fin igen. Blev en liten åktur senare också. Har ingen lust att blogga idag. Blö. 


Jag vill har jordgubbar. Jordgubbar med vaniljglass. Mums! 


Haidå. 

Av Frida - 20 maj 2011 21:19

Hai.


Fredag. Eller fridag om man hellre vill kalla dagen så. Vad ska jag skriva idag då? Skoldagen var väl helt okej. Inte mer. Har äntligen fått speaking avklart. Prata delen på nationella i engelska alltså. Det gick bättre än jag trodde det skulle göra och det gick trippelt mycket bättre än i nian. Fick veta resultatet på samhällsprovet vi gjorde för ett bra tag sedan. Fick vad jag ville ha men är ändå inte riktigt nöjd. Dock är jag nöjd med betyget jag får i kursen. Blev som jag ville. Fick veta lite om teknikprovet också idag. Tydligen gick det rätt bra ändå. Mer än så har jag inte fått reda på, det blir på måndag. 


Igår upptäckte jag en sak som gjorde mig glad i örat! Ett av mina favorit band släppte visst en ny skiva för typ en månad sedan och det hade jag inte en aning om men märkte det igår. Då blir man glad i hatten om man heter Frida. Musik betyder på något sätt ganska mycket. I alla fall om det är bra musik och det är det här! 



We're not here to give up - Chemical Vocation


Jag är rocktjej om ni inte redan förstått det. Gillar lite annat smått och gott också men ska jag beskirva min musik smak blir det oftast att jag säger rock av någon sort. Förresten var det otorligt svårt att välja en låt då hela albumet är fullt i bra låtar. Hihih.


Helgen kommer tillbringas med kemiboken och molmassor. Trevligt va? Inte speviellt om det är fint väder. Förresten har jag ju åkt moppe idag, det skrev jag inte. Det var i alla fall lika trevligt som det brukar! Kunde inte låta bli att tänka lite på fysik lektionen när jag åkte. Någon som vill veta vilka krafter som verkar på moppen när man åker? Jag skriver det i alla fall även om ingen nog är speciellt intresserad. Det är tyngdkraften såklart, normalkraft, friktionskraft, motorkraft och lufkraft (luftmotstånd). Rätt intressant ju upptäckte jag just. Under lektionen var det inte jätteintressant men nu var det det. Haha. Jag är ju som jag är. 


Jag har en böld i huvudet aj, försvinn! Har ni tänkt på det här med hår på fingrarna? Jag stod och studerade mitt finger hår idag i alla fall. Alla människor som har normal hårväxt på kroppen har hår på den understa delen av fingret. Det läste jag i någon tidning för jättelängesedan. Sen är det lite olika om man har hår på mitten delen av fingret eller inte. Jag upptäckte idag när jag studerade fingerhåret på mig själv att jag har hår på mitten delen på två av mina fingrar! Ingen har hår på översta delen av fingret, inte jag heller. Haha tur det. Tänk att det där läste jag i typ någon kp tidning när jag gick i sexan och minns fortfarande. Sånt minne man har när det gäller något man intresserar sig för. Okej, nu är det inte så att jag intresserar mig för människans hårväxt men just det där fastande i hjärnan ändå. Haha. 


Dags att sluta nu tror jag innan det här blir för långt. Måste ändå gå ner och borsta tänderna nu. Blu.


Hairå!

Av Frida - 19 maj 2011 21:07

Hai.


Lalallalalalalalala. Idag fick jag veta resultatet på nationella matteprovet. Det gick verkligen jättebra och jag är hel nöjd! Teknikprovet vi hade idag kändes däremot inte 100%bra. Kände mig väldigt osäker på vissa plus att jag helt missa den sista uppgiften. Visste verkligen inte hur man skulle göra där och fick ingen snilleblixt heller. Jaja de gick nog okej ändå. Till powerpoint presentationen. Fick en jättebra idé idag om hur jag ska göra diagrammet som jag har gått runt och oroat mig lite för. Men nu är det problemet löst och hoppas slut resultatet blir som jag vill, hoppas och önskar. Slutbetyget i kursen hänger nämligen på presentationen. 


Nu till efter skolan. Har hälsat på en vän man inte sett på länge. Trevligt. Jaja, vet inte ritkit vad mer jag ska skriva om det. Vi fikade med stora bullar och sen när jag kom hem åt jag pizza så jag trodde jag skulle spy. Fick verkligen spy känsla i magen. Inte trevligt. 


Just nu lyssnar jag på alldeles för hög musik. Men äh vem bryr sig, lyssnar inte så högt annars. 


För att jag blir så glad av den här låten.



Klubbland - Håkan Hellström


Hairå.

Av Frida - 18 maj 2011 21:38

Haii!


Sitter och lyssnar på musik som gör mig glad. Hihih. Dagen har väl varit ganska vanlig, eller egntligen inte men i alla fall. Vill bara säga att datorkunskap är så himla tråkigt. Blö på det. 


Måste man dö några gånger innan man kan leva? Det kan man ju fråga sig. i sånna fall har jag nog dött några gånger för jag känner att jag lever ritkigt mycket. 


Imorogn är det teknikprov och jag har faktiskt pluggat lite till det idag. Hoppas på det bästa imon! Jag har umgåtts lite med lill kisse idag. Tänkte att hon måste ju också få vara med i bloggen så gjorde helt enkellt ett litet videoklipp. 



Säger jag något konstigt? Mediaplayer vill inte spela upp klippet med ljud men vad jag hörde på telfonen så sa jag inget hel knasigt i alla fall. Men bara så ni vet får man lite konstig röst när man pratar med katterna. Hhiiih. 


Hairå.
 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards