Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Frida - 6 maj 2011 21:47

Haiii!


Det här blev som en hel uppsatts. Läs om du har gott om tid, vill fördriva tiden, har tråkigt, känner mig på ett eller annat sätt eller bara har lust att läsa!


Vet ni om en sak? Nu är det helg! Vad ska jag skriva? Scholi ajoli. Funkar alltid. Hihih. Vill ni vet hur dagen har varit? Det är ju det jag brukar skriva om så gör väl det idag också då. Började dagen med fysik. Rått kött? Neppidepp. Bara grekiska bokstaven ro. Gick ganska bra där idag måste jag säga. Är inte alla gånger det går sådär toppen bra på fysiken men idag var en dag det gick riktigt bra på och jag var aktiv och duktig. Fin fint Frida. 


Sedan var det svenska. Bestämdes det att vi skulle ha någon inlämmningsuppgift där? Uähh i mitt öga. Tycker inte om vissa saker som har med svenska lektionerna att göra. Tänker dock inte berätta vad. I alla fall så såg vi på film också. Den handlade typ om vad som skapades i antika Grekland som lever kvar idag. Inte så värst kul och måste ärligt säga att jag höll på att bli döv där ett tag. Våran svenska lärare måste ju vara halvdöv eller? Så himla högt ljud så örona höll på att gå i kras. Varför sa ingen något? Är det bara jag som är överkänslig eller var det väldigt högt ljud?


Sen var det lunchdags. Säger ni lunsch eller luunCHH? Haha det är så kul med hur man uttalar ord. Vet jag är jättekonstig som tycker det är kul men det är det. Haha. Lunchen idag bestod av någon kycklinggryta och ris. Det kallar det väl kyckling supreme eller något sånt. Helt okej gott i alla fall. Å nej nu är det den där låten igen. Sen vi var 17 år!


Förstår inte mig själv men jag har börjat klicka i vissa sådan där facebokk frågor. Söndag är lätt veckans värsta dag. Den är värre än måndagar för det är allmänt seg stämning då och helgen är snart slut. Det låter väl lagomt deppigt eller? 


Ska jag fortsätta berätta om skoldagen? Det är bara lite kvar nu. Vi hade typ en mattelektion innestående i ledighet sen förut nån gång så då tog vi ut den idag och startade upp samhällsprovet tidigare. Någon mer tid fick vi inte för att vi började tidigare. Nej, nej ni får bara sitt 1,5 timme. Blö. Har aldrig tidigare stressat så mycket på ett prov som idag. Stressigaste någonsin och jag tror inte jag var den enda som tyckte det. Man borde ha fått 2 timmar. Men det gick rätt bra tror jag i alla fall hade dock inte tid att läsa igenom och sätta mig in i artikeln som hörde till en av uppgifterna. Aja det var ju inte hela världen. 


Alltså det här hör inte till ämnet men vem fasiken heter Gabriela? Liksom bresaola. Haha. Jag vet inte ens vad bresaola är men typ skinka eller kanske lufttorkat kött? Lufttorkat kött lät bra även om jag bara gissar. Hahiihiha. Men alltså Gabriela? Man heter väl Gabriella! Sorry om någon som heter så råkar läsa det här nu men det är bara min lilla åsikt. 


Hm. Jag hade massa bra saker att skriva om så kom jag på att jag var tvungen att gå ner och borsta täbderna och nu är orden som bortblåsta. Aja, jag har skrivt massvis idag. Tralalala. Sommar, sommar! Förresten så är det väldigt längesedan jag la upp någon bild. Men som jag sagt många gånger förut det här är en plats för orden, inte bilderna. Kanske om ni har tur gör jag ett bildligt inlägg senare annars kanske imorgon. 


Någon gång i natt vaknade jag av att kudden hade ramlat ner på golvet. Otrevlig känsla och det är vid sådana tillfällen man är glad att man har två kuddar i sängen. Jag har två kuddar bredvid varandra, inte på varandra som så många andra har. Jag förstår inte hur man kan sova med typ fem kuddar ovanpå varandra. Min nacke skulle gå av fleraa gånger om! Tacka vett jag en kudde i höjd och två i bredd så man kan röra sig över hela sängen utan att bli utan kudde någon gång. Haha. Nu har jag babblat på om ditten och datten alldeles för länge så ska väl kanske säga tack å hej för mig! 


Hei då!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards