Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Drömmar av jordgubbar.

Av Frida - 17 juni 2013 23:22

Hej hej.


Ibland är drömmarna finare än verkligheten. 

 

Igår gjorde jag dessa. De blev söta och fina. Jordgubbscupcakes. Rosa jordgubbsdrömmar. Det hade jag döpt dem till om jag gjort en recept bok. Hittat på receptet mer eller mindre själv så det skulle bli fint. Ska köpa en bok. Att skriva recept i. Två. En för mat och den andra till bak. Idag har jag latat. Pusslat, läst en bok, lagat mat. Drömde om konstgjorda paradis och parallellavärldar i natt. Det var fantastiskt. 


Jag måste ta och acceptera verkligheten. Att choklad inte längre är lika gott som det en gång var. Är så pass tråkig att jag har den mörka marbouchokladen som favorit. Det är något jag fått för mig att folk tycker man är tråkig om det är ens favorit. Men den finns ju där så någon lär ju köpa den. Tycker den vanliga blir översöt efter mer än två bitar och klibbar i munnen. Lite synd, det som förut var väldigt gott. Den absoult vidrigaste marabousmaken måste vara den med jordgubbar. Fy vider värld. Inget fel på jordgubbar annars men just den chokladen är hemsk. 


Hai då. 

 
 
Dennis

Dennis

18 juni 2013 02:25

Den med jordgubbe är ju god men den med lakris..... FY FARAO för viderchoklad!!! ;)

http://www.manmedambition.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards