Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Frida - 26 juni 2013 22:17

Helo. 


Hela dagen igår var full av tekniska problem men den var bra ändå. Även om jag var besviken i vissa stunder. När man väntar på något, är en meter ifrån att nå målet och det inte blir så. Den känslan är inte överdrivet rolig. Följde med mamma och shoppade idag. Ogillar det ordet men vet inte om handla är ett bra ord. Hon är kräsen när hon säger att det inte finns några kläder att köpa. Hela affärerna är ju fulla. Visserligen av mycket som inte är fint men något kan man ju finna. För det mesta i alla fall. Det är en kylig sommardag idag. Därför har jag myst ner mig med både portugal tröjan och ponchon. Då blir det varmt och skönt. Nästan lite för varmt. Känner mig aningen bitter idag. Som en mandel. Blir det samma väder imorgon tänker jag baka. För att glädja mig lite. Åt ett äpple. Det tråkiga med äpplen är att de tar sådan lång tid att äta. Åtminstone om man är noggrann och det är jag. Jag är så väldigt sugen på vegetarisk mat. Vet inte varför men har varit det en längre tid. Kött kan ju vara gott och visst skulle tallriken bli tom om man tog bort köttet. Men! Då får man lägga till något annat. Någon köttmänniska är jag inte och kommer inte bli heller. Definitionen på köttmänniska: någon som absolut inte kan tänka sig en måltid utan kött, älskar kött utövar all annan mat, tar alltid mycket kött, gillar blodiga biffar och entrecoter, äter ytterst lite grönsaker och fnyser åt vegetarisk mat. Känslan jag fått är att många killar är såkallad köttmänniska men har även stött på tjejer. Fram för mer vegetariskt i samhället!


Hai då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards