Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Teater in Stockholm!

Av Frida - 30 maj 2012 21:30

Hejsan svejsan! 


Igår var jag i huvudstaden. Gillar att besöka Stockholm någon gång ibland sådär men det är ingen plats jag skulle vilja bo på. För stressigt och för mycket folk för mig. Har inget emot lite mer människor än här men vill inte att det ska vara för mycket. Tror jag skulle passa ganska bra i en medelstor stad. I alla fall så var vi på tekniska muséet igår. Hittade något sportrum där som var kul. Hahah, nu vet jag på riktigt att jag är stel som en gammal tant. Visste jag redan men nu har jag bevis. Det var roligast på tekniska. Var ner i någon gruv grejj också och blev rädd av en sprängande explosion. Att värmen försvunnit totalt och det är skitkallt är ingen hemlighet. Solen ljuger. Igår år jag på burger king för första gången någonsin. Var gidare än jag trodde men kommer absolut inte bli någon hamburgermänniska bara för det. Har förresten alltid tyckt att hamburgare är ett så fult ord. Eller det är burgare som är fullt. Huu. Sen var vi på teater, igår alltså. De tre musketörerna. Den var mycket bättre än jag hade föreställt mig! Trodde det skulle vara helt gammal och murrigt men så var det som tur var inte. De tre timmarna gick fort och höll på att bli döv. Varför kan de inte sänka volymen bara lite lite för oss ljudkänsliga? Ska börja ha öronproppar med mig vart jag än går. Fick sitta i någon loge grejj. Hahah, det var ju lite speciellt. Då slapp man trängas och man såg himla bra där ifrån. Sen var det hem och god natt. La mig i sängen prick 1.22 igår. Stup trött. 


Idåg då har jag varit trött och okoncentrerad hela dagen. Har faktiskt inte gjort något vettigt alls idag. Lämnat in nk:n. Det var det enda vettiga. Klippt gräset. Lite vettigt det med kanske. Letat loggor till logo quizet på mobilen. Hur vettigt är det på en skala 1-10? Noll. Precis. Har varit allmänt flummig och skummig idag. Skratt för länger livet brukar man ju säga. Tur det. Tuckans indian så har jag fortfarande inte kommit på något projekt arbete. Just i detta tillfälle hade det varit enklare att gå nv. Men! Men men det stora menet annars är det bättre att gå teknik! Tycker jag de som går nv tycker väl tvärt om och det är ju tur det. 


Det fula. Det fina. Det grå. Det blå. 


Haidå! 

 
 
Ingen bild

Anna

30 maj 2012 23:48

Skönt att se att man inte är ensam som tycker att ljudnivån är för hög på många ställen. Själv så jag alltid öronproppar med mig. Så skönt att kunna plugga in dem när man själv vill och dämpa ljuden till en mer behaglig nivå. Använder själv öronproppar på konserter, uteställen, bio, spinningpass men även ibland i kollektivtrafiken samt när jag sover. Vill verkligen inte få tinnitus. Hade lätt tinnitus en gång efter ett biobesök. Tur nog så gick det över efter en vecka. Sedan dess har jag alltid minst ett par öronproppar med mig.

Frida

31 maj 2012 20:41

Nej det är du verkligen inte ensam om. Undrar hur många där ute som går runt med tinnitus egentligen. Vill heller verkligen inte ha det!

 
Olivia

Olivia

31 maj 2012 10:43

sv: Menart. Får hem mitt i imorgon och är asdfghj nervös när vi ska till Arlanda för dom kommer inte känna igen mig på kortet ens :(

MEN STOCKHOLM ÄR JU AWESOME. nya människor varje dag. man hinner icke tröttna

http://ttwistat.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards