Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Frida - 17 maj 2012 23:02

Hei hei! 


Ser inte fram emot att lägga mig. Faller ur sängen på alla hörn och kanter tror jag. Båda kuddarna är på väg ner. Madrassen ligger på sned och täcket är en enda stor korvrulle. Sovit villt? Tror det. Nej, men brukar bli sådär ibland. Och nej, jag bäddar inte sängen varje morgon. Vad är det till förnytta? ingen kommer ju att se det, knappt ens jag själv. Har inte gjort något speciellt idag, inte igår heller för den delen. Pluggat lite matte. Nationella nästa vecka så det gäller att plugga lite nu. Massa annat jag bör göra egentligen också. SOm har med skolan att göra alltså. Nk grejj. Kemi. Och det värsta: projektplan! Har ingen aning om vad jag ska göra för projektarbete och planen ska vara inne om två veckor! Ojskipojsk. Varit på konsert i New York ikväll. Yepp, yepp. Youtube fixar allt. 


En konstig grej. Jag vill verkligen veta hur saker och ting fungerar med ett grovsoprum. Slänger man verkligen möbler och typ gamla lampskärmar där? Var finns de? I lägenhetshus i stora städer? Hur ofta töms de egentligen? (om de ens existerar, är lite osäker) Man slänger ju inte möbler varje dag direkt så det kan ju inte bli fullt så snabbt i grovsoprummet. Har undrat de här sakerna väldigt länge. Ända sedan jag var liten och läste en saga i en tomtar och trollbok. Sgan handlade om en sjuk flicka som träffade en annan flicka. Som skulle hjälpa henne på något sätt tror jag. Sedan var en vampyr med (eller om han var greve) som hette Greger, och en häxa. Och några fjädrar. Det är allt jag minns från sagan. Också grovsoprummet förstås. Tror det var en grammofon där inne som pratade, och en fjäder. Någon mer som läst och kommer ihåg den sagan? Antagligen inte. Den satte i alla fall igång tankarna om grovsoprum hos en flicka från småstaden. 


Haidå! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards