Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Frida - 8 maj 2012 20:52

Hejsan.


Idag är en sådan där onödig dag som borde strykits ur almanackan. Enda positiva är att jag varit på biblioteket. Lånade två böcker, ingen aning om jag kommer hinna läsa ut dem. Kristi himmelfärden är redan bokad av matte D. Har världens största matteprov om två veckor. Är så trött på prov så det finns inte! Kunde i alla fall dra streck över ett idag och ett till streck blir det imorgon. Längtar till sommaren mer än vad jag gjort någon vår förut. Nej, kanske inte. Man längtar väl alltid massor till sommaren. Behöver en resa utomlands så fort som möjligt. 8 veckor kvar. Till Greklandet. Melon sallad med jordgubbar och gurka. Visst låter det gott? Erkänn, lite i alla fall. Man skall inte få för mycket av det goda. Då blir det bara ugsh. Det hände när jag åt chokladpudding och har hänt väldigt mycket med en annan rätt. En rätt, ett fel. 


Som jag skrev igår så skulle det bli boktips den här veckan och här kommer det som en uppmuntran på dagen. Läst ut en bok vid namn Livstråden av Sarah Waters. Det hela handlar om Margaret som är deprimerad och börjar besöka kvinnor i ett av Londons fängelser. I fängelset träffar hon på alla möjliga sorters fångar men det är en hon får en alldeles särskild relation till, mediumet Selina Dawes. Det börjar hända konstiga saker runt om Margaret, är det pågrund av Selina? 

Boken utspelar sig under 1800-talet. Är inne i en förr i tiden period. Anledingen att jag lånade den här boken var endast just för 1800-talet. När jag först började läsa och upptäckte att det handlade om ett fängelse blev tankarna: å nej vad har jag nu lånat för bok? Boken blev dock mycket bättre än jag förväntat mig. Det är en riktigt bra bok med ett slut som jag vet inte vad. Boken är väldigt sorglig och mörk så är du ute efter något glatt välj något annat. Jag tycker det i alla fall är en väldigt bra bok. Det är intressant att höra om kvinnorna i fängelset och framför allt få veta hur relationen mellan de två kvinnorna utvecklas. Kan bli mer böcke4r av den här författaren i framtiden. Betyg: 4 av 5. 


Hai och god natt! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards