Alla inlägg under december 2011

Av Frida - 20 december 2011 22:30

Hei.


Jullov! Äntligen. Inte så stor julkänsla men vad gör det? Ingenting man får ju vara ledig. Var med Rasmus och Louise idag. Vi bytte lite julklappar och hade det trevligt. Ska borsta tänderna snart! Små stackare, jag glömde av dem imorse. Hur ofta glömmer jag bort mina tänder? Max en gång om året. Ska sova snart. Eller nu direkt egentligen. Ska bara ner en snabbis först.


God natt! 

Av Frida - 19 december 2011 20:42

Tjingilingi!


Jag är trött. Sova. Zzz. Ska ta mig ett dopp i en sjö tror jag. Hurr burr. Ryser bara av att tänka tanken. Hoppar nog över det. Vill inte ens skriva ändå gör jag det. Har varit trött hela dagen. Tröttast nu. Förresten är vintern som allra finast dagar då det ser ut som det gjort idag. Massor av fin snö på träden. 


Hairå!

Av Frida - 18 december 2011 20:54

Hejsan!


Blev en bättre helg än jag trodde det här. Igår hade jag extrem tråkigt och gjorde ingenting. Jorå, det gjorde jag visst. Det första jag gjorde efter att ha ätit frukost var att sätta mig med en bok. Den tog slut. Det blev tråkigt. Fick för mig att måla naglarna lite juligt så nu är de röda, glittriga och fina! Gårdags kvällen spenderade jag med Rasmus och Dennis. Vi gjorde pepparkakshus. Haha. Det gick bara bra. Haha. Åt hamburgare gjorde vi också och gjorde knäck. Mums! Knäck å bränt socker överallt men annars så. Hihi. 


Idag har det snöat så jag har skottat snö. Pappa blev glad, det var ju bra. Har städat här också så nu är det fint och julrött lakan i sängen. Är det jul så är det bäst att fira ordentligt! Sedan har jag varit till mormor och morfar och ätit massor av kakor. Mums yums, älskar småkakor. Bäst att passa sig för hyveltjyven. Haha, tjyv det låter så kul. Med y istället för u. Beeertil. Ligger mitt i min säng och sover. Bäst för henne att hon går när jag ska vara där. 


Helgbilder!

                             


Massvis av biler till och med. Se och njut helt enkelt! 


Hairå. 

Av Frida - 16 december 2011 21:39

Tjingeling.


Har varit en bra bara bra dag. Fick veta resultatet på nationella provet och kunde pusta ut. Blev helt okej nöjd med det. Har varit på biblioteket också. Rätt trevligt. Hittade inte något av det jag sökte men då är det bara att välja någon annan bok. Exponentialfunktion. Gillar inte det ordet. Inte så konstigt, det är inte dt lättaste att uttala direkt. Lagade soppa idag också. Blev väl helt okej. Mamma och pappa tyckte i alla fall den var god även om jag tyckte det smaka lite väl mycket kräfta. Gissa om jag ska sova imon? Ska ha sov morgon så det knakar i väggarna. Singlade ner några snöflingor från himmlen idag. Blir så fascinerad när det kommer snöflingor så jag bara kan sitta i fönstret och titta. Så fint bara. Spruter kex på er. Ska baka i helgen. Jättelänge sedan jag gjorde det sist. Man hinner helt enkelt inte med det så ofta när skolan tar överhand. Är törstig. Måste ner och dricka snart. Förstår inte varför man inte ska dricka när man äter soppa. Det är ju inte direkt som att soppan är någon slags törstsläackare. Nej, törstig det blir man ändå. Hilli schiilli. Ha en god helg allihop!


Hairå. 

Av Frida - 15 december 2011 20:20

Hei hei.


Dagen har varit ganska seg. Hade endast första och sista lektionen i skolan vilket innebarett hål mellan halv elva och kvart över två. Lagom segt. Passade på att skriva klart min bokanalys då. Klart Krylbo! Villa sovmorgon och jullov mer än någonsin. Har varit så trött på mornarna de senaste två veckorna så det är inte sant. Behöver få koppla av, sova och bara inte tänka på skolan ett tag. Jullov är alltså det ultimata just nu. Bara två skoldagar och avslutningsdag kvar. Holi! Scholli! Enbär och skogshallon. Asså fyyy för litet julbord i skolan! Blä å usch å fy. Å usch igen! Krullade och urrade i min mage idag för att jag inte stoppade ner litet julbord i den. Glöm å dröm! Ganska trevligt med popcorn nu i alla fall. Jaja, kaerman ligger fortfarande kvar nere. Får se om jag kan få med den upp imorgon. Deppidepp. Datum passerade för två dagar sedan på min nödchoklad. Dags att äta upp den nu alltså. Hupp hupp.


Hairås. 

Av Frida - 14 december 2011 20:55

Hai.


Äntligen kan hjärnan slappna av lite. Matte nationella avklarat. Det gick okej tror jag. Vet inte riktigt, vissa uppgifter som var ritkigt svåra. Skönt att det är över i alla fall. C kursen är också över nu. Shitt fillebox vad fort det går. Bara att ta sig an matte D nu då efter jullovet. Slutade efter provet idag också. Då gick jag hem och slappade. Kände att jag var värd det efter att ha pluggat massor nu. Tar mig an engelskan i helgen och svenskan blir klar imon. Läste ut en bok idag. Mannen i sjön. Den var inte så där jättebra. Nej, kändes rätt seg och långdragen måste jag nog säga. Innehåller även en massa konstiga isländska namn man inte vet hur de ska uttalas vilket gör att man lätt snubblar i texten. Vissa stunder blir det ändå himla spännande och boken känns i det stora hela okej. Om du verkligen inte hittar något annat att läsa kan du sätta ögonen i den här men annars bör du nog hoppa över denna bok. 


Oktober. Passerad sedan länge. Jadu. Haha. 


Kaleidoscope eyes - Panic! at the disco


Värt att lyssna på. Tycker Frida. Bloggen är 100% Frida. Orden, musiken, bilderna. Allt. Whiiooo. 


Haiirå!

Av Frida - 13 december 2011 20:45

Hai.


Har precis tittat på En riktig lussekatt. Gammal klassiker med Pettson och Findus och fortfarande lika roligt. Haha, tröttnar aldrig. Dagen har varit helt okej. Har nog varit lite butter tror jag. Har inte kunnat dra på munnen utan att det gjort svidit ont. Har dränkt den spruckna mungipan i idomin och hoppas att den läkt ihop tills imorgon. Äntligen dags för nationella provet i matte C imorgon. Har pluggat så gott jag kan och hoppas på det bästa imon! Känns inte helt toppen men hoppas ändå. Å tänk om några timmar är det över, eller ganska många timmar. Haha. Om en vecka är det jullov! Najs suprajs. Sirius. Klockor i guld och koppar. Trallalala. Tänka å blänka. Varför ligger min kamera nere? Aja, fixar något roligare en annan dag. Diggilich. Åå i helgen ska jag ha massa julmys! Mys pys. Hihih. Ungt blod i mina ådrr som åldras. Tycker det är så hemskt att tänka på ålderdomen. Tror jag är lite rädd för att bli gammal. Varför är det Lucia och spöregn? Passar inte riktigt ihop. Aja får väl tror på pappa som säger att snön har god tid på sig. 


Haiiiråå!

Av Frida - 12 december 2011 21:18

Hej hej hej.


Är ganska trött. Har varit en vanlig dag. Tittade nyss igenom lite matte igen. Ni kanske blir trötta på mattetjatet? Haha, lovar att jag ska sluta gnata på om det snart. Krongologgog. Kikade lite utbildningar också. Tiden går fort när man börjar med det. Haha. Finns mycket att välja på också så ja vi får väl se vad som händer sedan. Efter gymnasiet. Grisen vill åka kälke. Haha. För övrigt känner jag mig riktigt nördig när jag sitter här och nördar missle command på kvällarna. Något spel man skjuter misseler i. Haha. Nörd, ljudet i spelet höjer dessutom nördfaktorn rejält. Yomsyoms. Har känts lite som tisdag idag. Önskar att det vore onsdagkväll! Ooha snart är det 16:e december. Det ni. Rull rull. 


Hairå! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards